«Αντί για Εύβοια… μετά, Εύβοια εγκλωβισμένη στο πριν»
Ειδησεις ευβοια

«Αντί για Εύβοια… μετά, Εύβοια εγκλωβισμένη στο πριν»

To «ναυάγιο» του Κεντρικού Οδικού Άξονα Β. Εύβοιας συνεχίζεται και ο εμπαιγμός των πολιτών δεν έχει τέλος.

«Αντί για “Εύβοια Μετά”, Εύβοια εγκλωβισμένη στο… πριν», αναφέρει μεταξύ άλλων ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Συμεών Κεδίκογλου.

Όπως αναφέρει σ ανακοίνωσή του ο κ. Κεδίκογλου, «ο Υπουργός Υποδομών πετά τώρα στην Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας το «μπαλάκι» της αρμοδιότητας για την “ωρίμανση” (σύνταξη και έγκριση) των μελετών, καθώς και για την προπαρασκευαστική διαδικασία και τις αναγκαίες αδειοδοτήσεις για τη δημοπράτηση του έργου “Κεντρικός Οδικός Άξονας Βόρειας Εύβοιας τμήμα: Παράκαμψη Ψαχνών – Προκόπι (Στροφυλιά)”, μετά από τρία και πλέον χρόνια αδιαφορίας, καθυστερήσεων και αστοχιών».

Αυτή η εξέλιξη είναι ο τελευταίος σταθμός σε μια μακρά διαδρομή αποτυχιών. Το Υπουργείο με διάφορες αποφάσεις είχε αναλάβει από το 2021 τον χαρακτηρισμό του έργου ως «Εθνικού Επιπέδου», την ένταξή του στον προγραμματικό σχεδιασμό της Γενικής Γραμματείας Υποδομών, τη δημοπράτησή του, καθώς και την ανάθεση της αρμοδιότητας σύναψης της σύμβασης του έργου στην Ε.Υ.Δ.Ε./Κ.Σ.Σ.Υ. της Γενικής Γραμματείας Υποδομών του Υπουργείου. Ωστόσο, το 2023 ήρθε το «ράπισμα» του Ελεγκτικού Συνεδρίου που στον προσυμβατικό έλεγχο έκρινε μη νόμιμη την ανάθεση μελέτης από το Υπουργείο με κλειστό κύκλο προσφορών, καθώς δεν συνέτρεχε λόγος εφαρμογής της διαδικασίας με διαπραγμάτευση χωρίς προηγούμενη δημοσίευση…

«Ο υπουργός αναζητά σωσίβιο στην Περφέρεια»

Τώρα ο αρμόδιος Υπουργός ουσιαστικά ομολογεί την οριστική αποτυχία του Υπουργείου του να προχωρήσει τη μελέτη και τη δημοπράτηση του έργου, αφού πέρασε από «σαράντα κύματα», και αναζητά «σωσίβιο» στην Περιφέρεια. Όπως σημειώνει ο κ. Κεδίκογλου, «αναρωτιόμαστε, βέβαια, πώς θα μπορέσουν οι υπηρεσίες της Περιφέρειας να φέρουν σε πέρας αυτή τη διαδικασία στην οποία απέτυχαν οι υπηρεσίες του Υπουργείου που είναι ασύγκριτα πιο έμπειρες και διαθέτουν πολύ περισσότερο προσωπικό. Άλλωστε, το Υπουργείο αναλάμβανε ως τώρα έργα που η Περιφέρεια καθυστερούσε ή αδυνατούσε να φέρει σε πέρας (όπως η γέφυρα των Φύλλων). Η αντίστροφη κατεύθυνση σημαίνει ότι ο Κεντρικός Οδικός Άξονας δεν είναι στις προτεραιότητες της κυβέρνησης. Η κοροϊδία είναι προφανής και προκλητική!».

Οι μεγαλόστομες αλλά κενές υποσχέσεις των Υπουργών και του ίδιου του Πρωθυπουργού για την ανασυγκρότηση της βόρειας Εύβοιας μετά την καταστροφική πυρκαγιά του 2021, που επαναλαμβάνονται προεκλογικά, έχουν εξαντλήσει την υπομονή της τοπικής κοινωνίας.

Αποτυχία στην υλοποίηση του Κεντρικού Οδικού Άξονα

Η αποτυχία στην υλοποίηση του Κεντρικού Οδικού Άξονα υπονομεύει συνολικά το «master plan» του προγράμματος «Εύβοια Μετά», αφού από τα 381 εκατ. ευρώ του προϋπολογισμού του το 60% αφορά στην κατασκευή του συγκεκριμένου έργου. Χωρίς αυτό, δεν μπορεί να δοθεί επαρκής ώθηση στην τοπική ανάπτυξη, με τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας και την ανάσχεση της δημογραφικής συρρίκνωσης…

Τέλος, ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ ενώνει τη φωνή του με εκείνες των πολιτών της Βόρειας Εύβοιας, και τονίζει ότι θα χρησιμοποιήσει όλα τα θεσμικά μέσα πίεσης που έχει στη διάθεσή μου και ζητεί τη λήψη πρωτοβουλιών για την άμεση έναρξη της υλοποίησης του έργου!

Ακολουθήστε το evima.gr στο Google News

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις για την Εύβοια

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις για την Ελλάδα και τον Κόσμο στο evima.gr