Εύβοια: Αυτή είναι η πρόταση Ζεμπίλη στον πρωθυπουργό για τον οδικό άξονα
Ζεμπίλης: Τον Ιούλιο του 2021 πρότεινα στον Πρωθυπουργό την αναβάθμιση του άξονα Χαλκίδα - Λέπουρα - Κάρυστος, με τη διασύνδεση των παρακάμψεων Χαλκίδας Βασιλικού Αμαρύνθου και ΑλιβερίουΓια την πρόταση του, που εντάχθηκε στο ΠΔΕ με 7 εκατ.ευρώ, προκειμένου να εκπονηθεί μελέτη για ένα νέο έργο, που θα αναβαθμίσει το νότιο οδικό άξονα και θα διασυνδέσει τις παρακάμψεις Χαλκίδας, Βασιλικού, Αμαρύνθου και Αλιβερίου μίλησε σε τοπικό ραδιοφωνικό σταθμό ο Βουλευτής Εύβοιας Θανάσης Ζεμπίλης.
Ειδικότερα όπως ανέφερε, μεταξύ άλλων, “όταν ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης επισκέφθηκε την Χαλκίδα τον Ιούλιο του 2021, σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στη Περιφέρεια Στ. Ελλάδας πρότεινα ένα νέο έργο, που ακούστηκε για πρώτη φορά, και αφορούσε την συνολική αναβάθμιση του νότιου διαμήκη οδικού άξονα Χαλκίδα – Λέπουρα – Κάρυστος. Η πρόταση μου ήταν απλή και έλεγε ότι στην ΕΟ Χαλκίδα – Λέπουρα προβλέπονται τέσσερις παρακάμψεις, Χαλκίδας, Βασιλικού, Αμαρύνθου και Αλιβερίου, με διαφορετικό βαθμό ωριμότητας η κάθε μία. Ωστόσο, οι παρακαμπτήριες αυτές οδοί δεν θα πρέπει να είναι αποσπασματικές, αλλά αντίθετα επιβάλλεται να αποτελέσουν ένα ενιαίο και λειτουργικό σύνολο, όπως πχ με την διασύνδεση των παρακάμψεων Χαλκίδας και Βασιλικού, που προτείνεται στα έργα προαίρεσης της παράκαμψης Χαλκίδας.
Οφείλουμε, συνεπώς, να σχεδιάσουμε την συναρμολόγηση των παρακάμψεων σε έναν οδικό άξονα, που θα επιφέρει σημαντικές βελτιώσεις της υφιστάμενης χάραξης. Από τότε άρχισα να «δουλεύω» την πρόταση αυτή σε συνεργασία με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών και τον πρώην Υπουργό κ. Κώστα Καραμανλή, όπως και με υπηρεσιακούς παράγοντες. Τελικά, φτάσαμε στην υπ. αρ. 305145/ 30-9-2022 απόφαση ” Ένταξης της πράξης ” Οδικός άξονας Αιδηψός – Χαλκίδα – Μαρμάρι (Βόρειας και Νότιας Εύβοιας) με κωδικό ΟΠΣ 5181131 στο ”ΤΠΑ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ 2021 – 2025”.
Το φυσικό αντικείμενο του έργου, που θα μελετηθεί με Π/Υ το ποσό των 7.000.000 ευρώ, χωρίζεται σε (4) υποέργα, τα (3) εκ των οποίων αφορούν στη μελέτη των μη αναβαθμισμένων ή ώριμων μελετητικά τμημάτων του άξονα «Χαλκίδα Αλιβέρι-Λέπουρα-Κάρυστος» (που κρίνονται ως τμήματα προτεραιότητας έναντι των υπολοίπων) και είναι τα εξής: Συγκεκριμένα: 2ο Υποέργο: «Μελέτη βελτίωσης Ε.Ο.44γ Χαλκίδα-Αλιβέρι-Λέπουρα στο τμήμα: Τέλος Παράκαμψης Βασιλικού- Αρχή Παράκαμψης Αμαρύνθου», μήκους 20 χλμ περίπου. Πρόκειται για νέα μελέτη βελτίωσης της υφιστάμενης οδού. 3ο Υποέργο: «Μελέτη βελτίωσης Ε.Ο. 44γ Χαλκίδα-Αλιβέρι-Λέπουρα στο τμήμα: Τέλος Παράκαμψης Αμαρύνθου-Αρχή Παράκαμψης Αλιβερίου», μήκους 15 χλμ περίπου. Πρόκειται για νέα μελέτη βελτίωσης της υφιστάμενης οδού. 4ο Υποέργο: «Μελέτη βελτίωσης Ε.Ο.44γ Χαλκίδα – Αλιβέρι-Λέπουρα και Επ.0.1 Λέπουρα-Κάρυστος στο τμήμα: Τέλος Παράκαμψης Αλιβερίου Διασταύρωση προς Μαρμάρι», μήκους 60 χλμ περίπου. Πρόκειται για νέα μελέτη βελτίωσης της υφιστάμενης οδού. Όλα τα προαναφερόμενα τμήματα αποτελούν μέρος του Διευρωπαϊκού (αναλυτικού)Δικτύου.
Η ημερομηνία έναρξης της Πράξης ορίζεται η 29-9-2023 και λήξης η 31-12-2025. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι με την απόφαση αυτή έγινε ένα πρώτο βήμα, ένα πρώτο μεγάλο βήμα, μας περιμένει όμως πολλή δουλειά ακόμα, μέχρι να δρομολογήσουμε το έργο της βελτίωσης του νότιου οδικού άξονα, ο οποίος σηκώνει το μεγαλύτερο κυκλοφοριακό φόρτο, καθώς συνδέει μεγάλα αστικά κέντρα, Χαλκίδα, Βασιλικό, Ερέτρια, Αμάρυνθος, Αλιβέρι, Κύμη, Κάρυστος” (απόσπασμα από το βίντεο της σύσκεψης με τον Πρωθυπουργό Κυρ. Μητσοτάκη, 21-7-2021)
Ακολουθήστε το evima.gr στο Google News
Διαβάστε όλες τις ειδήσεις για την Εύβοια
Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις για την Ελλάδα και τον Κόσμο στο evima.gr