Εύβοια: Πόσο έτοιμη είναι για την αντιπυρική περίοδο;
Το θέμα της αντιπυρικής περιόδου έφερε στη Βουλή το ΚΚΕ, το οποίο αφορά την πολύπαθη Εύβοια που κάθε χρόνο μαζτίζεται από τις φωτιές.Έντονη ανησυχία υπάρχει για ακόμα μια χρόνια στην Εύβοια από τους κατοίκους σχετικά με τις φωτιές, καθώς τα τελευταία χρόνια κάθε καλοκαίρι το νησί μας καίγεται.
Το ΚΚΕ κατέθεσε ερώτηση στη Βουλή για την αντιπυρική περίοδο, προς τους Υπουργούς Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, Περιβάλλοντος & Ενέργειας, Εσωτερικών και Εθνικής Οικονομίας & Οικονομικών για το ποια μέτρα θα λάβει η κυβέρνηση φέτος.
Μεταξύ άλλων, το ΚΚΕ αναφέρει ότι οι μάχιμοι πυροσβέστες κατά την αντιπυρική περίοδο φτάνουν κυριολεκτικά στα όριά τους αφού υφίστανται το “τέντωμα” του εργασιακού τους χρόνου με τις επιφυλακές, για να καλυφθεί η τεράστια έλλειψη προσωπικού (περίπου 4.000 κενές οργανικές θέσεις πυροσβεστών), με 24ωρες βάρδιες στα πύρινα μέτωπα, με 32ωρες βάρδιες σε αστικές πυρκαγιές. Όπως σημειώνει το ΚΚΕ, πυροσβέστες από διάφορες περιοχές της Ελλάδας μετακινήθηκαν για εκατοντάδες χιλιόμετρα στον Έβρο, στην Αττική, στη Ρόδο, στην Εύβοια, τη Βοιωτία και αλλού για να μπαλώσουν τα τεράστια κενά.
Αναλυτικά η τοποθέτηση του ΚΚΕ
Σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΚΚΕ, βρισκόμαστε λίγο πριν την έναρξη της αντιπυρικής περιόδου και παραμένουν όλες οι αιτίες και οι αρνητικοί παράγοντες, που τα προηγούμενα χρόνια συνέβαλαν στην εκδήλωση και την εξάπλωση καταστροφικών πυρκαγιών.
Η αντιμετώπιση των μεγάλων προβλημάτων της πολιτικής προστασίας, της κατάσβεσης των δασικών πυρκαγιών, της αντιπλημμυρικής και αντισεισμικής προστασίας, της προστασίας της λαϊκής περιουσίας, των κατοικιών, δημόσιων κτιρίων, βιομηχανικών και επαγγελματικών χώρων καλλιεργειών κτηνοτροφικού κεφαλαίου και υποδομών κλπ από μεγάλα βιομηχανικά και τεχνολογικά ατυχήματα, έχει τεράστια και επείγουσα σημασία για την προστασία της ζωής και της υγείας του πληθυσμού.
Με ευθύνη όλων των κυβερνήσεων και της σημερινής και με βάση τις κατευθύνσεις της Ε.Ε. ο μηχανισμός της Πολιτικής Προστασίας είναι ενταγμένος και στις συμφωνίες των ιμπεριαλιστικών ενώσεων και των κατασταλτικών μηχανισμών τους, που συμμετέχει η Ελλάδα. Στο πλαίσιό τους η πολιτική προστασία μπορεί να αξιοποιείται ως εργαλείο διαφόρων ειδών επεμβάσεων σε άλλες χώρες αξιοποιώντας φυσικές καταστροφές, τη λεγόμενη ανθρωπιστική κρίση, πολέμους, τρομοκρατικές ενέργειες κ.λπ. Αποτελεί δε αναπόσπαστο στοιχείο της στρατηγικής της λεγόμενης «Εσωτερικής και Εξωτερικής ασφάλειας της Ευρωπαϊκής Ένωσης» και του ΝΑΤΟ.
