Πανελλήνιες 2024: Βγήκαν οι βαθμολογίες των εξετάσεων
Ανοιξε η πλατφόρμα του υπουργείου Παιδείας, στην οποία είναι αναρτημένες οι βαθμολογίες των υποψηφίων των Εξετάσεων Γενικών Ενιαίων Λυκείων (ΓΕΛ) και Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ) για τις φετινές Πανελλαδικές Εξετάσεις 2024.Τέλος στην αγωνία χιλιάδων υποψηφίων των Πανελλαδικών εξετάσεων, καθώς ανακοινώθηκαν οι βαθμολογίες από του υπουργείο Παιδείας.
Στις καταστάσεις που αναρτήθηκαν στα Γενικά και Επαγγελματικά Λύκεια θα αναγράφονται οι κωδικοί των υποψηφίων και τα βαθμολογικά τους στοιχεία ανά εξεταζόμενο μάθημα.
Παράλληλα, οι υπψήφιοι μπρορούν να αναζητήσουν τις βαθμολογίες τους στην ιστοσελίδα https://results.it.minedu.gov.gr/,πληκτρολογώντας τον οκταψήφιο κωδικό τους και τους τέσσερις αρχικούς χαρακτήρες από το επώνυμο, το όνομα, το πατρώνυμο και το μητρώνυμό τους με κεφαλαίους ελληνικούς χαρακτήρες.
Όσο για εκείνους που είχαν υποβάλει αίτηση για να ενημερωθούν με γραπτό μήνυμα για το αποτέλεσμα, αυτοί θα λάβουν τη βαθμολογία τους με SMS στο κινητό τους τηλέφωνο.
Οι βάσεις
Πλέον, μένει να δούμε πού θα κινηθούν οι βάσεις των τμημάτων και σχολών των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, με τους καθ’ ύλιν αρμόδιους να εκτιμούν ότι η απάντηση στο παραπάνω ερώτημα θα κριθεί από τα μαθήματα που δυσκόλεψαν τους υποψηφίους.
Οι βάσεις
Η εικόνα θα αποσαφηνιστεί όταν το υπουργείο Παιδείας δώσει τα στατιστικά στοιχεία για τις επιδόσεις των υποψηφίων σε όλα τα πεδία και για όλα τα μαθήματα.
Ωστόσο, όλα δείχνουν ότι τα γραπτά που βαθμολογήθηκαν με 18-20 θα είναι αισθητά μειωμένα σε σύγκριση με πέρυσι, κάτι που σημαίνει ότι θα σημιεωθεί μικρή πτώση των βάσεων.
Πιο συγκεκριμένα:
- Στο 1ο Επιστημονικό Πεδίο (Ανθρωπιστικών Σπουδών) τα άριστα γραπτά στα μαθήματα των Αρχαίων και της Ιστορίας αναμένεται να είναι λιγότερα σε σχέση με πέρυσι που σημαίνει ότι σχολές όπως οι Νομικές και τα τμήματα Ψυχολογίας θα σημειώσουν μικρή πτώση βάσεων.
- Στο 2ο και 3ο Επιστημονικό Πεδίο (Θετικών και Τεχνολογικών Επιστημών και Επιστήμες Υγείας και Ζωής) η πτώση εκτιμάται γύρω στα 500-700 μόρια τόσο στις υψηλόβαθμες Πολυτεχνικές Σχολές του 2ου Πεδίου όσο και στις Ιατρικές σχολές του 3ου επιστημονικού πεδίου.
- Στο 4ο Επιστημονικό Πεδίο (Επιστήμες Οικονομίας και Πληροφορικής) η εικόνα είναι συγκεχυμένη, με τους αναλυτές να εκτιμούν ότι οι βάσεις θα κινηθούν διαφορετικά ανάλογα με την εκάστοτε σχολή.
