ΔΙΕΘΝΗ

Ηχηρή παρουσίαση του λιμανιού της Σκύρου στο Όσλο (ΦΩΤΟ)

Ηχηρή παρουσίαση του λιμανιού της Σκύρου στο Όσλο (ΦΩΤΟ)
Η πρόσκληση από την Isabelle Ryckbost, Secretary General at ESPO, του Προέδρου του Λ.Τ Σκύρου ως ομιλητού στο συνέδριο Green Port Cruise & Congress ήρθε να επιβραβεύσει τις προσπάθειες μας και να επιβεβαιώσει πόσο αξιοπρόσεκτο είναι το μικρό λιμάνι της Σκύρου στη Λιμενική κοινότητα. Οικοδεσπότης του συνεδρίου ήταν το Λιμάνι του Οσλο και ο κος […]

Η πρόσκληση από την Isabelle Ryckbost, Secretary General at ESPO, του Προέδρου του Λ.Τ Σκύρου ως ομιλητού στο συνέδριο Green Port Cruise & Congress ήρθε να επιβραβεύσει τις προσπάθειες μας και να επιβεβαιώσει πόσο αξιοπρόσεκτο είναι το μικρό λιμάνι της Σκύρου στη Λιμενική κοινότητα.

Οικοδεσπότης του συνεδρίου ήταν το Λιμάνι του Οσλο και ο κος Ingvar M. Mathisen, Port Director, Port of Oslo.

Στο συνέδριο συμμετείχαν Environmental managers and planners, Harbour masters, Logistics managers, Energy managers, Sustainability and corporate social responsibility executives from ports, Terminal operators, Shipping lines, Shippers, Logistics companies και δεκάδες από υψηλά στελέχη που εκπροσωπούσαν λιμάνια όπως του Σιάτλ, Αμβούργου, Βαρκελώνης, Κοπεγχάγης, Γένοβας, Κίελου, Λίβερπουλ, Μάλμο, Νέας Υόρκης, Άμστερνταμ, Πειραιά, Μπέργκεν, Γκέτεμποργκ, Βαλένθια, Λα Κορούνα, Ρότερνταμ, Μασσαλίας, Γκντάνσκ ..κ.α.

Το Λιμάνι της Λιναριάς είναι το μικρότερο του δικτύου των 114 Ευρωπαϊκών «πράσινων» Λιμανιών «ECO PORTS». Το Λιμάνι της Λιναριάς με τις μικρές του δυνάμεις και χωρίς προσωπικό από το 2008 έχει καταφέρει να βρίσκεται στην καταγεγραμμένη πρωτοπορία των εξελίξεων με δεκάδες Εθνικές και διεθνείς βραβεύσεις, είτε αυτές αφορούν τη Λιμενική διαχείριση και τις υποδομές είτε τις τουριστικές επιδόσεις και την περιβαλλοντική του εικόνα.

Όπως είναι γνωστό μεγάλο ρόλο στο περιβαλλοντικό προφίλ του λιμανιού αποδίδεται στη συνεργασία του με το τμήμα περιβάλλοντος του Πανεπιστημίου Αιγαίου, από το 2015, και από το 2019 με το τμήμα Περιβάλλοντος και Δημόσιας Υγείας του πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής. Επικεφαλής και των δύο τμημάτων ήταν και είναι αντίστοιχα η καθηγήτρια περιβάλλοντος & περιβαλλοντικής επικοινωνίας καθηγήτρια κα Κωνσταντίνα Σκαναβή και συνιδρύτρια του δημοφιλούς “SKROS PROJECT”, του προγράμματος συνεργασίας με το Λιμενικό ταμείο Σκύρου το οποίο μετράει 5 χρόνια εγχώριας και διεθνούς παρουσίας.

Έτσι η παρουσίαση στο ΟΣΛΟ περιείχε πολύ “Skyros Project” αλλά και ακόμα μια ομιλήτρια, την καθηγήτρια περιβάλλοντος κα Κωνσταντίνα Σκαναβή αμεσο συνεργάτη του Λιμενικού Ταμείου Σκύρου.

Η παρουσίαση της Σκύρου απαντούσε στο ερώτημα της ειδικής συνεδρίας “What can small ports do to increase efficiency and drive sustainability outcomes”.

