Εύβοια: Προβληματισμός για τα ΚΕΦΟΔΕ – Στη Βουλή το θέμα
Ειδησεις ευβοια

Εύβοια: Προβληματισμός για τα ΚΕΦΟΔΕ – Στη Βουλή το θέμα

Εφιάλτης για φορολογούμενους πολίτες, λογιστές, φοροτεχνικούς και εργαζόμενους από την προβληματική λειτουργία των “Κέντρων Φορολογικών Διαδικασιών και Εξυπηρέτησης” (ΚΕΦΟΔΕ)»

Το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και η «Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων» (ΑΑΔΕ) ξεκίνησαν, από τα τέλη του 2023, την αναδιοργάνωση των υπηρεσιών των ΔΟΥ.

Συγκεκριμένα, δρομολόγησαν την αντικατάστασή τους από «υπερεφορίες», και συγκεκριμένα από τα «Κέντρα Φορολογικών Διαδικασιών και Εξυπηρέτησης» (ΚΕΦΟΔΕ) για θέματα φορολογίας εισοδήματος, ΦΠΑ κ.λπ.,  τα «Κέντρα Φορολογίας Κεφαλαίου» (ΚΕΦΟΚ) για θέματα ακινήτων, καθώς και τα «Κέντρα Βεβαίωσης και Είσπραξης» (ΚΕΒΕΙΣ) για θέματα οφειλών. Στόχος της διαδικασίας αυτής, που για την Αττική ολοκληρώθηκε –μόνο τυπικά– μέσα στο καλοκαίρι του 2024, είναι η ενίσχυση της αποδοτικότητας και της αποτελεσματικότητας της φορολογικής διοίκησης και η μείωση του διοικητικού κόστους, μέσω της ψηφιοποίησης και αυτοματοποίησης των διαδικασιών. Στο πλαίσιο αυτού του νέου οργανωτικού μοντέλου, η εξυπηρέτηση όλων των φορολογικών θεμάτων γίνεται πλέον αποκλειστικά με την καταχώρηση σχετικού αιτήματος στην ηλεκτρονική σελίδα της ΑΑΔΕ.

Ατελείωτη ταλαιπωρία -Υπάλληλοι εργάζονται χωρίς υπολογιστές

Ωστόσο, αφού ολοκληρώθηκε τυπικά η διαδικασία της συγχώνευσης και μεταφοράς όλων των βασικών λειτουργιών των ΔΟΥ Αττικής  (αλλά και Χαλκίδας, μετά το αποκαλυφθέν σκάνδαλο διαφθοράς, ταλαιπωρώντας τους Ευβοείς) στο ΚΕΦΟΔΕ, έγινε αμέσως φανερή η ανεπαρκής και πρόχειρη σχετική προετοιμασία. Μάλιστα, όπως κατήγγειλε τον Ιούλιο ο «Λογιστικός Σύλλογος Αθηνών» στις υπηρεσίες αυτές οι υπάλληλοι εργάζονται συχνά χωρίς να διαθέτουν ηλεκτρονικούς υπολογιστές (!), με αποτέλεσμα να χρονίζουν ακόμη και εργασίες οι οποίες θα ήταν δυνατό να διεκπεραιωθούν άμεσα (όπως συμψηφισμοί, επιστροφές κ.λπ.). Έτσι, πλήθος καθυστερήσεων και προβλημάτων έχουν προκαλέσει ατελείωτη ταλαιπωρία για τους λογιστές και τους φοροτεχνικούς, τους φορολογούμενους πολίτες, αλλά και τους εργαζόμενους στο Κέντρο. Συγκεκριμένα, τα προβλήματα  ξεκίνησαν ήδη πριν τη «μετακόμιση», αφού κατά την μεταφορά των ΔΟΥ στο κεντρικό ΚΕΦΟΔΕ χάθηκαν αιτήματα, ενώ και αυτά που δεν χάθηκαν εκκρεμούν για πολλές εβδομάδες, όσο επείγουσα και να είναι η φύση τους. Λογιστές καταγγέλλουν ότι έχουν στα γραφεία τους συσσωρευμένα δεκάδες αιτήματα από τις αρχές Ιουνίου, ορισμένα εκ των οποίων δεν έχουν καν ανατεθεί σε υπάλληλο προς διεκπεραίωση. Αλλά ακόμη και σε περίπτωση που ανατεθούν, η σχετική επικοινωνία με τον υπάλληλο είναι πρακτικά αδύνατη.

Τραγική η κατάσταση στο κτήριο του ΚΕΦΟΔΕ Αττικής

Η απαράδεκτη κατάσταση που επικρατεί στο κτήριο του ΚΕΦΟΔΕ Αττικής είναι χαρακτηριστική. Οι «ουρές» αναμονής είναι μεγάλες, ενώ το μόνο που μπορεί να καταφέρει κανείς είναι να αφήσει τον αριθμό του αιτήματος και να αιτιολογήσει το επείγον του θέματος, ελπίζοντας ότι ο υπάλληλος που έχει αναλάβει την υπόθεση θα καταφέρει να το επεξεργαστεί εγκαίρως. Επιπλέον, η τηλεφωνική εξυπηρέτηση αποτελεί πλέον «ανέκδοτο», αφού η αναμονή στο τηλεφωνικό κέντρο διαρκεί τουλάχιστον μία ώρα και κάποια στιγμή απλά «πέφτει» η γραμμή. Σύμφωνα, μάλιστα, με δημοσιεύματα, στο ΚΕΦΟΔΕ Αττικής είναι σε εκκρεμότητα κοντά στις 100.000 νέα αιτήματα για μία σειρά ανοιχτών υποθέσεων, ενώ επιπλέον 53.000 είναι τα εκκρεμούντα αναδρομολογημένα αιτήματα από την περιφέρεια της χώρας προς την Αττική! Τον τεράστιο αυτό όγκο αιτημάτων καλούνται να επεξεργαστούν μόλις 200 υπάλληλοι!

Σε ερώτησή τους, βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, μεταξύ των οποίων και ο Συμεών Κεδίκογλου, συνοψίζουν τα εξής: 

Επειδή η κατάργηση της δια ζώσης εξυπηρέτησης, με την επαρκή ψηφιοποίηση των υπηρεσιών, αντί να λύσει προβλήματα και να κάνει τις συναλλαγές ευκολότερες και ταχύτερες, το μόνο που κατάφερε είναι να ψηφιοποιήσει την αναποτελεσματική γραφειοκρατία της υποστελεχωμένης φορολογικής διοίκησης, και

επειδή οι λογιστές, οι οποίοι υφίστανται σοβαρή οικονομική βλάβη, αφού δεν δύνανται να διεκπεραιώσουν τις υποχρεώσεις των εντολέων τους, προσανατολίζονται στην πραγματοποίηση σχετικής κινητοποίησης διαμαρτυρίας στο ΚΕΦΟΔΕ,

ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:

  1. Με ποιον τρόπο θα μεριμνήσει για την άμεση αντιμετώπιση των απαράδεκτων εκκρεμοτήτων και των καθυστερήσεων στο ΚΕΦΟΔΕ Αττικής, μέσω της ενίσχυσής του με το απαραίτητο προσωπικό και τον αναγκαίο εξοπλισμό; 
  1. Θεωρεί λειτουργικό ως τώρα το επιλεχθέν μοντέλο, και αν όχι, σε ποιες αλλαγές σκοπεύει να προχωρήσει;     

Ακολουθήστε το evima.gr στο Google News

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις για την Εύβοια

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις για την Ελλάδα και τον Κόσμο στο evima.gr