Όπως τονίζει ο Σύλλογος, το νηπιαγωγείο είναι η πρώτη θεσμοθετημένη βαθμίδα της εκπαίδευσης. Ως σχολικός θεσμός αποτελεί μέρος του εκπαιδευτικού συστήματος, αλλά έχει τα δικά του ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, τις αρχές και το πλαίσιο λειτουργίας του, τα οποία διαμορφώνουν τη φυσιογνωμία του.
Παρέχει ένα δυναμικό ξεκίνημα στη σχολική εκπαίδευση των παιδιών, με μακροπρόθεσμα οφέλη για τα ίδια και την κοινωνία. Δημιουργεί συνδέσεις με τα περιβάλλοντα στα οποία ζει και δραστηριοποιείται το παιδί, με γνώμονα την προαγωγή της μάθησης, της ανάπτυξης και της ευημερίας του.
Οι αναπτυξιακές ανάγκες των παιδιών, τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της ηλικίας αυτής του νηπιαγωγείου και η φιλοσοφία ανάπτυξης του προγράμματος, βάζουν σε προτεραιότητα το χώρο μέσα στον οποίο δρουν και αλληλοεπιδρούν τα παιδιά.
O χώρος από πολύ παλιά, έχει χαρακτηριστεί από τον ανθρωπολόγο E. Hall, ότι διαθέτει μια «κρυφή» διάσταση, ότι διαπερνιέται από μια «σιωπηλή» γλώσσα που καθορίζει τη χρήση και τις σχέσεις των ανθρώπων. Σ’ αυτό το πλαίσιο, ο σχολικός χώρος, ως μια ανθρωπογενής πραγματικότητα δεν αποτελεί απλά το υλικό περιβάλλον που φιλοξενεί την εκπαιδευτική διαδικασία, αλλά με τη δυναμική που αναπτύσσεται ανάμεσα σε αυτόν και τους χρήστες του, αναδεικνύεται ως ένας από τους πιο σημαντικούς παράγοντες ανάπτυξης των διαδικασιών διδασκαλίας και μάθησης.
«Ανύπαρκτο ενδιαφέρον των υπεύθυνων για την επίλυση σοβαρών κτηριακών προβλημάτων»
Ο Σύλλογος καταγγέλλει ότι Παρά τις επιστημονικές διαπιστώσεις, τις ανακοινώσεις και τις διαμαρτυρίες μας, όλα τα τελευταία χρόνια, κυριαρχεί εκκωφαντικά, το ανύπαρκτο ενδιαφέρον των υπεύθυνων για την επίλυση σοβαρών κτηριακών προβλημάτων.
Τα προβλήματα στις κτηριακές υποδομές των νηπιαγωγείων στην Χαλκίδα υπήρξαν έντονα στην επικαιρότητα όλα αυτά τα χρόνια.
Διαχρονικό πρόβλημα
Η λειτουργία νηπιαγωγείων σε ακατάλληλα κτήρια, σε πυλωτές πολυκατοικιών και σε μαγαζιά, αποτελεί διαχρονικό πρόβλημα, με ευθύνη της πολιτείας και της Δημοτικής αρχής. Τα παιδιά στοιβάζονται σε αίθουσες υπόγειες, με ανύπαρκτες αυλές, υποβαθμίζοντας την εκπαίδευση τους , θέτοντας σε αμφισβήτηση ακόμα και την ασφάλεια τους.
Είναι τόσο μεγάλη η ανευθυνότητα και η αδιαφορία του Δήμου που ενώ έχει κριθεί ακατάλληλο κτήριο που στεγάζει νηπιαγωγείο της Χαλκίδας κανείς δεν παίρνει την πρωτοβουλία μετεγκατάστασης του.
Η πρόταση του Συλλόγου
Ο σύλλογος Δασκάλων – Νηπιαγωγών Χαλκίδας έχει προτείνει τη δημιουργία επιτροπής, που θα μελετήσει την δυνατότητα ίδρυσης πολυδύναμων νηπιαγωγείων χωρίς καμία ανταπόκριση. Επιδερμικές παρεμβάσεις που διορθώνουν το «φαίνεσθαι» των νηπιαγωγείων δεν λύνουν το κτηριακό πρόβλημα ….το καλύπτουν.
Οι ευκαιρίες στην εκπαίδευση των παιδιών θα πρέπει να είναι ισοδύναμες και αυτό μπορεί να γίνει μόνο σε περιβάλλοντα ασφαλή με δυνατότητες ανάπτυξης του προγράμματος της προσχολικής εκπαίδευσης. Διεκδικούμε το αυτονόητο…..κοινωνικό κράτος…ποιοτικό δημόσιο νηπιαγωγείο για όλα τα παιδιά.
Διαβάστε όλες τις ειδήσεις για την Εύβοια
Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις για την Ελλάδα και τον Κόσμο στο evima.gr