Εύβοια – Βόρειος Οδικός Άξονας: Εισήγηση Σίμου Κεδίκογλου το έργο να πάει στην Περιφέρεια
Ειδησεις ευβοια

Εύβοια – Βόρειος Οδικός Άξονας: Εισήγηση Σίμου Κεδίκογλου το έργο να πάει στην Περιφέρεια

Σίμος Κεδίκογλου: Η υλοποίηση των στρατηγικών έργων υποδομής της Εύβοιας μείζων ζητούμενο για την ανάπτυξη.

Στα έργα που θα φέρουν περαιτέρω ανάπτυξη στην Εύβοια αναφέρθηκε ο βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας Σίμος Κεδίκογλου κατά την ομιλία του για τον προϋπολογισμό στη Βουλή.

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στον βόρειο οδικό άξονα και στην πρόταση του να πάει το έργο στην περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας εξηγώντας τους λόγους.

Η ομιλία του Σίμου Κεδίκογλου στη Βουλή για τον προϋπολογισμό

Αξιότιμε κύριε Πρόεδρε, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Ο προϋπολογισμός του κράτους είναι ο οδικός χάρτης της παρέμβασης μιας κυβέρνησης στο οικονομικό και κοινωνικό γίγνεσθαι και ο προϋπολογισμός του 2025 αποτελεί άλλη μία επιβεβαίωση της προσήλωσης της Νέας Δημοκρατίας του Κυριάκου Μητσοτάκη στον προσανατολισμό και τις δεσμεύσεις που διασφάλισαν την εμπιστοσύνη των Ελλήνων πολιτών στις εκλογές του 2019, αλλά και την ανανέωση της εμπιστοσύνης το 2023.

Με σταθερό δηλαδή το τρίπτυχο:
• Εξυγίανση των δημόσιων οικονομικών (για να μην ξαναζήσουμε δραματικές στιγμές του παρελθόντος),
• Ενίσχυση της ανάπτυξης (για να μην ξαναχρειαστούμε δανεικά),
• Διάχυση των ωφελειών σε όλους, και κυρίως στα ασθενέστερα τμήματα της κοινωνίας (για την εδραίωση της εθνικής συνοχής).

Για τις θετικές επιδόσεις της οικονομίας μας αναφέρθηκαν επαρκέστατα οι προλαλήσαντες συνάδελφοι της Νέας Δημοκρατίας και κυρίως οι εισηγητές μας. Δεν αρκούμαστε βέβαια στην ευημερία των αριθμών. Πρέπει να διασφαλίσουμε την ευημερία των πολιτών – και τα προβλήματα – δυστυχώς, δεν εξαλείφθηκαν. Η ακρίβεια παραμένει δυσβάσταχτος βραχνάς για τους περισσότερους και δεν είναι ζήτημα που επιλύεται εύκολα, «με μία διάταξη και έναν νόμο», για να θυμηθώ ένα σύνθημα του παρελθόντος. Οι συγκριτικά καλύτερες – σε επίπεδο Ευρώπης – επιδόσεις μας στην τιθάσευση του πληθωρισμού δεν επαρκούν· χρειάζεται συστηματικότερη προσπάθεια στη βελτίωση της καθημερινότητας, στην αντιμετώπιση της ακρίβειας.

Οι εξισώσεις που πρέπει να επιλύσουμε δεν είναι απλές. Χαρακτηριστικό παράδειγμα ο κατώτατος μισθός. Πρέπει να αυξηθεί – και θα αυξηθεί – είναι ρητή δέσμευση του Πρωθυπουργού μας. Όμως, το πόσο γρήγορα και σε τι επίπεδο μπορούμε να τον αυξήσουμε χωρίς να διακινδυνεύσουμε τη βιωσιμότητα των μικρών, κυρίως, επιχειρήσεων εξαρτάται από το πόσο γρήγορα μπορούμε να ελαφρύνουμε τα φορολογικά και άλλα βάρη αυτών των επιχειρήσεων, αλλά και να βελτιστοποιήσουμε τις προοπτικές τους.

Ένας τομέας στον οποίο μπορούμε να βελτιωθούμε είναι η χρηστότερη αξιοποίηση κοινοτικών κονδυλίων. Από τη θητεία μου στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, διαπίστωσα πόσο προβληματική είναι η κατανομή επιδοτήσεων μέσω του συστήματος με τα βοσκοτόπια, που έχει καταδειχθεί ως εξόχως προβληματικό.

Οι συμπατριώτες μου κτηνοτρόφοι στην Εύβοια, οι υγιείς, με πραγματικά κοπάδια, μπορεί να μην έχουν PhD και διδακτορικά, αλλά μου μίλησαν για κάτι που τολμώ να αποκαλέσω «αβγό του Κολόμβου» για την περίπτωσή τους. Μου λένε: «Γιατί αφήνετε θολούρες με καλά και δήθεν δηλωμένα βοσκοτόπια, βάσει των οποίων αποφασίζετε πόσα ζώα έχει ο κτηνοτρόφος; Γιατί δεν πάτε βάσει των τιμολογίων πώλησης γάλακτος και κρέατος; Τόσα πούλησες, άρα τόσα ζώα έχεις». Ειλικρινά, δεν βρίσκω κάτι να αντικρούσω στην επιχειρηματολογία τους.

