Το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής πολιτικής απάντησε στην ερώτηση του Συμεών Κεδίκογλου και βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ για ενίσχυση των δρομολογίων στο πορθμείο Αιδηψού με περισσότερα δρομολόγια και χαμηλότερο αντίτιμο όσο διαρκούν τα έργα για φαινόμενα κατολίσθησης του οδικού δικτύου.
Ωστόσο, σύμφωνα με τον κ. Κεδίκογλου, «δυστυχώς η απάντηση του Υπουργείου δηλώνει άγνοια πραγματικών δεδομένων και έλλειψη επαφής με την πραγματικότητα». Σημειώνει επίσης ότι «μας ενημερώνει ότι “για τη σύνδεση της Εύβοιας με την ηπειρωτική Ελλάδα πέραν του οδικού δικτύου και των ως άνω πορθμειακών γραμμών υφίστανται και οι πορθμειακές γραμμές Ωρωπός- Ερέτρια, Ραφήνα – Μαρμάρι και Αγία Μαρίνα Αττικής- Νέα Στύρα».
«Ευχαριστούμε το υπουργείο που μας το υπενθύμισε! Για το δε θέμα της τιμής του εισιτηρίου αναφέρει ότι “το ποσοστό της έκπτωσης καθορίζεται ελεύθερα από της πλοιοκτήτριες εταιρίες, στο πλαίσιο του ελεύθερου και θεμιτού ανταγωνισμού», αναφέρει.
Η απάντηση του υπουργείου στον Σ. Κεδίκογλου
«Απάντηση της υπ’ αριθ. πρωτ. 3530/01-03-2024 Ερώτησης Βουλευτών της ΚΟ ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ».
Επί των διαλαμβανομένων στην εν θέματι Ερώτηση γνωρίζεται ότι, βάσει του υφιστάμενου θεσμικού πλαισίου του ν. 4948/2022 (Α΄ 125), οι πλοιοκτήτριες εταιρείες υποβάλλουν μέχρι την 31η Ιανουαρίου έκαστου έτους δηλώσεις ελεύθερης δρομολόγησης των πλοίων τους προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες του ενδεικτικού ακτοπλοϊκού δικτύου της χώρας, για την περίοδο από την 01/11 έκαστου έτους μέχρι την 31/10 του επομένου έτους. Από την Πολιτεία μέσω του αρμόδιου Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, στο οποίο συμμετέχουν εκπρόσωποι των Επιμελητηρίων, των πλοιοκτητών, των ναυτικών πρακτόρων, της Τοπικής Αυτοδιοίκησης κ.λπ., κάθε χρόνο εξετάζονται και εφαρμόζονται εναλλακτικές και ορθολογικές παρεμβάσεις στο σχεδιασμό των γραμμών δημόσιας υπηρεσίας (επιδοτούμενα δρομολόγια), σε σχέση με τις υφιστάμενες λιμενικές υποδομές των νήσων της επικρατείας και το σύνολο των δρομολογιακών γραμμών μη δημόσιου χαρακτήρα.
Στο πλαίσιο αυτό, προκειμένου να μην αποκλειστεί νησί της επικράτειας αλλά και να καλυφθούν πλήρως οι ανάγκες του ακτοπλοϊκού δικτύου της χώρας, από την Πολιτεία με τη διαδικασία του μειοδοτικού διαγωνισμού συνάπτονται συμβάσεις ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας για την εξυπηρέτηση των δρομολογιακών γραμμών για τις οποίες δεν υπήρξε επιχειρηματικό ενδιαφέρον.
Κατά την τρέχουσα δρομολογιακή περίοδο, εκτελούνται τακτικά δρομολόγια στη γραμμή «Γλύφα –Αγιόκαμπος» από δύο (02) επιβατηγά-οχηματαγωγά (Ε/Γ-Ο/Γ) πλοία και στη γραμμή «Αιδηψός– Αρκίτσα» από τέσσερα (04) Ε/Γ-Ο/Γ πλοία, τα οποία έχουν ενταχθεί σε Κοινοπραξία και εκτελούν από κοινού τα δρομολόγια των εν λόγω γραμμών. Συγκεκριμένα, καθημερινά εκτελούνται από τέσσερα (04) έως οκτώ (08) δρομολόγια στη γραμμή «Γλύφα – Αγιόκαμπος» και από πέντε (05) έως οκτώ (08) δρομολόγια στη γραμμή «Αιδηψός– Αρκίτσα», ανάλογα με τη χρονική περίοδο.