Σήμερα η κυβέρνηση της ΝΔ με το Υπουργείο και τη νέα δομή της Πολιτικής Προστασίας έχει ως βασικό στόχο, την ολοκληρωτική ένταξη της πολιτικής προστασίας στο πλαίσιο της κοινής στρατηγικής και του σχεδιασμούς της Ε.Ε. και του ΝΑΤΟ, στην κατεύθυνση της παραπέρα καταστολής απέναντι στο λαό. Γι’ αυτό στρατιωτικοποιεί ακόμη περισσότερο το Πυροσβεστικό Σώμα που αποτελεί τον κατ’ εξοχήν επιχειρησιακό βραχίονα της πολιτικής προστασίας. Οι σχεδιασμοί αυτοί είναι αντίθετοι με τις πραγματικές λαϊκές ανάγκες και την προστασία των Δασών.
Παράλληλα, η κυβέρνηση της ΝΔ επιδιώκει τη μετατροπή της Πολιτικής Προστασίας σε ένα ακόμα κερδοφόρο εμπόρευμα για τους επιχειρηματικούς ομίλους. Προωθεί επίσης την υποκατάσταση της ευθύνης της μέσω της παραχώρησης σημαντικού μέρους των πυροσβεστικών υπηρεσιών στον εθελοντισμό και τις ΜΚΟ και αντίστοιχα αρμοδιοτήτων δασοπροστασίας στις Περιφέρειες και την τοπική διοίκηση, χωρίς να διασφαλίζει καμιά προϋπόθεση, επιβαρύνοντας τις λαϊκές οικογένειες με επιπρόσθετους φόρους και τέλη.
ΚΚΕ: Ανησυχία για τις δασικές πυρκαγιές
Το ΚΚΕ επανειλημμένα έχει εκφράσει την ανησυχία του για την ετοιμότητα του κράτους απέναντι στις δασικές πυρκαγιές. Πριν από κάθε αντιπυρική περίοδο, διαχρονικά όλες οι κυβερνήσεις, το ίδιο και η σημερινή, παρουσιάζοντας το “νέο επιχειρησιακό δόγμα για την αντιμετώπιση των δασικών πυρκαγιών”, ισχυρίζονται ότι είναι έτοιμες, πλην όμως διαψεύδονται κάθε χρόνο από τις τεράστιες καταστροφές.
Πρόσφατα μάλιστα η Κυβέρνηση με Κοινή Υπουργική Απόφαση μεταφέρει στους ιδιοκτήτες σπιτιών που βρίσκονται μέσα ή κοντά σε δάσος, την ευθύνη της προστασίας των σπιτιών τους σε περίπτωση πυρκαγιάς στο δάσος. Η συγκεκριμένη ΚΥΑ υποχρεώνει τους ιδιοκτήτες αυτών των σπιτιών, στην έκδοση με δικά τους έξοδα “Εντύπου Αξιολόγησης Επικινδυνότητας και Τεχνικής Έκθεσης αρμόδιου τεχνικού επιστήμονα”, καθώς και στη λήψη όλων των μέτρων που προβλέπουν οι διατάξεις όπως “….στην πρόσβαση στο ακίνητο, στη δημιουργία ζωνών προστασίας, στην αποθήκευση υλικών, στον τακτικό καθαρισμό και στην εκπόνηση Σχεδίου Προετοιμασίας Εκκένωσης…”. Έτσι εν ολίγοις, το κράτος μεταφέρει όλη την ευθύνη στους ιδιοκτήτες αυτών των σπιτιών αποποιούμενη εκ των προτέρων τις δικές της τεράστιες ευθύνες.
«Κούφια λόγια»
Φέτος, από τις αρχές Απριλίου ακόμα, οι εξαγγελίες και τα δόγματα μοιάζουν κούφια λόγια, αφού ήδη η πολυήμερη πυρκαγιά στα Πιέρια όρη έκαψε 5.000 στρέμματα δάσους, αλλά και άλλες μικρότερης κλίμακας πυρκαγιές σε αγροτικές και δασικές εκτάσεις, έχουν οδηγήσει πυροσβέστες και πολίτες στα νοσοκομεία. Ένας εποχικός πυροσβέστης, που συμμετείχε σε κατάσβεση εκτός σύμβασης, τραυματίστηκε σοβαρά στην Ημαθία, ενώ ένας πολίτης τραυματίστηκε βαριά και μεταφέρθηκε σε σοβαρή κατάσταση, διασωληνωμένος, στην Κρήτη. Αναγκάστηκε έτσι ο Υπουργός να ξεκινήσει άτυπα την αντιπυρική περίοδο από τις 7 Απριλίου, διατάσσοντας μερικές επιφυλακές στους πυροσβέστες και την επάνδρωση δασικών περιπολικών! Οι πρώτες φωτιές που ξέσπασαν ήδη είναι εκατοντάδες και δείχνουν πως σε ό,τι αφορά στην πρόληψή για μια ακόμα χρονιά έχουν γίνει ελάχιστα πράγματα που δεν αρκούν σε καμία περίπτωση. Θυμίζουμε ότι κατά την περσινή αντιπυρική περίοδο, οι συνολικές καμένες εκτάσεις στη χώρα ξεπέρασαν τα 1.740.000 στρέμματα.
