Εύβοια: Αύξηση του Τουρισμού στο Νομό – Τι προβλέπει το νέο πρόγραμμα προβολής
Έρχεται αύξηση τουρισμού για την Εύβοια- Τι λέει στο evima.gr η αρμόδια Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού & Πολιτισμού Φανή ΠαπαθωμάΠολλά ακούστηκαν τον τελευταίο καιρό για τον Τουρισμό στην Στερεά Ελλάδα και την Εύβοια και εμείς ζητήσαμε από την αρμόδια Αντιπεριφερειάρχη Τουρισμού & Πολιτισμού Φανή Παπαθωμά να παρουσιάσει το νέο Πρόγραμμα Τουριστικής Προβολής και εκείνες τις μετρήσεις που δείχνουν αν και πόσο καλά πάμε σε αυτόν τον κλάδο της Οικονομίας.
Αναλυτικά η συνέντευξή της στο evima.gr:
Μ. Ρ. : Θέλουμε όλοι την τουριστική ανάπτυξη της Στερεάς Ελλάδας. Είμαστε, όμως, σε τέτοια πορεία και πως αποδεικνύεται αυτό;
Φ. Π.: Η τουριστική ανάπτυξη της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας, συνδέεται άρρηκτα με την υιοθέτηση μιας ολοκληρωμένης προσέγγισης και ενός μακροχρόνιου σχεδιασμού για ένα ανταγωνιστικό τουριστικό προϊόν. Συνεπώς, θα πρέπει να εφαρμοστούν εκείνες οι κατάλληλες πολιτικές, ώστε να υπάρξει ένα μελλοντικό θετικό αποτύπωμα και η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας εργάζεται συνεχόμενα προς αυτή την κατεύθυνση, πάντα σε συνεργασία με τις επιχειρήσεις του κλάδου και φυσικά λαμβάνοντας υπόψη επιστημονικές προσεγγίσεις σχετικές με την επίτευξη μιας βιώσιμης ανάπτυξης για τον τουρισμό.
Χαρακτηριστικά θα πρέπει να αναφερθεί ότι η Περιφέρεια μας τα τελευταία χρόνια βρίσκεται σταθερά στις τρείς πρώτες θέσεις σε ποσοστά αύξησης στους δείκτες επισκεψιμότητας, αλλά και στους δείκτες αύξησης εισπράξεων.
Παράλληλα δε, παρουσιάζεται σταθερή αύξηση σε όλα ανεξαιρέτως τα στοιχεία που αφορούν, στις αφίξεις, διανυκτερεύσεις τόσο αλλοδαπών όσο και ημεδαπών, αλλά και στην πληρότητα των ξενοδοχειακών καταλυμάτων, της Περιφέρειάς μας κατά την τελευταία επταετία! Δεν πανηγυρίζουμε βεβαίως. Απεναντίας εντείνουμε ακόμα περισσότερο την προσπάθειά μας .
Μ. Ρ.: Τι προβλέπει το Πρόγραμμα Τουριστικής Προβολής της Στερεάς Ελλάδας για το 2025;
Φ.Π.: Έχοντας ως στόχο τον στρατηγικό σχεδιασμό μιας βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης για την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας, θέτουμε ως προτεραιότητα την δημιουργία, την υλοποίηση καθώς και τη συμμετοχή σε δράσεις, με έμφαση την ανάδειξη όλων των θεματικών προσφερόμενων τουριστικών προϊόντων, των αυθεντικών εμπειριών, παραδοσιακών πρακτικών αλλά και της τοπικής γαστρονομίας.
Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Τουρισμού, οι κορυφαίες ταξιδιωτικές τάσεις, διαμορφώνονται σε εμπειρίες της φύσης, της ευεξίας, του αγροτουρισμού, της αυθεντικότητας, σε προσβασιμότητα χωρίς αεροπορικές πτήσεις αλλά και σε ταξίδια εκτός τουριστικής εποχής λόγω κλιματικής κρίσης και υπερτουρισμού.
