
Στη Βουλή το νέο τρακάρισμα τρένου με φορτηγό στην Εύβοια
Οι επικίνδυνες σιδηροδρομικές διαβάσεις στην Αυλίδα αποτελούν έναν άμεσο κίνδυνο για τη ζωή των πολιτών.Δύο χρόνια μετά το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, οι κίνδυνοι από τις αφύλαχτες και ανεπαρκώς προστατευμένες σιδηροδρομικές διαβάσεις παραμένουν σε πολλές περιοχές της χώρας, και συγκεκριμένα στην Αυλίδα του Δήμου Χαλκιδέων. Παρά τις συνεχείς προειδοποιήσεις, οι αρμόδιες αρχές δεν έχουν προχωρήσει σε ουσιαστικά μέτρα για την προστασία των πολιτών, γεγονός που καθιστά τη συγκεκριμένη περιοχή έναν από τους πιο επικίνδυνους σιδηροδρομικούς κόμβους της Ελλάδας.
Η πρόσφατη σύγκρουση και ο κίνδυνος για τη zωή των πολιτών
Στις 14 Απριλίου 2025, μια σύγκρουση μεταξύ της αμαξοστοιχίας 1543 (Χαλκίδα – Αθήνα) και ενός φορτηγού στην αφύλαχτη σιδηροδρομική διάβαση στο Βαθύ Αυλίδας είχε, ευτυχώς, αίσιο τέλος χωρίς τραυματισμούς. Ωστόσο, το περιστατικό αναδεικνύει για άλλη μια φορά τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν καθημερινά οι πολίτες στην περιοχή. Δεν είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει κάτι τέτοιο στην Αυλίδα, με μια παρόμοια σχεδόν σύγκρουση να λαμβάνει χώρα ήδη στις 26 Μαρτίου 2025, όταν διερχόμενο όχημα πέρασε από την ίδια διάβαση ενώ η μπάρα ήταν ανοιχτή.
Οι αφύλαχτες διαβάσεις στην Αυλίδα
Στην περιοχή της Αυλίδας υπάρχουν συνολικά πέντε σιδηροδρομικές διαβάσεις εντός οικισμού. Από αυτές, μόνη μία διαθέτει υπάλληλο για τη ρύθμιση της κυκλοφορίας, ενώ οι υπόλοιπες τέσσερις λειτουργούν με αυτόματα συστήματα. Το γεγονός ότι τα συστήματα αυτά δεν έχουν την κατάλληλη συντήρηση ή την απαραίτητη ασφάλεια θέτει σε άμεσο κίνδυνο τη ζωή των πολιτών, ιδιαίτερα όταν οι διαβάσεις βρίσκονται σε περιοχές με υψηλή κυκλοφοριακή πυκνότητα και κοντά σε σχολεία, όπως συμβαίνει στο Βαθύ Αυλίδας, όπου το Γυμνάσιο και το Λύκειο της περιοχής είναι σε άμεση γειτνίαση με τη διάβαση.
Ανεπαρκείς αντιδράσεις από τις Αρχές
Η τοπική κοινωνία και οι κάτοικοι της Αυλίδας έχουν προειδοποιήσει επανειλημμένα για τους κινδύνους, όπως και οι πολιτικοί εκπρόσωποι της περιοχής. Ο βουλευτής Εύβοιας με το ΚΚΕ, Γιώργος Μαρίνος, έχει καταθέσει συγκεκριμένες ερωτήσεις στην Κυβέρνηση για το ζήτημα, χωρίς να υπάρξουν μέχρι σήμερα ουσιαστικές απαντήσεις ή ενέργειες. Ειδικότερα, η Ερώτηση υπ’ αριθ. 2961/29-3-2023, που αφορούσε την επικινδυνότητα των διαβάσεων στην Αυλίδα, παραμένει αναπάντητη, ενώ οι πολιτικές αποφάσεις καθυστερούν να ληφθούν, με αποτέλεσμα οι κίνδυνοι να παραμένουν σε υψηλά επίπεδα.
Η ανάγκη για άμεση παρέμβαση
Είναι επιτακτική η ανάγκη για άμεση λήψη μέτρων που θα προστατεύσουν τη ζωή και την ασφάλεια των πολιτών στην περιοχή. Η τοποθέτηση εκπαιδευμένου προσωπικού στις διαβάσεις, η ενίσχυση και η τακτική συντήρηση των αυτόματων μηχανισμών και η εκπόνηση μελέτης για την υπογειοποίηση του σιδηροδρόμου στο Βαθύ Αυλίδας είναι μόνο μερικά από τα απαραίτητα μέτρα που πρέπει να ληφθούν για να μειωθεί ο κίνδυνος ατυχήματος και να εξασφαλιστεί η ασφαλής διέλευση των πολιτών.
«Πυρά» Γ. Μαρίνου κατά της κυβέρνησης
Ο βουλευτής Ευβοίας με το ΚΚΕ Γιώργος Μαρίνος καταγγέλλει την έλλειψη πολιτικής βούλησης και τη συνεχή υποτίμηση του κόστους της ανθρώπινης ζωής από τις κυβερνήσεις όλων των προηγούμενων ετών που είναι η κύρια αιτία που οδηγεί στη διατήρηση επικίνδυνων καταστάσεων στα σιδηροδρομικά δίκτυα. Η «απελευθέρωση» των σιδηροδρόμων και οι περιορισμοί στη χρηματοδότηση των αναγκαίων έργων ασφάλειας δεν επιτρέπουν την έγκαιρη και αποτελεσματική αντιμετώπιση του προβλήματος.
Η Κυβέρνηση και οι αρμόδιες αρχές οφείλουν να κατανοήσουν ότι η ασφάλεια των πολιτών δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται ως κόστος, αλλά ως επένδυση στην προστασία της ζωής και της δημόσιας υγείας. Οι σιδηροδρομικές διαβάσεις δεν μπορούν να παραμένουν αφύλαχτες ή με ανεπάρκεια συστημάτων ασφαλείας σε μια χώρα που υπήρξε μάρτυρας του πιο φρικτού σιδηροδρομικού δυστυχήματος στην ιστορία της.
Ακολουθήστε το evima.gr στο Google News
Διαβάστε όλες τις ειδήσεις για την Εύβοια
Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις για την Ελλάδα και τον Κόσμο στο evima.gr