Νέα διαδικτυακή απάτη στην Εύβοια: Πώς προσπαθούν να μας «παγιδεύσουν» μέσω facebook
Ειδησεις ευβοια

Νέα διαδικτυακή απάτη στην Εύβοια: Πώς προσπαθούν να μας «παγιδεύσουν» μέσω facebook

Πολλά περιστατικά διαδικτυακών απατών στην Εύβοια
Μάστιγα για την Εύβοια έχουν γίνει τα φαινόμενα «αετονύχηδων» που προσπαθούν να «παγιδεύσουν» ανυποψίαστους πολίτες με απότερο στόχο το οικονομικό όφελος τόσο μέσω internet όσο και από το τηλέφωνο.
To facebook φαίνεται πως αποτελεί το νέο πρόσφατο μέσο το οποίο αξιοποιούν επιτήδειοι για να υποκλέψουν προσωπικά δεδομένα καθώς πληθώρα αναφορών τόσο από τη Χαλκίδα όσο και από τη Νότια Εύβοια αλλά και από διάφορες περιοχές του νησιού, για ένα ίδιο ακριβώς μήνυμα που φαίνεται πως εστάλη μαζικά σε προφίλ της πλατφόρμας.

Το αυτοματοποιημένο μήνυμα- απάτη το Messenger, τους καλεί να επιβεβαιώσουν τον λογαριασμό τους, ώστε να μην διαγραφεί, πατώντας σ’ ένα σύνδεσμο.

Ως εκ τούτου οι ειδικοί των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης καλούν τους χρήστες να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί και να μην παρασύρονται πατώντας πάνω στον σύνδεσμο.

Το μήνυμα αναφέρει τα εξής:

“Ο λογαριασμός απενεργοποιήθηκε προσωρινά! Το Facebook ενημέρωσε τη λειτουργία ελέγχου ταυτότητας χρήστη, ο λογαριασμός σας προστέθηκε στη λίστα μη επαληθευμένων λογαριασμών ασφαλείας, έχετε 24 ώρες για να επαληθεύσετε τον λογαριασμό σας, προτού τον απενεργοποιήσουμε οριστικά!”

Πώς θα προστατευτούμε

Συμβουλές για το πώς μπορούμε να προστατευθούμε από πιθανές ηλεκτρονικές απάτες επιτήδειων που προσποιούνται ότι είναι τραπεζικοί υπάλληλοι, αδειάζοντας λογαριασμούς μέσα σε λίγα λεπτά, όπως έγινε στην περίπτωση επιχείρησης στον Βόλο, έδωσε ο Αντιστράτηγος εν αποστρατεία, πρώην Διευθυντής της Διεύθυνσης Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος κ. Γιώργος Παπαπροδρόμου μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα.

Αν αν μας καλέσουν από τράπεζα, σύμφωνα με τον κ. Παπαπροδρόμου «διακόπτουμε αυτή την επικοινωνία και παίρνουμε εμείς την πρωτοβουλία να επικοινωνήσουμε με την τράπεζα, όχι με τον αριθμό που μας υποδεικνύουν, αλλά με το κέντρο που γνωρίζουμε εμείς εκ των προτέρων, από την επίσημη σελίδα, το τηλεφωνικό κέντρο εξυπηρέτησης πελατών που πολλές φορές μπορεί να έχει και μια εύλογη καθυστέρηση».

«Εκεί, είναι ένα θέμα πώς θα οργανωθούν οι τράπεζες καλύτερα. Πρέπει επίσης να υπάρχει μια ταχύτητα και αμεσότητα. Πολλές φορές, εάν γίνει αυτή η υφαρπαγή και μετακινηθούν τα ποσά την ώρα που το καταγγέλλουν πολλοί πολίτες, το ένα πρόβλημα που πρέπει να επισημάνουμε είναι ότι πολλοί συμπολίτες μας που την έχουν «πατήσει» παίρνουν στις τράπεζες και αντί να διακοπεί η όποια διαδικασία, που μπορεί να γίνει πολλές φορές αυτό, κολλάνε σε γραφειοκρατικές αγκυλώσεις και δυστοκίες. Και εκεί θα πρέπει να δούμε, να αναθεωρήσουμε το σύστημα δηλαδή, πού έχουμε χαραμάδες πού μπορούμε καλύτερα να βελτιωθούμε και θεσμικά και εξειδικευμένα. Και μάλιστα να θυμίσουμε στο σημείο αυτό ότι πρόσφατα, ήδη από 1 Ιουλίου του 24, το αδίκημα της απόπειρας απάτης και αυτό δεν χρειάζεται ούτε παράβολο ούτε τίποτα, είναι αυτεπάγγελτο και θα πρέπει να το καταγγέλλουμε ως πολίτες. Γιατί ένα άλλο μεγάλο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι αρχές είναι ότι δεν έχουν πλήρη και σαφή εικόνα του τι γίνεται κυρίως σε περιπτώσεις μικρο- απατών. Επίσης πολύς κόσμος δεν γνωρίζει τη διαδικασία, ενώ υπάρχει μια απλή διαδικασία άμεση, εύκολη, δωρεάν στο gov.gr. Φυσικά και η δικαιοσύνη πρέπει από την πλευρά της να κάνει και εκείνη ταχύτερα τα βήματά της, να εκσυγχρονιστεί. Γιατί όταν μιλάμε ότι πρέπει θεσμικά να το αντιμετωπίσουμε, πρόσφατα σε άρθρο μου μίλησα για την ανάγκη θεσμικής συνεργασίας για να αντιμετωπίσουμε τα θέματα κυβερνοασφάλειας. Δεν είναι απλά τα θέματα» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Παπαπροδρόμου.

Ακολουθήστε το evima.gr στο Google News

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις για την Εύβοια

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις για την Ελλάδα και τον Κόσμο στο evima.gr