Εύβοια: Δίπλωμα τέλος στους 70άρηδες; Ελπίδα για μείωση στα τροχαία
Εύβοια: Ο νομός μαστίζεται διαρκώς από τροχαία δυστύχηματα και ατυχήματα, όμως, ο νέος νόμος που προωθείται από την ΕΕ μπορεί να φέρει βελτίωση της κατάστασης.Ένα από τα μεγάλα προβλήματα στην Εύβοια, είναι τα τροχαία δυστυχήματα και ατυχήματα. Οι δρόμοι βάφονται συνέχεια με αίμα και το νησί έχει πληρώσει βαρύ «φόρο» στην άσφαλτο. Μία από τις αιτίες είναι το κακό οδικό δίκτυο, από την άλλη όμως σε πολλές περιπτώσεις ευθύνονται και οι οδηγοί. Η κακή οδηγική συμπεριφορά, τα κακά συντηρημένα οχήματα αλλά και το μεγάλο της ηλικίας αρκετών εξ αυτών, έχουν οδηγήσει σε τροχαία τα οποία έχουν αποβεί, δυστυχώς, μοιραία σε πολλές περιπτώσεις.
Το τελευταίο, πλέον, είναι πιθανό να αποφευχθεί και να βελτιωθεί κάπως η κατάσταση στους δρόμους όχι μόνο στην Εύβοια αλλά σε όλη την Ελλάδα. Σύμφωνα με έναν νέο νόμο που προωθείται για όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η διαδικασία για να διατηρήσει κανείς το δίπλωμά του μετά τα 70 θα γίνει πολύ πιο αυστηρή. Θα απαιτούνται περισσότερες ιατρικές εξετάσεις ή ακόμα και εκ νέου μαθήματα, με βάση την ηλικία των ανθρώπων, για να μπορούν να διατηρήσουν την άδεια οδήγησης.
Τα στελέχη της Κομισιόν φαίνεται ότι έχουν καταλήξει στο γεγονός ότι οι οδηγοί που κλείνουν τα 70 έτη θα πρέπει να περνούν από εκτενέστερους και πιο αυστηρούς ιατρικούς ελέγχους ενώ στο τραπέζι των διαβουλεύσεων έχει πέσει και η πρακτική εξέταση οδήγησης. Ειδικά για το θέμα της πρακτικής εξέτασης πολλά κράτη-μέλη έχουν επιχειρήσει στο παρελθόν να το υιοθετήσουν, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα, αλλά δυστυχώς ποτέ δεν εφαρμόστηκε για πολλούς και διάφορους λόγους.
Αξίζει να αναφερθεί πως πουθενά στην ΕΕ δεν υπάρχει όριο ηλικίας στην άδεια οδήγησης και ο νόμος ορίζει ότι με τη συμπλήρωση του 65ου έτους της ηλικίας οι οδηγοί πρέπει να εξετάζονται από 2 γιατρούς ανά τριετία, ενώ με τη συμπλήρωση των 80 χρονών κάθε 2 έτη απαιτείται η εξέταση του οδηγού από περισσότερες ειδικότητες γιατρών.
Σύμφωνα με την Κομισιόν οι άνθρωποι άνω των 70 ετών θα πρέπει είτε να συμπληρώνουν μια λεγόμενη αυτοαξιολόγηση της οδηγικής τους ικανότητας, είτε να υποβάλλονται σε ιατρικές εξετάσεις κάθε πέντε χρόνια.
«Η απόφαση για ποιο από τα δύο, εναπόκειται στα κράτη-μέλη» αναφέρεται στο κείμενο των σχεδίων με την επισήμανση ότι αυτό ισχύει για κάθε ανανέωση διπλώματος οδήγησης. Υπάρχουν βέβαια κι άλλες προτάσεις. Όπως ότι για τα διπλώματα που εκδόθηκαν από τις 19 Ιανουαρίου του 2013 και μετά δεν θα ισχύουν επ’ αόριστον, αλλά μόνο για 15 χρόνια, κάτι που εφαρμόζει ήδη η Ελλάδα. Από την ηλικία των 70 θα πρέπει να ανανεώνονται κάθε 5 χρόνια ενώ στην Ελλάδα ανανεώνονται κάθε 3 χρόνια έως τα 80 και κατόπιν κάθε 2 χρόνια».
Μάλιστα πολλοί υπουργοί Μεταφορών στην ΕΕ προφανώς για ψηφοθηρικούς λόγους επισήμαναν ότι: «Η ιδέα ότι οι ηλικιωμένοι πολίτες μιας ορισμένης ηλικίας πρέπει να υποβάλλονται σε τακτικό τεστ φυσικής κατάστασης χωρίς κανέναν περαιτέρω λόγο δεν είναι καλή».
Οι ασφαλιστές από την άλλη μεριά θεωρούν ότι είναι καλό οι άδειες οδήγησης να ανανεώνονται κάθε πέντε χρόνια από την ηλικία των 70 ετών, μέσω μιας αυτοαξιολόγησης. Οι Σχολές Οδηγών από την άλλη μεριά, προτείνουν να υπάρχουν κάποια υποχρεωτικά μαθήματα οδήγησης σε άτομα άνω των 75 ετών ώστε το δίπλωμά τους να παραμένει σε ισχύ…
Ακολουθήστε το evima.gr στο Google News
Διαβάστε όλες τις ειδήσεις για την Εύβοια
Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις για την Ελλάδα και τον Κόσμο στο evima.gr