Υποβολή μηχανογραφικού
Την ερχόμενη εβδομάδα αναμένονται οι ανακοινώσεις για τις ημερομηνίες υποβολής των των δυο μηχανογραφικών δελτίων: το ένα για την εισαγωγή στα ΑΕΙ και το δεύτερο, το λεγόμενο «Παράλληλο Μηχανογραφικό» για την εισαγωγή στις δημόσιες Σχολές Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΣΑΕΚ πρώην ΙΕΚ).
Οι υποψήφιοι θα μπορούν να επεξεργαστούν το μηχανογραφικό τους και να δηλώσουν προσωρινές προτιμήσεις (Προσωρινή Αποθήκευση Μηχανογραφικού) και στη συνέχεια να προχωρήσουν στην τελική υποβολή του (Υποβολή Μηχανογραφικού Δελτίου) στις ημερομηνίες που θα ανακοινώσει το υπουργείο Παιδείας.
Σύμφωνα με τον Γεώργιο Δουκίδη, καθηγητή Ηλεκτρονικού Επιχειρείν του Τμήματος Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, οι υποψήφιοι θα πρέπει να έχουν τρία βασικά πράγματα κατά νου:
- Να επιλέξουν το γνωστικό αντικείμενο που τους ενδιαφέρει τώρα ή/και στο οποίο έχουν κάποιο ταλέντο, χωρίς να προβληματίζονται για το επάγγελμα που θα κάνουν αργότερα.
- Στην κατάταξη των τμημάτων στο Μηχανογραφικό, να μη λάβουν υπ’ όψιν μόνο την κατάταξη στις λίστες των βάσεων εισαγωγής, αλλά να κάνουν μια οργανωμένη αξιολόγησή τους.
- Η επιλογή πανεπιστημιακού τμήματος στην ηλικία των 18 ετών δεν προσδιορίζει το μοναδικό επάγγελμα που θα κάνουμε στον εργασιακό βίο μας, αλλά είναι η αρχή για μια γνωσιακή διαδρομή συνεχούς μάθησης, διαδοχικών απαιτήσεων για μερική ή ριζική επανειδίκευση και πολλών ευκαιριών για διαφορετικά επαγγέλματα ή/και ειδικεύσεις.
Πώς αξιολογούμε μία σχολή ή ένα τμήμα;
Η κατάταξη των τμημάτων και των σχολών με βάση τις βάσεις εισαγωγής είναι, σύμφωνα με τον κ. Δουκίδη, ένας «ασφαλής τρόπος επιλογής», γιατί περιλαμβάνει τις απόψεις και τις επιλογές χιλιάδων υποψηφίων. Παράλληλα, όπως επεσήμανε, μία ιστορική διερεύνηση των βάσεων αναδεικνύει και τη δυναμική εξέλιξη των τμημάτων και τη προοπτική τους για το μέλλον.
Ωστόσο, υπάρχουν δέκα παράγοντες, με βάση τους οποίους κάθε υποψήφιος μπορεί να αξιολογήσει αντικειμενικά και συνολικά τα τμήματα και τις σχολές, επισκεπτόμενος τις ιστοσελίδες τους.
- Σύγχρονο και επίκαιρο πρόγραμμα σπουδών με πολλαπλές κατευθύνσεις και διεπιστημονική προσέγγιση σπουδών.
- Αναγκαία εκπαιδευτικά εργαστήρια και ύπαρξη φροντιστηρίων και εργασιών σε μεγάλο πλήθος μαθημάτων.
- Σύνδεση με την αγορά εργασίας, δυνατότητα για επαγγελματική πιστοποίηση γνώσεων/δεξιοτήτων και οργανωμένη πρακτική άσκηση σε επιχειρήσεις/οργανισμούς.
- Ακαδημαϊκές πρωτοβουλίες φοιτητών (οργάνωση επιστημονικού συνεδρίου, φοιτητικοί σύλλογοι επιστημονικής επικέντρωσης, συμμετοχή και διακρίσεις φοιτητών σε διαγωνισμούς).