Το τελευταίο δρομολόγιο στη γραμμή «Γλύφα – Αγιόκαμπος» εκτελείται:
κατά τη χειμερινή περίοδο μέχρι την 30-04-2024 καθώς και τον μήνα Οκτώβριο, από Αγιόκαμπο την
15:00 και από Γλύφα την 16:00,
κατά τον μήνα Μάιο, από Αγιόκαμπο την 16:00 και από Γλύφα την 17:00,
κατά τον μήνα Σεπτέμβριο, από Αγιόκαμπο την 17:00 και από Γλύφα την 18:00 και
κατά τη θερινή περίοδο, ήτοι από 01-06-2024 έως 31-08-2024, από Αγίοκαμπο την 20:00 και από
Γλύφα την 21:00.
15:00 και από Γλύφα την 16:00,
κατά τον μήνα Μάιο, από Αγιόκαμπο την 16:00 και από Γλύφα την 17:00,
κατά τον μήνα Σεπτέμβριο, από Αγιόκαμπο την 17:00 και από Γλύφα την 18:00 και
κατά τη θερινή περίοδο, ήτοι από 01-06-2024 έως 31-08-2024, από Αγίοκαμπο την 20:00 και από
Γλύφα την 21:00.
Στη γραμμή «Αιδηψός– Αρκίτσα», το τελευταίο δρομολόγιο εκτελείται:
καθ’ όλη τη δρομολογιακή περίοδο πλην της θερινής περιόδου, από Αιδηψό την 18:00 και από Αρκίτσα την 19:00 και
κατά τη θερινή περίοδο, ήτοι από 01-06-2024 έως 15-09-2024, από Αιδηψό την 20:00 και από Αρκίτσα την 21:00.
κατά τη θερινή περίοδο, ήτοι από 01-06-2024 έως 15-09-2024, από Αιδηψό την 20:00 και από Αρκίτσα την 21:00.
Αξίζει να σημειωθεί πως οι ανωτέρω πορθμειακές συνδέσεις εκτελούνται στο πλαίσιο της ελεύθερης επιχειρηματικής δραστηριότητας βάσει ζήτησης και προσφοράς και κατ΄ αναλογία διαμορφώνονται και οι ώρες εκτέλεσης των δρομολογίων στις γραμμές αυτές. Επίσης, για τη σύνδεση της Εύβοιας με την ηπειρωτική Ελλάδα, πέραν του οδικού δικτύου και των ως άνω πορθμειακών γραμμών υφίστανται και οι πορθμειακές γραμμές «Ωρωπός – Ερέτρια», «Ραφήνα – Μαρμάρι» και «Αγία Μαρίνα Αττικής – Νέα Στύρα».
Όσον αφορά στις τιμές των εισιτηρίων, σημειώνεται ότι σύμφωνα με το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο όπως κωδικοποιήθηκε με τον ν. 4948/2022 (Α΄ 125), από την 1η Νοεμβρίου 2002 εφαρμόζεται η αρχή της ελεύθερης παροχής υπηρεσιών στις θαλάσσιες ενδομεταφορές, με σκοπό την εναρμόνιση της εθνικής νομοθεσίας με τον Κανονισμό (ΕΟΚ) 3577/1992 του Συμβουλίου της 7ης Δεκεμβρίου 1992 (L 364).
