Δίπλωμα οδήγησης: Αυτές είναι οι αλλαγές που έρχονται – Ποιοι και πότε χάνουν την παλιά άδεια
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Δίπλωμα οδήγησης: Αυτές είναι οι αλλαγές που έρχονται – Ποιοι και πότε χάνουν την παλιά άδεια

Υποχρεωτική θα γίνει μέσα στα επόμενα χρόνια η αντικατάσταση του χάρτινου διπλώματος, και οι κάτοχοί του καλό είναι να μην την αφήσουν για την τελευταία στιγμή.

Μια σημαντική αλλαγή έρχεται για όλους τους κατόχους διπλωμάτων οδήγησης στην Ελλάδα αλλά και στην Ευρώπη. Μέχρι το 2033, όλες οι παλιές άδειες οδήγησης, συμπεριλαμβανομένου και του κλασικού ροζ χάρτινου τρίπτυχουθα πρέπει να αντικατασταθούν με νέες.

Η διαδικασία αυτή, αν και μπορεί να φαίνεται μακρινή, είναι σημαντικό να ξεκινήσουν οι κάτοχοι των παλιών διπλωμάτων να την προγραμματίζουν από τώρα. Καθώς πλησιάζει η προθεσμία του Ιανουαρίου 2033, αναμένεται ότι πολλοί οδηγοί θα σπεύσουν να κάνουν την αλλαγή, με αποτέλεσμα πιθανές καθυστερήσεις και ταλαιπωρία. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα με τις νέες ταυτότητες όπου χρειάζεται αναμονή 6 μηνών για να την εκδώσει κάποιος.

Σύμφωνα με το carandmotor, καλή είδηση είναι ότι δεν θα χρειαστεί κανείς να σταθεί σε ουρές και να χάσει ώρες από την καθημερινότητά του σε υπουργεία για να κάνει την αλλαγή, αφού η διαδικασία γίνεται και ηλεκτρονικά μέσω του gov.gr.

Ταυτόχρονα, για τους ανθρώπους μεγαλύτερης ηλικίας ή όσους δεν είναι εξοικειωμένοι με το διαδίκτυο, παραμένουν οι επιλογές κατάθεσης των απαραίτητων δικαιολογητικών σε ΚΕΠ ή στις αρμόδιες υπηρεσίες της κάθε Περιφέρειας.

Τα απαραίτητα δικαιολογητικά είναι η αίτηση αλλαγής παλιού διπλώματος, μία απλή φωτογραφία αστυνομικής ταυτότητας ή ισχύοντος ελληνικού διαβατηρίου ή ατομικού βιβλιαρίου υγείας, δύο πρόσφατες φωτογραφίες τύπου διαβατηρίου χωρίς γυαλιά διαστάσεων 4×6 εκ. και ένα e-παράβολο των 30 ευρώ για την εκτύπωση του νέου διπλώματος.

Ο κύριος λόγος που προωθεί η Ε.Ε. αυτό το μέτρο είναι η απουσία λατινικών χαρακτήρων από τα παλιά διπλώματα, κάτι που κάνει την ανάγνωση των στοιχείων και τη διασταύρωσή τους από τις αρχές άλλων ευρωπαϊκών και μη χωρών αρκετά δύσκολη.

Ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι η χρονική διάρκεια των νέων διπλωμάτων είναι 15 ετών (το έγγραφο όχι η άδεια) για τις κατηγορίες AM, A1, A2, A, B, B1 και BE, και μετά το πέρας αυτής της χρονικής περιόδου θα πρέπει να γίνεται συνεχής ανανέωση, κάθε 15 χρόνια, μέχρις ότου ο οδηγός συμπληρώσει το 65ο έτος της ηλικίας του, όπου η ανανέωση θα πρέπει να γίνεται κάθε 3 χρόνια.

Για τις υπόλοιπες κατηγορίες C, CE, C1, C1E, D, DE, D1 και D1E το νέο δίπλωμα οδήγησης ισχύει για 5 χρόνια, και μετά ο οδηγός θα πρέπει να το ανανεώνει κάθε 5 χρόνια έως ότου κλείσει τα 65 χρόνια, όπου ισχύει η τριετής ανανέωση.

Παράλληλα με την αντικατάσταση των παλιών διπλωμάτων, οι ευρωπαϊκές αρχές ενθαρρύνουν τους οδηγούς να είναι πιο ενεργοί στην αξιολόγηση της ικανότητάς τους να οδηγούν. Αν και η πρόταση για υποχρεωτικές ιατρικές εξετάσεις απορρίφθηκε, οι οδηγοί καλούνται να αναλογιστούν οι ίδιοι εάν είναι ακόμα σε θέση να οδηγούν με ασφάλεια, ειδικά όσοι είναι άνω των 65 ετών.

Πάντως, προς το παρόν, δεν υπάρχουν ειδικές αλλαγές που να αφορούν αποκλειστικά τους ηλικιωμένους οδηγούς. Ωστόσο, η συζήτηση για την οδική ασφάλεια των μεγαλύτερων σε ηλικία οδηγών παραμένει ανοιχτή σε ευρωπαϊκό επίπεδο, με αρκετές χώρες να προβαίνουν, ενάντια στη συνολική διάθεση της Ε.Ε., σε νέους τρόπους εξέτασης για οδηγούς που έχουν υπερβεί τα 70 έτη.

Ακολουθήστε το evima.gr στο Google News

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις για την Εύβοια

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις για την Ελλάδα και τον Κόσμο στο evima.gr