Αυξήσεις «φωτιά» στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια – Δείτε πόσο «φουσκώνουν» οι τιμές
Αυτή, σύμφωνα με την πλοιοκτήτρια εταιρεία ήρθε ως αποτέλεσμα της νέας επιβάρυνσης στο κόστος των ναυτιλιακών καυσίμων, που πια πρέπει να έχουν μειωμένη περιεκτικότητα σε θείο (σσ. από το 3,5% στο 0,5%) από 01/01/2020, σύμφωνα με σχετικό κανονισμό του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού ΙΜΟ. Στόχος του νέου Κανονισμού του ΙΜΟ είναι η μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και η προστασία της ανθρώπινης υγείας μέσω της χρήσης, από όλα τα πλοία, του συγκεκριμένου τύπου καυσίμου.
Σύμφωνα με τους ακτοπλόους, η επιβάρυνση αυτή αγγίζει περίπου το 25%. Η πρώτη αύξηση στα εισιτήρια η οποία ισχύει ήδη αφορά στα δρομολόγια για Χίο και Λέσβο, νησιά όπου κάτοικοι και τοπικοί φορείς είναι τις τελευταίες ημέρες σε μεγάλο αναβρασμό.
« Οι αυξήσεις προχώρησαν στα νησιά μας κι ανακοινώθηκαν κι επίσημα γιατί δυστυχώς το Βορειοανατολικό Αιγαίο είναι σε καθεστώς μονοπωλίου στα καράβια που έρχονται εδώ, αφού μόνο μια ακτοπλοϊκή εταιρεία εκτελεί τα δρομολόγια» λέει στο Dikaiologitika News o πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου Χίου, Κωνσταντίνος Λίνας και προσθέτει:
« Πριν από δέκα χρόνια, τα καλά, τα πιο γερά και νέα πλοία της εν λόγω εταιρείας (πλοία δεκαετίας) έκαναν το δρομολόγιο γρήγορα, σε 6ώρες , αλλά γρήγορα χαμήλωσαν την ταχύτητα στις μηχανές τους κι αρχίσαμε πάλι να….καβαλάμε τις 9 ώρες για να φτάσει το καράβι Χίο.
Επίσης, σταδιακά απέσυραν τα παραπάνω πλοία και τα τελευταία 6 με 7 χρόνια έριξαν στην γραμμή πολύ παλιά πλοία- και τα 3 της εταιρείας που έρχονται εδώ είναι πάνω από 30 ετών όλα.
Το αποτέλεσμα είναι τα δρομολόγια να ξεπερνούν συχνά ακόμα και τις 9 ώρες ενώ το Σάββατο που τα βαπόρια περνούν από Ψαρά και Οινούσσες φτάνουμε στις 11 ώρες. Για να φτάσουν δε στη Λέσβο, αυτά τα καράβια προσθέστε άλλες 2, 5 ώρες.
Το χειρότερο είναι ότι στο νησί τοπικοί φορείς κι εργαζόμενοι ακούμε ότι η εταιρεία εκτός από αυτές τις αυξήσεις ετοιμάζεται να προχωρήσει και σε κατάργηση των μειωμένων εισιτηρίων στις ευάλωτες ομάδες όπως για παράδειγμα οι άνεργοι ή οι πολύτεκνοι. Όταν είσαι μονοπώλιο, άλλωστε, είναι εύκολο να τα κάνεις αυτά. Σρα υπόλοιπα νησιά κι ειδικά στις Κυκλάδες οι πλοιοκτλητες στριμώχνονται για να πα΄ρουν δρομολόγιο, άρα οι αυξήσεις εκεί στα εισιτήρια δεν είναι εύκολο να γίνουν λόγω του μεγάλου ανταγωνισμού.
Τέλος, ρωτάμε την εταιρεία αλλά και το Υπουργείο Ναυτιλίας το εξής: θα παρακολουθεί όντως το κράτος ότι τα καράβια θα χρησιμοποιούν το νέο οικολογικό καύσιμο; Δεσμεύονται γι αυτό;» αναρωτιέται ο κος Λίνας.
Όπως τονίζει η Ένωση Τουριστικών – Ταξιδιωτικών και Ναυτικών Πρακτόρων Λέσβου, μέσα από το σύστημα κρατήσεων, διαπιστώθηκε αύξηση των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από 08/01/2020.
dikaiologitika
Ακολουθήστε το evima.gr στο Google News
Διαβάστε όλες τις ειδήσεις για την Εύβοια
Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις για την Ελλάδα και τον Κόσμο στο evima.gr