- Διεθνής δικτύωση/συνεργασίες με πανεπιστήμια του εξωτερικού και οργανωμένο πρόγραμμα Erasmus για φοίτηση σε ευρωπαϊκά πανεπιστήμια.
- Λειτουργία ερευνητικών εργαστηρίων, ύπαρξη διδακτορικού προγράμματος και συμμετοχή σε διεθνή ανταγωνιστικά ερευνητικά προγράμματα.
- Οργάνωση μεταπτυχιακών προγραμμάτων σε σύγχρονα επιστημονικά αντικείμενα με καλές προοπτικές απασχόλησης.
- Ακαδημαϊκή ποιότητα των καθηγητών με δημοσιεύσεις σε κορυφαία επιστημονικά περιοδικά και διεθνής αναγνώριση του έργου τους σε διεθνή συνέδρια και επιστημονικούς συνδέσμους.
- Οργάνωση επιστημονικών συνεδρίων και επαγγελματικών εκδηλώσεων για τους φοιτητές και ερευνητές.
- Αξιολόγηση του τμήματος και των μεταπτυχιακών προγραμμάτων του από την Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘΑΑΕ) και άλλους διεθνούς οργανισμούς.
Υπάρχουν «σχολές του μέλλοντος»;
Συχνά, ψάχνοντας τις σχολές και τα τμήματα που οδηγούν σε ευκολότερη επαγγελματική αποκατάσταση, τείνουμε να αναφερόμαστε σε «σχολές του μέλλοντος». Τι καθιστά, όμως, πραγματικά μία σχολή, «σχολή του μέλλοντος»;
«Οι πανεπιστημιακές σχολές του μέλλοντος είναι αυτές που δίνουν τα αναγκαία εφόδια στους φοιτητές τους ώστε να είναι συνεχώς ανταγωνιστικοί στην αγορά εργασίας κατά τη διάρκεια του εργασιακού τους βίου», τόνισε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Δουκίδης.
Όπως είπε, τα βασικά χαρακτηριστικά τους είναι τρία: διεπιστημονική/υβριδική προσέγγιση, έμφαση στις ποιοτικές δεξιότητες και αξιοποίηση των ψηφιακών τεχνολογιών.
«Για παράδειγμα στο τμήμα “Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας” δίνουμε έμφαση σε τρεις επιστημονικές προσεγγίσεις ταυτόχρονα: εφαρμοσμένα μαθηματικά στην επίλυση επιχειρηματικών προβλημάτων, ψηφιακές τεχνολογίες για το μετασχηματισμό των επιχειρήσεων και οργανωσιακές σπουδές για την αντιμετώπιση των επιχειρηματικών προκλήσεων. Ο συνδυασμός αυτός είναι πολύ απαιτητικός για ένα νέο επιστήμονα, αλλά θεωρούμε ότι είναι αναγκαίος. Παράλληλα, για να λειτουργεί αποδοτικά ένας εργαζόμενος στο πολύπλοκο πλέον εργασιακό περιβάλλον θα πρέπει να αναπτύξει αρκετά νωρίς χαρακτηριστικές ποιοτικές δεξιότητες όπως είναι η ομαδικότητα, η επικοινωνία, η επίλυση προβλημάτων, η προσαρμοστικότητα, η συναισθηματική νοημοσύνη, η καινοτομία και η δημιουργικότητα», είπε και εξήγησε ότι η ανάπτυξη αυτών των δεξιοτήτων σε εκπαιδευτικό περιβάλλον είναι πιο εύκολη, γιατί επιτρέπει πειραματισμούς και σταδιακή πρόοδο.
Ακολουθήστε το evima.gr στο Google News
Διαβάστε όλες τις ειδήσεις για την Εύβοια
Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις για την Ελλάδα και τον Κόσμο στο evima.gr