Ζεμπίλης: Συνάντηση με Πλακιωτάκη και Κυριαζόπουλο για την άγονη γραμμή Κύμης-Χίου-Λέσβου
Για την αναβάθμιση των λιμενικών υποδομών στην Εύβοια και την άγονη γραμή Κύμης-Χίου-Λέσβου συζήτησαν ο Θανάσης Ζεμπίλης με τον υπουργό Ναυτιλίας και τον Γενικό Γραμματέα.Συνάντηση με τον Υπουργό Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής κ. Γιάννη Πλακιωτάκη και τον Γενικό Γραμματέα κ. Ευάγγελο Κυριαζόπουλο, πραγματοποίησε ο Βουλευτής Ευβοίας κ. Θανάσης Ζεμπίλης.
Βασικός στόχος της συνάντησης αποτέλεσε η χρηματοδότηση της άγονης γραμμής ΚΥΜΗ-ΜΕΣΤΑ Χίου-ΣΙΓΡΙ Λέσβου και η αξιοποίηση του λιμένα Κύμης, καθώς και άλλα θέματα που αφορούν τον εκσυγχρονισμό των λιμενικών εγκαταστάσεων στην Εύβοια.
Ειδικότερα, το Υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής έχει εγκρίνει μέσω του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) ως άγονη την γραμμή ΚΥΜΗ-ΜΕΣΤΑ Χίου-ΣΙΓΡΙ Λέσβου, με χρηματοδότηση που ανέρχεται σε 2.322.000 ΕΥΡΩ. Η συγκεκριμένη απόφαση προβλέπει 2 δρομολόγια την εβδομάδα καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους 2022. Ο Θανάσης Ζεμπίλης υπογράμμισε στην πολιτική ηγεσία του Υπουργείου τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της συγκεκριμένης ακτοπλοϊκής γραμμής και ζήτησε να προχωρήσει άμεσα η χρηματοδότηση και η έναρξη των δρομολογίων.
«Ως γνωστό, η συγκεκριμένη γραμμή θα περιορίσει αισθητά τον χρόνο πρόσβασης των νησιών της Χίου και της Λέσβου με την Αττική και κατ’ επέκταση το κόστος. Ιδίως, η διασύνδεση των ακριτικών νησιών με την βιομηχανική περιοχή των Οινοφύτων θα μειώσει σημαντικά το κόστος μεταφοράς βασικών προϊόντων προς τα παραπάνω νησιά. Η γενικότερη αναβάθμιση του λιμένα της Κύμης, όπως άλλωστε προβλέπει το Εθνικό Χωροταξικό Πλαίσιο (ΦΕΚ 128/Α/03.07.2008), αποτελεί στρατηγικής σημασίας στόχο, που θα δημιουργήσει πολύπλευρα οφέλη όχι μόνο για την Κύμη αλλά και για την υπόλοιπη χώρα», ανέφερε ο Βουλευτής Ευβοίας.
Ο Γενικός Γραμματέας κ. Κυριαζόπουλος ανέφερε ότι ο πόλεμος στην Ουκρανία, που οδήγησε σε ραγδαία αύξηση στα καύσιμα, έχει αλλάξει τα δεδομένα, καθώς τα 2.322.000 ΕΥΡΩ δεν επαρκούν. Στο πλαίσιο αυτό συζητήθηκαν εναλλακτικά σενάρια, με βασικότερο τον χρονικό περιορισμό των δρομολογίων με ταχύπλοο μόνο για τους θερινούς μήνες.
Στη συνέχεια, ο Θανάσης Ζεμπίλης έθεσε στη συζήτηση το σύνολο των ζητημάτων και τις προοπτικές που αφορούν στα λιμάνια της Εύβοιας. Συγκεκριμένα, ο Βουλευτής Ευβοίας αναφέρθηκε στο λιμάνι Χαλκίδας, για το οποίο έχει κατατεθεί το master plan, και ζήτησε να προχωρήσουν άμεσα οι διαδικασίες, προκειμένου να εγκριθεί από την Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) του Υπουργείου Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής.
Ο Βουλευτής Ευβοίας ζήτησε από τον αρμόδιο Υπουργό κ. Πλακιωτάκη τον εκσυγχρονισμό και την κατασκευή νέων έργων λιμενικής υποδομής μέσω της ένταξης τους για χρηματοδότηση τόσο στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, όσο και στο Πρόγραμμα «ΝΕΑΡΧΟΣ», που χρηματοδοτεί δράσεις ολοκληρωμένης ανάπτυξης θαλάσσιας πολιτικής στο νησιωτικό χώρο. Ένα τέτοιο έργο είναι η κατασκευή του νέου λιμένα Μαρμαρίου και του τουριστικού καταφυγίου, που διαθέτει ώριμη μελέτη η οποία έχει εγκριθεί από τον Φεβρουάριο του 2013 από την Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ).
Τέλος, ο Θανάσης Ζεμπίλης ζήτησε την επαναλειτουργία του Λιμενικού Σταθμού Μαρμαρίου, καθώς και την ενίσχυση των λιμενικών αρχών σε όλη την Εύβοια.
Ακολουθήστε το evima.gr στο Google News
Διαβάστε όλες τις ειδήσεις για την Εύβοια
Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις για την Ελλάδα και τον Κόσμο στο evima.gr