To θέμα της πρότασης του για τον νότιο διαμήκη οδικό άξονα, όπως έχει ενταχθεί στο ΠΔΕ, έθεσε μετ´ επιτάσεως ο Θανάσης Ζεμπίλης στη κυβερνητική σύσκεψη της Δευτέρας στη Χαλκίδα, υπό τον Υφυπουργό Χρήστο Τριαντόπουλο, με τη συμμετοχή του Υφυπουργού Υποδομών κ. Γ. Καραγιάννη και της ΓΓ κας Μ.Ε. Γεραρδή. Όπως, ανέφερε « στον άξονα Χαλκίδα – Λέπουρα, τις μόνες ώριμες προτάσεις που έχουμε είναι οι παρακάμψεις Χαλκίδας, Βασιλικού, Αμαρύνθου και Αλιβερίου.
Ο δρόμος αυτός σηκώνει τον μεγαλύτερο κυκλοφοριακό φόρτο, διότι εξυπηρετεί μεγάλες πόλεις (Χαλκίδα, Βασιλικό, Ερέτρια, Αμάρυνθος, Αλιβέρι), ενώ μετά τα Λέπουρα ο ένας κλάδος κατευθύνεται προς Κάρυστο και ο άλλος προς Κύμη. Ωστόσο, καταλαβαίνουμε όλοι ότι είναι δύσκολο ένας τόσο σημαντικός άξονας να διαρθρώνεται με συνεχείς παρακάμψεις.
Έτσι, κατά την επίσκεψη του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και τη σύσκεψη στο διοικητήριο τον Ιούλιο του 2021 πρότεινα να μελετηθεί ένα νέο απαραίτητο έργο, που θα αφορά την διασύνδεση των παρακάμψεων σε ένα νέο άξονα, που θα ενοποιεί τις παρακαμπτήριες οδούς και θα βελτιώνει τα γεωγραφικά χαρακτηριστικά της οδού μέχρι τη διασταύρωση Μαρμαρίου και τη Κάρυστο».
Πράγματι, η ιδέα αυτή ωρίμασε και μετά από αλλεπάλληλες συσκέψεις του κ. Ζεμπίλη με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΟΜΕΔΙ και τους υπηρεσιακούς παράγοντες ο Υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Κώστας Καραμανλής υπέγραψε την υπ. αρ. 305145/ 30-9-2022 απόφαση ” Ένταξης της πράξης ” Οδικός άξονας Αιδηψός – Χαλκίδα – Μαρμάρι (Βόρειας και Νότιας Εύβοιας) με κωδικό ΟΠΣ 5181131 στο ”ΤΠΑ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ 2021 – 2025”.
Το φυσικό αντικείμενο του έργου, που θα μελετηθεί με Π/Υ το ποσό των 7.000.000 ευρώ, χωρίζεται σε 4 υποέργα, τα 3 εκ των οποίων αφορούν στη μελέτη των μη αναβαθμισμένων ή ώριμων μελετητικά τμημάτων του άξονα «Χαλκίδα Αλιβέρι-Λέπουρα-Κάρυστος» (που κρίνονται ως τμήματα προτεραιότητας έναντι των υπολοίπων) και είναι τα εξής:
Συγκεκριμένα:
2ο Υποέργο: «Μελέτη βελτίωσης Ε.Ο.44γ Χαλκίδα-Αλιβέρι-Λέπουρα στο τμήμα: Τέλος Παράκαμψης Βασιλικού- Αρχή Παράκαμψης Αμαρύνθου», μήκους 20 χλμ περίπου.
Πρόκειται για νέα μελέτη βελτίωσης της υφιστάμενης οδού.
3ο Υποέργο: «Μελέτη βελτίωσης Ε.Ο. 44γ Χαλκίδα-Αλιβέρι-Λέπουρα στο τμήμα: Τέλος Παράκαμψης Αμαρύνθου-Αρχή Παράκαμψης Αλιβερίου», μήκους 15 χλμ περίπου.
Πρόκειται για νέα μελέτη βελτίωσης της υφιστάμενης οδού.
4ο Υποέργο: «Μελέτη βελτίωσης Ε.Ο.44γ Χαλκίδα – Αλιβέρι-Λέπουρα και Επ.0.1 Λέπουρα-Κάρυστος στο τμήμα: Τέλος Παράκαμψης Αλιβερίου Διασταύρωση προς Μαρμάρι», μήκους 60 χλμ περίπου.
Πρόκειται για νέα μελέτη βελτίωσης της υφιστάμενης οδού. Όλα τα προαναφερόμενα τμήματα αποτελούν μέρος του Διευρωπαϊκού (αναλυτικού)Δικτύου.
Η ημερομηνία έναρξης της Πράξης ορίζεται η 29-9-2023 και λήξης η 31-12-2025.
Ο κ. Ζεμπίλης μέχρι πρόσφατα συνεργαζόταν με τον πρώην υπουργό κ. Κώστα Καραμανλή για την υλοποίηση της συγκεκριμένης πρότασης, αλλά μετά την παραίτηση του, έχει ενεργοποιηθεί προκειμένου να ολοκληρωθεί η προσπάθεια για την τεχνική ωρίμανση και αναβάθμιση του νότιου διαμήκη άξονα.
Διαβάστε όλες τις ειδήσεις για την Εύβοια
Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις για την Ελλάδα και τον Κόσμο στο evima.gr