Η παρουσίαση της ΣΚΥΡΟΥ «έκλεψε» την παράσταση και έκανε αίσθηση ανάμεσα σε πάνω από 200 παρουσιάσεις που έγιναν στο συνέδριο το οποίο είναι και το μεγαλύτερο και πιο σημαντικό Ευρωπαϊκό συνέδριο για τα λιμάνια. Σε τέτοιο βαθμό που ο συντονιστής του συνεδρίου κος Christopher Woodridge αμέσως μετά το τέλος της παρουσίασης διένειμε ερωτηματολόγιο προς στους συνέδρους με το ερώτημα «τι μπορούν τα μεγάλα λιμάνι να κάνουν για την Λιναριά και τα μικρά λιμάνια και πως μπορεί το παράδειγμα της Σκύρου να βρει άλλους μιμητές!

Να σημειωθεί ότι πέρα από τα αμιγώς λιμενικά και περιβαλλοντικά θέματα της παρουσίασης του Λιμένα Λιναριάς και του Skyros Project, κατά την εισαγωγή της παρουσίασης έγινε προβολή της Σκύρου με διαφάνειες σχετικές με τη ΣΝΕ, με τα προϊόντα της Σκύρου, τον πολιτισμό, την αποκριά, την κτηνοτροφία, τίς παραλίες τα αξιοθέατα, το τουριστικό προϊόν κ.α. αποσπώντας το θαυμασμό των συνέδρων.

Το συνέδριο εμπλουτίστηκε με το καθιερωμένο δείπνο στο διάσημο εξειδικευμένο εστιατόριο θαλασσινών Tjuvholmen Sjømagasin, αλλά και μια ξεχωριστή εμπειρία και ξενάγηση του λιμανιού του Οσλο από θαλάσσης, επιβαίνοντας στο πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό πλοίο του κόσμου το «KONGEN” μεταφορικής ικανότητας 600 ατόμων.

Το πλοίο εκτελεί πολλά καθημερινά δρομολόγια μεταξύ του λιμένα του Οσλο και των μικρών νησιών που τον περιβάλουν.

Η πόλη και το λιμάνι του Οσλο χαρακτηρίζονται από εντυπωσιακές τεχνολογικές εφαρμογές, αρχιτεκτονική αιχμής, υπέροχα παραδοσιακά κτίρια, καινοτομία σε κάθε πεδίο, πλήρη απουσία θορυβωδών δίκυκλων και ΙΧ, ευρεία χρήση ηλεκτρικών οχημάτων και κάθε είδους, ποδηλάτων, αλλά και παροιμιώδη ακρίβεια.

Ο στόχος που έχουν θέσει οι Νορβηγοί για αποκλειστική κυκλοφορία ηλεκτρικών αυτοκινήτων το 2025 και για μηδενικές εκπομπές των πλοίων που πλέουν στα φιόρδ το 2026 δείχνουν ρεαλιστικοί.

Όταν υπάρχουν ορθές πολιτικές και οι πόροι χρησιμοποιούνται προς το περιβαλλοντικό όφελος αλλά και την περιβαλλοντική ασπίδα των επομένων γενεών, το κλίμα της γενικευμένης απαισιοδοξίας μειώνεται. Το συνέδριο του Οσλο χαρακτηρίστηκε από παρουσιάσεις λιμενικής ανάπτυξης και των κερδών των τεράστιων λιμανιών αλλά και τεχνολογικών καινοτομιών στην κατεύθυνση της μείωσης των ρύπων και του περιβαλλοντικού αποτυπώματος και η χρηματοδότηση να μην είναι προβλημα.

Και από την άλλη απουσίασαν τα μικρά λιμάνια της καθημερινότητας και της πραγματικότητας ενός άλλου κόσμου. Η παρουσία του λιμανιού της Λιναριάς εκπροσώπησε την αγχώδη καθημερινότητα της λιμενικής επιβίωσης με ανύπαρκτα μέσα, με προσωπικές δεσμεύσεις και εθελοντισμούς, με συνεργασίες ευαισθητοποίησης και καθημερινό αγώνα για μικροκατακτήσεις των αυτονόητων.

Ειπώθηκε απο τους συντονιστές, εκ των υστέρων, ότι θα έπρεπε να προγραμμάτιζαν ως πρώτη παρουσίαση του συνεδρίου αυτή του Λ.Τ Σκύρου! Ακόμα και αυτό ας είναι ένα πρώτο βήμα της αναγνώρισης και της ενίσχυσης των προσπαθειών των μικρών λιμανιών. Η πρόταση του προέδρου του Λ.Τ Σκύρου να «υιοθετούνται» τα μικρά λιμάνια από τα μεγαλύτερα ώστε να τους παρέχεται στελεχιακή ενίσχυση, χρηματοδοτήση και περιβαλλοντική βοήθεια, θα τεθεί στο τραπέζι των προσεχών συζητήσεων.

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις για την Εύβοια

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις για την Ελλάδα και τον Κόσμο στο evima.gr