Η «καύσιμη ύλη», που κάθε χρόνο μετατρέπει σε στάχτη χιλιάδες στρέμματα δάσους, είναι εδώ και απειλεί τον φυσικό πλούτο, την περιουσία, ακόμα και τη ζωή του λαού. Τα δάση δεν προστατεύονται από τα αποσπασματικά και πανάκριβα έργα των όποιων καθαρισμών τμημάτων δασών είναι σε εξέλιξη, χωρίς σχεδιασμό, με πρόχειρες ή και ανύπαρκτες μελέτες που δεν καλύπτουν ούτε καν το 3% των συνολικών εκτάσεων σε όλη την Ελλάδα, που πρέπει όχι μόνο απλά να καθαριστούν, αλλά να διαχειριστούν με βάση τους κανόνες της δασολογικής επιστήμης, στο πλαίσιο ενός σύγχρονου αντιπυρικού σχεδιασμού, ο οποίος δεν υπάρχει για κανένα δάσος της χώρας.
Είναι σχεδόν ανύπαρκτα τα μέτρα πρόληψης και αντιπυρικής προστασίας. Παραμένουν οι ελλείψεις σε μέσα, προσωπικό, υποδομές, χρηματοδότηση των αρμοδίων υπηρεσιών και της Δασικής Υπηρεσίας. Συνεχίζεται η πολιτική της διάσπασης της ενιαίας διαχείρισης των δασών και ο αντιεπιστημονικός και καταστροφικός διαχωρισμός της πρόληψης από την κατάσβεση των δασικών πυρκαγιών, με αποτέλεσμα το βάρος να πέφτει σχεδόν αποκλειστικά στην καταστολή.
Η πραγματικότητα είναι αμείλικτη. Πανελλαδικά, δεν υπάρχει ολοκληρωμένο σχέδιο διαχείρισης των δασών. Η Δασική Υπηρεσία, τα δασαρχεία είναι απογυμνωμένα από χρηματοδότηση και προσωπικό. Λείπουν 2.000 δασολόγοι, οι δασεργάτες είναι κάποιες 10άδες ενώ χρειάζονται τουλάχιστον 10.000. Στην πυροσβεστική υπηρεσία τα μέσα καταστολής υπολείπονται κατά πολύ για την αποτελεσματική καταστολή ενώ και οι ελλείψεις σε μόνιμο προσωπικό είναι τεράστιες.
Οι μάχιμοι πυροσβέστες κατά την αντιπυρική περίοδο φτάνουν κυριολεκτικά στα όριά τους αφού υφίστανται το “τέντωμα” του εργασιακού τους χρόνου με τις επιφυλακές, για να καλυφθεί η τεράστια έλλειψη προσωπικού (περίπου 4.000 κενές οργανικές θέσεις πυροσβεστών), με 24ωρες βάρδιες στα πύρινα μέτωπα, με 32ωρες βάρδιες σε αστικές πυρκαγιές. Η εξάντλησή τους είναι τέτοια που στην περυσινή αντιπυρική περίοδο για παράδειγμα μέσα σε λίγες μέρες δεκάδες πυροσβέστες τραυματίστηκαν ή παρουσίασαν σοβαρά αναπνευστικά προβλήματα και καρδιολογικά προβλήματα, ενώ αρκετοί νοσηλεύτηκαν και στα νοσοκομεία. Δεν αποτελεί λύση σε αυτό το τεράστιο πρόβλημα η θέσπιση από τις κυβερνήσεις της Ν.Δ. του θεσμού των Πυροσβεστών Δασικών Επιχειρήσεων, που προσθέτει μια ακόμη ευέλικτη – ορισμένου χρόνου μορφή εργασίας στο Π.Σ.. Ιδιαίτερα τη στιγμή που δεν συμβάλλουν στον τομέα της πρόληψης των πυρκαγιών και στις ανάλογες εργασίες κατά την διάρκεια της χειμερινής περιόδου.
