Σε ρυθμούς Black Friday η Εύβοια – Προσοχή στις εικονικές εκπτώσεις
Τα ρεκόρ ορισμένων καταστημάτων.Σε ρυθμούς Black Friday ζει το λιανεμπόριο στην Εύβοια, καθώς οι προσφορές έχουν ξεκινήσει ήδη από την προηγούμενη εβδομάδα και θα συνεχιστούν από αρκετές επιχειρήσεις μέχρι και τη Δευτέρα, 27 Νοεμβρίου, στο πλαίσιο της λεγόμενης Cyber Monday.
Κάποια εμπορικά καταστήματα, ξεπέρασαν κάθε ρεκόρ καθώς ξεκίνησαν τις προσφορές σε αρκετές περιπτώσεις – από τις αρχές Νοεμβρίου, με τη μορφή προσφορών. Να σημειωθεί και ότι φέτος (για δεύτερη φορά τα τελευταία χρόνια) δεν διεξάγονται οι ενδιάμεσες εκπτώσεις του Νοεμβρίου.
Με θετική διάθεση οι καταναλωτές
Την ίδια στιγμή, οι καταναλωτές, με περιορισμένο διαθέσιμο εισόδημα και εν μέσω πληθωριστικών πιέσεων, καλύπτουν συντηρητικά τις ανάγκες τους, ωστόσο έχουν τη διάθεση να εκμεταλλευτούν το εμπορικό γεγονός της Black Friday και να αναζητήσουν τις πιο ανταγωνιστικές τιμές στα καταστήματα για τις αγορές τους. Πρόθεση των καταναλωτών για σημαντικές αγορές τους προσεχείς 12 μήνες (επίπλων, ηλεκτρικών συσκευών κ.λπ.) βελτιώθηκε σημαντικά με το σχετικό δείκτη να διαμορφώνεται στις -39 (από -47,6) μονάδες. Το 51% (από 59%) των καταναλωτών προέβλεψε ότι θα προβεί σε λιγότερες ή πολύ λιγότερες δαπάνες, ενώ το 8% (από 5%) αναμένει το αντίθετο.
Προσοχή στις εικονικές εκπτώσεις
Συστάσεις προς τους καταναλωτές για τις εκπτωτικές ευκαιρίες της φετινής Black Friday και της Cyber Monday, δίνει ο Συνήγορος του Καταναλωτή σε μια προσπάθεια να αποφύγουν τις πιθανές απάτες.
- Να προσέχουν κατά την ηλεκτρονική εγγραφή τους σε ενημερωτικά δελτία (newsletters), με τα οποία καλούνται να δηλώσουν έγκαιρα τις προτιμήσεις τους σε συγκεκριμένα προϊόντα και να ενημερωθούν, έτσι, νωρίτερα για τις εκπτώσεις που θα γίνουν σε αυτά. Ιδίως, να είναι επιφυλακτικοί με τις προσωπικές πληροφορίες που χορηγούν μέσω αυτών των newsletters, δεδομένου ότι αποτελούν, στην ουσία, μορφή ηλεκτρονικού μάρκετινγκ και χρησιμοποιούνται κατά κόρον από τους προμηθευτές για τη δημιουργία προσωποποιημένων προφίλ πελατών και για τη διενέργεια εξατομικευμένων προωθητικών ενεργειών που τους ακολουθούν παντού κατά την πλοήγησή τους στο διαδίκτυο.
- Να διαχωρίζουν τις αληθινές από τις εικονικές προσφορές, κάνοντας δική τους έρευνα αγοράς αρκετό διάστημα πριν για τα προϊόντα που τους ενδιαφέρουν, σε συνδυασμό και με τη χρήση ειδικών εργαλείων που διατίθενται από ηλεκτρονικές πλατφόρμες σύγκρισης προϊόντων και πραγματοποίησης αγορών, τα οποία αναπαριστούν τη διαχρονική διακύμανση των τιμών.
- Κατά την τοποθέτηση των παραγγελιών τους, να δίνουν ιδιαίτερη έμφαση και σημασία, εκτός από την τιμή, και σε άλλες κρίσιμες πληροφορίες που σχετίζονται με την ταχύτητα παράδοσης των προϊόντων τους και συγκεκριμένα: (α) στη διαθεσιμότητα, λαμβάνοντας ιδίως υπόψη εμπόδια και περιορισμούς που, σε διεθνές επίπεδο, επηρεάζουν την παραγωγή και διακίνηση των αγαθών, καθώς και (β) στον αναμενόμενο χρόνο αποστολής των προϊόντων μέσω των ταχυδρομικών παρόχων. Στόχος είναι οι καταναλωτές να μη βιώνουν αργότερα δυσαρέσκεια και απογοήτευση από τυχόν υπερβολικούς ή/και απροσδιόριστους χρόνους αναμονής.
- Να αποφεύγουν την αγορά προϊόντων, ακόμα κι αν πωλούνται σε ιδιαίτερα συμφέρουσες τιμές, από ηλεκτρονικά καταστήματα που διαθέτουν αμφίβολης νομιμότητας ιστοσελίδες (πχ δεν περιλαμβάνουν πλήρη στοιχεία έδρας και επικοινωνίας, περιέχουν “νεκρές” συνδέσεις [links] ή συνδέσεις σε όρους χρήσης ή πολιτικής προστασίας απορρήτου με ασυνάρτητο παρεχόμενο, διοχετεύουν την επικοινωνία με τους καταναλωτές αποκλειστικά μέσω social media εφαρμογών, όπως viber, messenger, κ.λπ.).
Ωράριο καταστημάτων τη Κυριακή (26/11) στη Χαλκίδα
Ακολουθήστε το evima.gr στο Google News
Διαβάστε όλες τις ειδήσεις για την Εύβοια
Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις για την Ελλάδα και τον Κόσμο στο evima.gr