Σε συμμόρφωση με το ως άνω θεσμικό πλαίσιο, έχει εκδοθεί η υπ’ αριθμ. 3323.1/02/08/21-03-2008 απόφαση Υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής (Β’ 530), σύμφωνα με την οποία δεν υφίσταται ανώτατη επιτρεπόμενη τιμολόγηση σε συνδέσεις λιμένων που πληρούν συγκεκριμένα κριτήρια – προϋποθέσεις απελευθέρωσης των ναύλων, όπως ο ελάχιστος ετήσιος αριθμός διακινούμενων επιβατών και ο αριθμός των δραστηριοποιούμενων εταιρειών. Επισημαίνεται ότι με εγκύκλιο της αρμόδιας Διεύθυνσης του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής (ΑΔΑ: Ψ2ΣΔ4653ΠΩ-Μ7Ν), έχουν καθοριστεί οι συνδέσεις λιμένων για τις οποίες πληρούνται οι παραπάνω προϋποθέσεις απελευθέρωσης των ναύλων, μεταξύ των οποίων και οι ακτοπλοϊκές συνδέσεις της Εύβοιας. Ως εκ τούτου, για τις συνδέσεις αυτές, οι τιμές των ναύλων επιβατών και οχημάτων διαμορφώνονται ελεύθερα από τις πλοιοκτήτριες εταιρείες.
Επιπρόσθετα, σύμφωνα με το ισχύον νομικό πλαίσιο για τις θαλάσσιες ενδομεταφορές, για λόγους εξυπηρέτησης δημοσίου συμφέροντος δικαιούνται να ταξιδεύουν με έκπτωση στα εισιτήρια των δρομολογημένων πλοίων ομάδες ατόμων και οχημάτων στις οποίες περιλαμβάνονται και οι ακόλουθες:
α) άποροι (100% στην οικονομική θέση),
β) παιδιά ηλικίας μέχρι 5 ετών (100% και κατ’ επιλογή γονέα ή κηδεμόνα δικαιούνται ανά δύο μία κλίνη),
γ) ανάπηροι πολέμου, θύματα πολέμου, βοηθοί – συνοδοί αυτών (50% στη θέση που επιθυμούν με
δικαίωμα κλίνης εφόσον η θέση αυτή διαθέτει κλίνες),
δ) άτομα με αναπηρία ή μειωμένη κινητικότητα με ποσοστό αναπηρίας 80% και άνω και συνοδοί (50% στη
θέση που επιθυμούν),
ε) πολύτεκνοι (50% στην οικονομική θέση),
στ) φοιτητές – σπουδαστές ΑΕΙ-ΑΤΕΙ και σπουδαστές όλων των ΑΕΝ-ΚΕΣΕΝ (50% στην οικονομική θέση καθ’
όλη τη διάρκεια του εκπαιδευτικού έτους),
η) αναπηρικά οχήματα ΙΧΕ (50%).
β) παιδιά ηλικίας μέχρι 5 ετών (100% και κατ’ επιλογή γονέα ή κηδεμόνα δικαιούνται ανά δύο μία κλίνη),
γ) ανάπηροι πολέμου, θύματα πολέμου, βοηθοί – συνοδοί αυτών (50% στη θέση που επιθυμούν με
δικαίωμα κλίνης εφόσον η θέση αυτή διαθέτει κλίνες),
δ) άτομα με αναπηρία ή μειωμένη κινητικότητα με ποσοστό αναπηρίας 80% και άνω και συνοδοί (50% στη
θέση που επιθυμούν),
ε) πολύτεκνοι (50% στην οικονομική θέση),
στ) φοιτητές – σπουδαστές ΑΕΙ-ΑΤΕΙ και σπουδαστές όλων των ΑΕΝ-ΚΕΣΕΝ (50% στην οικονομική θέση καθ’
όλη τη διάρκεια του εκπαιδευτικού έτους),
η) αναπηρικά οχήματα ΙΧΕ (50%).
Πέραν τούτου, δυνάμει της παρ. 11 της υπ’ αριθμ. 3323.1/01/05/26-05-2005 κ.υ.α. (Β΄718), παρέχεται το δικαίωμα στις πλοιοκτήτριες εταιρείες να χορηγούν πάσης φύσεως εμπορικές εκπτώσεις επί των ναύλων επιβατών, οχημάτων και εμπορευμάτων σε όλες τις ακτοπλοϊκές συνδέσεις της χώρας. Το ποσοστό δε της έκπτωσης καθορίζεται ελεύθερα από τις πλοιοκτήτριες εταιρείες, στο πλαίσιο του ελεύθερου και θεμιτού ανταγωνισμού.
Διαβάστε όλες τις ειδήσεις για την Εύβοια
Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις για την Ελλάδα και τον Κόσμο στο evima.gr