Αντίστοιχα, πυροσβέστες από διάφορες περιοχές της Ελλάδας μετακινήθηκαν για εκατοντάδες χιλιόμετρα στον Έβρο, στην Αττική, στη Ρόδο, στην Εύβοια, τη Βοιωτία και αλλού για να μπαλώσουν τα τεράστια κενά. Ξεκινούσαν τα μεσάνυχτα για να φτάσουν το πρωί και να ριχτούν στην μάχη με τις φωτιές σε μέρη και περιοχές που δεν γνωρίζουν ούτε έχουν επισκεφθεί ποτέ, ορισμένες φορές μάλιστα χωρίς να υπάρχει ούτε καν μέριμνα για τη στέγασή τους.
Ανακλήθηκαν μέσα σε λίγες εβδομάδες, δύο φορές, όλες οι άδειες των πυροσβεστών και ταυτόχρονα στις περισσότερες υπηρεσίες δεν χορηγούνταν ρεπό ή αναπαύσεις. Με αυτή την κατάσταση οι πυροσβέστες δεν στερήθηκαν απλώς τις ολιγοήμερες διακοπές με τις οικογένειές τους, αλλά έχασαν πολυτιμότατο χρόνο ανάπαυσης για την αποβολή της συσσωρευμένης κούρασης και των μακροπρόθεσμων συνεπειών, που οι συνθήκες της εργασίας τους τούς δημιουργούν σωματικά και ψυχικά προβλήματα.
Το ιπτάμενο προσωπικό της Πολεμικής Αεροπορίας βρίσκεται αντιμέτωπο με σημαντικότατες ελλείψεις σε ιπτάμενα μέσα και την συντήρησή τους, ειδικά στην 355 Μοίρα Τακτικών Μεταφορών, όπου φαίνεται πως η διαθεσιμότητα των Canadair CL-215 αντί να ικανοποιείται με βάση τις ανάγκες της δασοπυρόσβεσης πρωτίστως εξαρτάται από την εξυπηρέτηση συμβάσεων με ιδιωτικές εταιρείες. Φαίνεται μάλιστα πως προωθείται η απαξίωση του έργου της Μοίρας με σκοπό να δημιουργηθεί «κενός χώρος» για την αύξηση παροχής έργου από ιδιωτικά ενοικιαζόμενα μέσα. Η σύμβαση που κυρώθηκε από τη Βουλή τον προηγούμενο μήνα για την προμήθεια 7 Canadair DHC-515 αποτελεί περισσότερο δήλωση ενδιαφέροντος προς την παραγωγό εταιρία, αφού η παραγωγή τους δεν είναι εξασφαλισμένη και εξαρτάται από το μέγεθος της συνολικής ζήτησης.
Συνολικά οι πολυδιαφημιζόμενες από την Κυβέρνηση προμήθειες μέσω Ευρωπαϊκών κονδυλίων, όπως αναλύονται στο πρόγραμμα “ΑΙΓΙΣ” θυμίζουν περισσότερο τη λαϊκή ρήση “ζήσε Μάη να φας τριφύλλι” αφού στην καλύτερη περίπτωση οι πρώτες παραδόσεις για χρήση από το Π.Σ. των υπό προμήθεια οχημάτων, αεροσκαφών κλπ θα είναι σε 2 έτη. Ενώ τίθεται και το ζήτημα κατά πόσο ο σχεδιασμός του εν λόγω προγράμματος καλύπτει τις πραγματικές ανάγκες της πρόληψης και της καταστολής των φυσικών καταστροφών ή ανταποκρίνεται σε ό,τι θέλει η – γενικά μικρή – αγορά τέτοιων ειδών.
