Ειδικό Σχολείο Ιστιαίας: H εκπαιδευτική δομή- πρότυπο της Εύβοιας «ανοίγει τις πόρτες» της στο evima.gr
Το ειδικό σχολείο στα Καμάρια Ιστιαίας προσφέρει όλα αυτά τα χρόνια ένα σπουδαίο έργο για την Εύβοια αφού αποτελεί μια ζεστή αγκαλιά και συνάμα κοιτίδα γνώσεων για τα παιδιά που φοιτούν σε αυτόΤο σημαντικό έργο που προσφέρει στην κοινωνία της Εύβοιας το ειδικό σχολείο στα Καμάρια αποτύπωσε σε ρεπορτάζ του το evima.gr.
Πρόκειται για ένα πρότυπο σχολείο που λειτουργεί από το 2017 χάρις στην βοήθεια ελεύθερων επαγγελματιών και εταιρειών της περιοχής.
Αξίζει να σημειωθεί πως το σχολείο κατά βάση δημιουργήθηκε ακριβώς χάρις στην στήριξη των ελεύθερων επαγγελματιών της περιοχής οι οποίοι και συγκέντρωναν χρήματα για αυτόν τον σκοπό.
Στο σχολείο φοιτούν 16 παιδιά και 7 εκπαιδευτικοί που καθημερινά καταβάλλουν έναν αγόγγυστο αγώνα αγάπης και αφοσίωσης προκειμένου να μεταλαμπαδεύουν χρήσιμες γνώσεις- εργαλεία για την καθημερινότητα και τις απαιτήσεις της στους μαθητές.
Το ειδικό σχολείο στα Καμάρια Ιστιαίας προσφέρει όλα αυτά τα χρόνια ένα σπουδαίο έργο αφού αποτελεί μια ζεστή αγκαλιά και συνάμα κοιτίδα γνώσεων για τα παιδιά που φοιτούν σε αυτό αφού εντός των κόλπων του εκπαιδεύονται στις βασικές δεξιότητες αλλά παράλληλα είναι δυνατόν να επιμορφωθούν περαιτέρω αποκτώντας και επαγγελματικές γνώσεις μέσω του εργαστηρίου Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης.
Αξίζει να σημειωθεί πως το σχολείο επισκέφθηκε χθες η υποψήφια βουλευτής Ευβοίας και πρώην γενική γραμματέας αντεγκληματικής πολιτικής, Σοφία Νικολάου τονίζοντας πως είναι από τις επισκέψεις που αξίζει κάθε πολιτικός να κάνει, καθώς πρόκειται για δομές οι οποίες βοηθούν ευάλωτες κοινωνικές ομάδες που έχουν ανάγκη.
Η κα Νικολάου εξέφρασε τη χαρά της για το γεγονός πως παρευρέθηκε στο σχολείο στο οποίο με συγκίνηση παρακολούθησε την πρόβα που έκαναν τα παιδιά για την Επέτειο του Πολυτεχνείου και συνομίλησε μαζί τους, και με τους καθηγητές.
Τι είναι ένα ειδικό σχολείο
Ειδική αγωγή ονομάζεται η πρακτική της εκπαίδευσης μαθητών με τρόπο ο οποίος απευθύνεται στις ατομικές διαφορές και ανάγκες τους. Στην ιδανική περίπτωση, η διαδικασία αυτή περιλαμβάνει μια εξατομικευμένη έκδοση των διδακτικών διαδικασιών, προσαρμοσμένο εξοπλισμό και υλικό, καθώς και ρυθμίσεις προσβασιμότητας.
Σ’ αυτήν, υπάγονται άτομα που έχουν διαγνωσθεί με μαθησιακές δυσκολίες (όπως δυσλεξία, δυσγραφία), διαταραχές επικοινωνίας, ΔΕΠΥ, σωματικές διαταραχές (όπως ατελής οστεογένεση, εγκεφαλική παράλυση, μυϊκή δυστροφία, δισχιδή ράχη, και αταξία του Φρίντραϊχ), αναπτυξιακές διαταραχές (διαταραχές του αυτιστικού φάσματος, όπως αυτισμός, σύνδρομο Άσπεργκερ και πνευματικές διαταραχές) και πολλές άλλες διαταραχές.
Η ιστορία της ειδικής αγωγής στην Ελλάδα ξεκινά από το 1905 με την ίδρυση του σωματείου “Οίκος Τυφλών” στην Καλλιθέα με την εκπαιδευτικό Ειρήνη Λασκαράτου. Την επομένη, δημιουργεί το Ελληνικό σύστημα Braille, βασισμένο στα Γαλλικά πρότυπα και ιδρύει σχολείο.
Το 1923 ιδρύεται στη Σύρο σχολή κωφών, η οποία κλείνει εννέα χρόνια αργότερα. Για πρώτη φορά, ιδρύεται το πρώτο ειδικό σχολείο στην Ελλάδα, και συγκεκριμένα στην Αθήνα, το 1937, πρωτοβουλία του Κωνσταντίνου Καλατζή, ως Πρότυπο Ειδικό Σχολείο Αθηνών.
Είχαν καταβληθεί και τα προηγούμενα χρόνια φιλότιμες προσπάθειες από την ηγεσία, με την μεταρρύθμιση του Βενιζέλου το 1929, προβλέπεται η ίδρυση σχολείων για παιδιά με νοητική στέρηση. Τα επόμενα χρόνια, δεν παρατηρείται ιδιαίτερη ανάπτυξη στα θέματα ειδικής αγωγής. Το 1961 ιδρύεται ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων Απροσάρμοστων Παιδιών.
Ακολουθήστε το evima.gr στο Google News
Διαβάστε όλες τις ειδήσεις για την Εύβοια
Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις για την Ελλάδα και τον Κόσμο στο evima.gr