Στα ύψη οι τιμές στα αεροπορικά εισιτήρια – Που οφείλεται η αύξηση
Αυξημένες τιμές στα αεροπορικά εισιτήρια για το 2023Αυξήσεις στις τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων έχει προκαλέσει η μείωση των στόλων των αεροπορικών εταιρειών, με τις παραγγελίες τους για νέα αεροσκάφη να καθυστερούν να εκτελεσθούν από την Boeing και την Airbus λόγω προβλημάτων με την εφοδιαστική αλυσίδα
Η αποκατάσταση της ταξιδιωτικής κίνησης μετά την άρση των περιοριστικών μέτρων για τον κορονοϊό οδήγησε στην εκτίναξη των αεροπορικών εισιτηρίων παγκοσμίως τους τελευταίους μήνες.
Όπως αναφέρει η Ημερησία, οι τιμές των εισιτηρίων αναμένεται να διατηρηθούν στα υψηλά επίπεδά τους, ή να αυξηθούν περαιτέρω, καθώς έχει μειωθεί ο στόλος των αεροπορικών εταιρειών και οι παραγγελίες που έχουν κάνει για νέα αεροσκάφη καθυστερούν να εκτελεσθούν από την Boeing και την Airbus λόγω προβλημάτων με την εφοδιαστική αλυσίδα.
Ανεκτέλεστες εντολές για 12.720 αεροπλάνα
Τα προβλήματα αυτά μπορεί να καθυστερήσουν έως και χρόνια τις παραδόσεις, με την εταιρεία Jefferies να εκτιμά ότι υπάρχουν σήμερα ανεκτέλεστες εντολές για 12.720 αεροπλάνα.
«Ο κόσμος συνήθισε σε χαμηλότερα ναύλα στη διάρκεια της πανδημίας και το εκ νέου άνοιγμα της Κίνας θα κάνει την κατάσταση χειρότερη. Δεν είναι μόνο το έλλειμμα αεροπλάνων, αλλά και άλλοι παράγοντες όπως οι τιμές του πετρελαίου», δήλωσε ο ιδρυτής του LiveFromALounge.com, said.
Αν και ορισμένες αεροπορικές εταιρείες σε μία χώρα μπορεί να έχουν την οικονομική δυνατότητα να μειώσουν τις τιμές, αυτό θα προκαλούσε πιθανόν προβλήματα σε άλλους αερομεταφορείς, οδηγώντας σε ακόμη υψηλότερα ναύλα μακροπρόθεσμα», πρόσθεσε.
Προγραμματισμένες πωλήσεις έως το 2029
Η Boeing και η Airbus, οι δύο αεροναυπηγικοί κολοσσοί που σε μεγάλο βαθμό αποτελούν δυοπώλιο για τα επιβατικά αεροπλάνα, έχουν ξεπουλήσει τα πιο δημοφιλή μοντέλα τους έως τουλάχιστον το 2029.
Η Airbus παραιτήθηκε αυτό τον μήνα από τον στόχο της για κατασκευή 700 επιβατικών αεροσκαφών φέτος, επικαλούμενη προβλήματα με την εφοδιαστική αλυσίδα, ενώ έχει προειδοποιήσει ότι ένα άλμα στο ενεργειακό κόστος θα έχει ιδιαίτερα βαρύ αντίκτυπο στους μικρότερους κατασκευαστές με υψηλή ένταση ενέργειας, όπως αυτούς που φτιάχνουν τα καλούπια και το μοντάρισμα.
Καθυστερημένες όλες οι παραδόσεις την τελευταία διετία
Σύμφωνα με τον ιδρυτή της Air Lease, τον Steve Udvar-Hazy, όλες οι παραδόσεις αεροπλάνων την περασμένη διετία στους μεγάλους εκμισθωτές ήταν καθυστερημένες.
«Δεν παραλάβαμε ούτε ένα αεροπλάνο στην ώρα του, είτε αυτό ήταν ένα 737 Max ή 787 ή ένα A330, A350», είπε, προσθέτοντας: «Και η κατάσταση ήταν χειρότερη προκειμένου για το A321neo. Είχαμε καθυστερήσεις έως 6-7 μήνες.. Είναι ένας συνδυασμός ζητημάτων της εφοδιαστικής αλυσίδας, πολύ γρήγορης αύξησης (της ζήτησης) και έλλειψης εργατικού δυναμικού».
Στο έλλειμμα έχει συμβάλει και η φύλαξη από τις εταιρείες χιλιάδων αεροπλάνων σε ερήμους καθώς δεν γνώριζαν πότε θα ανέκαμπτε η ζήτηση που είχε καταρρεύσει λόγω του κορονοϊού και των ταξιδιωτικών περιορισμών.
Εκατοντάδες από τα αεροπλάνα αυτά δεν έχουν επανενταχθεί στους στόλους των αεροπορικών εταιρειών, είτε επειδή χρειάζονται μεγάλη συντήρηση μετά από τόσο μεγάλο διάστημα αχρησίας ή επειδή οι εταιρείες σχεδιάζουν να τα αποσύρουν σταδιακά.
Με πληροφορίες από Bloomberg
Ακολουθήστε το evima.gr στο Google News
Διαβάστε όλες τις ειδήσεις για την Εύβοια
Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις για την Ελλάδα και τον Κόσμο στο evima.gr