Η γη, τα δασικά οικοσυστήματα, οι υποδομές από τις κυβερνήσεις αντιμετωπίζονται ως εμπόρευμα για την ενίσχυση των κάθε φορά επενδυτικών επιδιώξεων και της κερδοφορίας των κατασκευαστικών και άλλων επιχειρηματικών ομίλων και όχι ως κοινωνικό αγαθό. Σε αυτή την κατεύθυνση βαδίζει και το απαράδεκτο και δασοκτόνο νομοσχέδιο που δόθηκε από την Δευτέρα 6 Απρίλη στη διαβούλευση και θα αποτελέσει τον καταστροφέα των δασών αφού εκχωρεί τη διαχείριση των δασών στους ξυλοβιομήχανους και ξυλέμπορους με κρατική επιδότηση και με δημιουργία αγοράς ρύπων, το οποίο απαιτούμε να αποσυρθεί.
Κάθε χρόνο οι προειδοποιήσεις του λαού, των πυροσβεστών, των δασικών, του ΚΚΕ για τους κινδύνους, για τις μεγάλες καταστροφές στο περιβάλλον, στις περιουσίες του λαού και τις ανθρώπινες ζωές εξαιτίας των πυρκαγιών δεν παίρνονται υπόψη από όλες τις κυβερνήσεις. Το έχουμε ζήσει τα τελευταία χρόνια. Χρόνια τώρα οι αρμόδιοι επιστημονικοί φορείς, το συνδικαλιστικό κίνημα αλλά και στελέχη του Πυροσβεστικού Σώματος διατυπώνουν τη σωστή θέση ότι η αντιμετώπιση των πυρκαγιών ξεκινάει με τη διαχείριση των δασών και την πρόληψη. Ότι οι πυρκαγιές σβήνουν από επαρκείς, καλά οργανωμένες επίγειες δυνάμεις που είναι διασκορπισμένες μέσα στο δάσος, γνωρίζουν τα γεωμορφολογικά χαρακτηριστικά και τις συνθήκες βλάστησης του κάθε δάσους και όχι από αέρος, αφού οι ρίψεις νερού από α/φ και ε/π μπορούν μόνο να επιβραδύνουν την εξέλιξη τους και όχι να τις σβήσουν τελειωτικά.
Η σημερινή κυβέρνηση της ΝΔ όπως και όλες οι μέχρι σήμερα κυβερνήσεις συνεχίζουν να δίνουν βάρος στην κατάσβεση κι όχι στην πρόληψη ενώ δεν παίρνουν κανένα ουσιαστικό μέτρο για την οργάνωση των επίγειων δυνάμεων και την πρόσληψη του αναγκαίου μόνιμου προσωπικού.
Κάθε πυρκαγιά θα μπορούσε να αντιμετωπιστεί αν εξασφαλίζονταν οι προϋποθέσεις υλοποίησης ενός σύγχρονου αντιπυρικού σχεδιασμού σε επιστημονική βάση, στο πλαίσιο της συνολικής και ολοκληρωμένης διαχείρισης και προστασίας των δασών από κάθε κίνδυνο, που θα έδινε βάρος στην πρόληψη, θα εξασφάλιζε την ενίσχυση των αρμόδιων υπηρεσιών σε χρηματοδότηση, προσωπικό, υποδομές. Σε όλα τα παραπάνω εμπόδιο μπαίνει ο καπιταλιστικός δρόμος ανάπτυξης και η διαχρονικά ασκούμενη κυβερνητική πολιτική.
Χρειάζεται λοιπόν άμεσα, κατεπειγόντως, να παρθούν μέτρα προστασίας της ζωής και της περιουσίας του λαού και των δασών. Δεν είναι κόστος η πυροπροστασία, η ζωή του λαού έχει αξία.
ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ οι κ. κ. Υπουργοί, τι μέτρα θα πάρει η κυβέρνηση για:
1. Να γίνει ριζική αλλαγή και εκσυγχρονισμός του αντιπυρικού σχεδιασμού και της πυροπροστασίας.
2. Το πλαίσιο του φετινού σχεδιασμού της αντιπυρικής περιόδου, ώστε οι εργαζόμενοι όπως και τα φυσικά οικοσυστήματα να μην ξαναβρεθούν αντιμέτωπα με νέες τραγωδίες όπως αυτές των προηγούμενων καταστροφών.
3. Την έγκαιρη και αναγκαία χρηματοδότηση μέσω του κρατικού προϋπολογισμού για τη διαχείριση και προστασίας των δασών σε όλους τους εμπλεκόμενους κρατικούς φορείς για να μπορούν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της νέας αντιπυρικής περιόδου.