Οι προτεραιότητες μας αφορούν στη δημιουργία ενός ισχυρού brand, στην προώθηση των συνεργειών με τις Επαγγελματικές Τουριστικές Ενώσεις, τους Δήμους και τα Επιμελητήρια και τη συνεργασία με τις τοπικές κοινωνίες. Όλοι μαζί επενδύουμε σε ένα στρατηγικό σχέδιο τουριστικής προβολής και εξωστρέφειας για την ενίσχυση της προβολής των αυθεντικών τουριστικών πλεονεκτημάτων της και των θεματικών τουριστικών προϊόντων, μέσα από την παράλληλη σύνδεση της τοπικής παραγωγής προϊόντων και των παραδόσεων και μέσα από δράσεις όπως εκθέσεις, διοργάνωση επιχειρηματικών συναντήσεων, press & fam trips, διαφημιστικές καμπάνιες, δράσεις που ενισχύουν τις ειδικές μορφές τουρισμού, την ενίσχυση της προβολής και της αναγνωρισιμότητας στο διαδίκτυο κ.λ.π, ακολουθώντας πάντα την εθνική στρατηγική για τον τουρισμό, όπως αυτή ορίζεται από το Υπουργείο Τουρισμού.
Μ. Ρ: Ειδικά για την Εύβοια, τι προβλέπει το νέο πρόγραμμα Τουριστικής προβολής;
Φ. Π.: Το πρόγραμμα τουριστικής προβολής είναι δομημένο πάνω στην προώθηση θεματικών τουριστικών προϊόντων, γιατί ο τουρισμός δεν έχει «διοικητικά όρια» και ο δυνητικός επισκέπτης μπορεί να επιλέξει να επισκεφτεί ή να διανυκτερεύσει σε παραπάνω από μία περιοχές, ανάλογα με την εμπειρία που επιθυμεί να αποκτήσει.
Η Εύβοια αναμφισβήτητα αποτελεί ένα από τα διαμάντια μας. Σε τι να πρωτοαναφερθεί κανείς; Παντρεύει ιδανικά, την Ιστορία, τον Πολιτισμό, τις Θάλασσες, τα Βουνά, τις Εναλλακτικές Δραστηριότητες, τα Προιόντα, τους Ανθρώπους της, αποτελεί βασικό κομμάτι του κεντρικού μας σχεδιασμού και του Προγράμματός μας. Παράλληλα, δίνει το δικό της ξεχωριστό τόνο και χρώμα στο μοναδικό τουριστικό πάζλ της Περιφέρειάς μας.
Μ. Ρ.: Πως διαμορφώθηκε το νέο πρόγραμμα και τι ρόλο έπαιξαν οι εκπρόσωποι του Τουριστικού κλάδου;
Φ.Π.: Κάθε ετήσιο Πρόγραμμα Τουριστικής Προβολής διαμορφώνεται πάντα σε συνεργασία με τους Δήμους, τα Επιμελητήρια, μελέτες αποτελεσμάτων, μελέτες τάσεων καθώς και διεθνείς εξελίξεις και φυσικά πάντα σε απόλυτη συνεννόηση με τους επαγγελματίες του τουρισμού, οι οποίοι αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της τουριστικής ανάπτυξης της Περιφέρειάς μας και αναπόσπαστο κομμάτι μας τόσο κατά την διάρκεια του σχεδιασμού του προγράμματος, όσο και κατά την υλοποίησή του.
Παράλληλα ακολουθούμε την εθνική στρατηγική για τον τουρισμό και δημιουργούμε εκείνες τις δράσεις οι οποίες θα μεγιστοποιήσουν την αναγνωρισιμότητά μας, θα ενισχύσουν τις ήδη συνεργαζόμενες αγορές αλλά και θα ανοίξουν νέες.
Μ.Ρ.: Γενικότερα, είστε ικανοποιημένη από τα αποτελέσματα των δράσεων σας; Ποιους στόχους βάζετε για την επόμενη περίοδο;
Φ.Π.: Ναι και όχι. Ναι, γιατί το γεγονός ότι διαχρονικά οι αναπτυξιακοί δείκτες του Τουρισμού στην Στερεά Ελλάδα είναι πολύ ανώτεροι του εθνικού μέσου όρου δείχνει ότι βαδίζουμε στον σωστό δρόμο. Όχι, και δεν θα είμαι μέχρι να γίνουμε μία από τις πιο ισχυρές τουριστικές αγορές της χώρας. Και για να το πετύχουμε αυτό, εργαζόμαστε ακόμη πιο σκληρά για την ανάδειξη του θεματικού τουριστικού προϊόντος μας, τόσο στις διεθνείς αγορές, όσο και στην εσωτερική αγορά, καθώς και για την ποσοτική αύξηση και την ποιοτική αναβάθμιση του εισερχόμενου και εγχώριου τουρισμού, τη διεύρυνση της τουριστικής περιόδου και παράλληλα τη μείωση της εποχικότητας.
Ακολουθήστε το evima.gr στο Google News
Διαβάστε όλες τις ειδήσεις για την Εύβοια
Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις για την Ελλάδα και τον Κόσμο στο evima.gr