5. Την κάλυψη των τεράστιων αναγκών της Δασικής Υπηρεσίας και της Πυροσβεστικής με μόνιμο προσωπικό ώστε μεταξύ άλλων να επαρκεί για την εφαρμογή της πρόβλεψης του “νέου δόγματος” για την τριμελή επάνδρωση στα δασικά οχήματα του Πυροσβεστικού Σώματος χωρίς να εξουθενώνεται περαιτέρω το υφιστάμενο προσωπικό.
7. Τη μονιμοποίηση όλων των πενταετών, επταετών και εποχικών πυροσβεστών. Θα καταργήσει η Κυβέρνηση με νόμο την εποχικότητα, ώστε από εδώ και πέρα να γίνονται προσλήψεις μόνο σε μόνιμες θέσεις με πλήρη επιχειρησιακή αξιοποίηση και πλήρη εργασιακά δικαιώματα;
8. Την κατάργηση από την Κυβέρνηση της αδιανόητης υπερεργασίας των πυροσβεστών με το πρόσχημα των «έκτακτων αναγκών» και τη διαρκή επίκληση μερικών και γενικών επιφυλακών για προληπτικούς λόγους.
9. Ένα σύγχρονο μισθολόγιο, που θα λαμβάνει υπόψη και το σημερινό κόστος ζωής. Επίσης πενθήμερη βδομάδα εργασίας με πλήρη αποζημίωση των υπερωριών, των νυχτερινών, των εξαιρέσιμων και αργιών, όπως προβλέπεται για τους υπόλοιπους δημόσιους υπαλλήλους.
10. Την χορήγηση όλων των συσσωρευμένων οφειλόμενων ρεπό στους πυροσβέστες.
11. Την ενίσχυση από την Κυβέρνηση των αρμόδιων δυνάμεων πυροπροστασίας με τα αναγκαία μέσα και να εξασφαλιστούν τα απαραίτητα χρήματα για τη βελτίωση των υποδομών των τεχνικών μέσων, με ενίσχυση και ανανέωση του μηχανολογικού εξοπλισμού του Πυροσβεστικού Σώματος σε πυροσβεστικά οχήματα και σύγχρονα πλωτά μέσα για τους λιμενικούς πυροσβεστικούς σταθμούς.
12. Να περάσουν στη δημόσια ιδιοκτησία, με όποιον πρόσφορο τρόπο, ιδιοκτησίες που έχουν αποκτηθεί με διάφορους τρόπους από οικοδομικούς συνεταιρισμούς, άλλες εταιρίες ή την Εκκλησία.
13. Να ενισχυθεί και να ανανεωθεί ο κρατικός εναέριος στόλος αεροπυρόσβεσης και διάσωσης, παίρνοντας υπόψη την αποτελεσματικότητα της χρήσης του ως μέσου, καθώς και τις ιδιαίτερες γεωμορφολογικές συνθήκες της χώρας μας.
14. Να γίνει σχεδιασμός των απαραίτητων δασοτεχνικών – αντιδιαβρωτικών – αντιπλημμυρικών έργων και να εξασφαλιστούν οι αναγκαίες πιστώσεις, στο πλαίσιο της συνολικής και ολοκληρωμένης διαχείρισης και προστασίας των δασικών οικοσυστημάτων και των ορεινών-ημιορεινών περιοχών.
15. Γενικότερα τι μέτρα θα λάβει η Κυβέρνηση για:
– Να σταματήσουν να διώκονται οι πυροσβέστες που καταγγέλλουν και διαμαρτύρονται για προβλήματα και ελλείψεις στην υπηρεσία τους.
– Να προχωρήσει η κυβέρνηση σε πλήρη αποστρατιωτικοποίηση του Πυροσβεστικού Σώματος, σε αποχαρακτηρισμό του από Σώμα Ασφάλειας και μετατροπή του σε πολιτική διοικητική υπηρεσία στη βάση της εξυπηρέτησης της κοινωνικής αποστολής, με αρμοδιότητες την αντιμετώπιση των πυρκαγιών, των διασώσεων και την πρόληψη και πυροπροστασία.
Ακολουθήστε το evima.gr στο Google News
Διαβάστε όλες τις ειδήσεις για την Εύβοια
Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις για την Ελλάδα και τον Κόσμο στο evima.gr