Ο ΕΛΓΑ πρέπει να μεταρρυθμιστεί- θα έλεγα να επανιδρυθεί- και η συμμετοχή του ιδιωτικού τομέα είναι ένα σχέδιο που πρέπει να εξεταστεί. Πρέπει να υπάρχει ισοτιμία στις αποζημιώσεις. Δεν γίνεται για την ίδια καταστροφή και μιλάω για τον Daniel οι ψαράδες της Θεσσαλίας να έχουν ήδη εξοφληθεί στις αποζημιώσεις τους και οι ψαράδες της Β. Ευβοίας που επλήγησαν και χειρότερα μπορώ να πω( γιατί εκεί οδήγησαν τα ρεύματα όλα τα σκουπίδια) να μην έχουν πάρει ακόμα ούτε καν την προκαταβολή. Και επειδή βλέπω εδώ τον Υφυπουργό τον Θάνο Πετραλία, δεν είναι δική σας ευθύνη όμως είναι δική σας η τελευταία υπογραφή μετά από μετά από έναν και πλέον χρόνο να αποζημιωθούν.

Και μιλώντας για τους συμπατριώτες μου που έχω την τιμή να εκπροσωπώ στη Βουλή, θέλω να εκφράσω τις ευχαριστίες για τη στήριξη που είχαμε μετά τις πρωτοφανείς καταστροφές των τελευταίων ετών – πυρκαγιές, αλλεπάλληλες πλημμύρες – αλλά και την ελπίδα ότι τα στρατηγικά έργα υποδομής θα υλοποιηθούν σύντομα.
Δεν μιλάω απλώς για τα αντιπλημμυρικά έργα – των οποίων η χρηματοδότηση θα πρέπει να είναι διαρκής (έχω ήδη ζητήσει τα σχετικά κονδύλια να είναι σε ξεχωριστό κωδικό για τη διασφάλιση της ομαλής ροής τους), αλλά και η προτεραιοποίησή τους να επανεξετασθεί (δεν υπογράφεις καινούργια έργα πριν ολοκληρωθούν τα προηγούμενα που τέθηκαν ως πλέον σημαντικά).

Ο Περιφερειακός της Χαλκίδας επιτέλους ξεκινάει (το πρώτο μεγάλο έργο στην Εύβοια εδώ και 35 χρόνια)και το κυνηγάω εδώ και πάνω από 15 χρόνια. Και ελπίζω να μην ακούσω επικρίσεις περί τούτου από ΠΑΣΟΚ ή ΣΥΡΙΖΑ, γιατί έχουν σοβαρότατες ευθύνες. Το μεν ΠΑΣΟΚ άφησε την Εύβοια εκτός διευρωπαϊκών δικτύων το 2000 και δεν μπορούσαν να χρηματοδοτηθούν οδικά έργα με κοινοτικά κονδύλια, ο δε ΣΥΡΙΖΑ είχε απεντάξει το 2015 τον Περιφερειακό της Χαλκίδας ενώ ήταν έτοιμος να δημοπρατηθεί. Επιτέλους ξεκινάει.
Δρομολογούνται και οι παρακάμψεις Βασιλικού και Αμαρύνθου που θα βελτιώσουν τα μέγιστα την πρόσβαση στη Νότια Εύβοια.

Όμως, θέλω να κάνω ιδιαίτερη αναφορά στον Βόρειο Οδικό Άξονα, το πλέον σημαντικό έργο για την ανάκαμψη και ανάπτυξη της πυρόπληκτης, πλημμυρόπληκτης και πολλαπλώς παθούσας Βόρειας Εύβοιας. Ο κόσμος εκεί λέει: «Φτιάξτε μας τον δρόμο και θα βρούμε τον δρόμο μας». Εγώ σας λέω ότι ο Βόρειος Οδικός Άξονας θα μεταμορφώσει την πολύπαθη, αλλά πανέμορφη ιδιαίτερη πατρίδα μου σε Χαλκιδική της Αθήνας. Φοβάμαι ότι κάποιοι κωλυσιεργούν επιεικώς αδικαιολόγητα, εκθέτοντάς μας όλους – και κυρίως τον Πρωθυπουργό, που έχει επανειλημμένα και σαφέστατα δεσμευτεί, γνωρίζοντας από πρώτο χέρι τη σημασία του Βόρειου Άξονα. Η χθεσινή ενημέρωση που είχαμε στο υπουργείο Υποδομών ήταν επιεικώς απογοητευτική. Οι δικαιολογίες από υπηρεσιακούς παράγοντες για τις καθυστερήσεις ήταν απαράδεκτες και ελπίζω να γίνει δέκτη η εισήγηση μου για την μεταφορά του έργου στην Περιφέρεια με παράλληλη μεταφορά της χρηματοδότησης για να είμαστε σίγουροι ότι θα έχει την προτεραιότητα που πρέπει αυτό το πολύ σημαντικό έργο.

Κλείνοντας, θέλω να ευχαριστήσω τον Κυριάκο Μητσοτάκη για την πίστη του στις δυνατότητες του τόπου μου, που επιβεβαιώνονται και από τη στήριξη που παρέχει στο πλέον οραματικό σχέδιο όχι μόνο της Εύβοιας, αλλά και ευρύτερα της Κεντρικής Ελλάδας: τη μεταφορά του λιμένα της Χαλκίδας από την Ευβοϊκή στη Βοιωτική ακτή. Ο νέος λιμένας θα απέχει 200 μέτρα από το σιδηροδρομικό δίκτυο, ούτε ένα χιλιόμετρο από την εθνική οδό και δίπλα είναι η βιομηχανική ζώνη των Οινοφύτων. Δεν υπάρχει άλλο λιμάνι με τέτοια συγκριτικά πλεονεκτήματα. Και δεν είναι τυχαίο ότι ο Σύνδεσμος Βιομηχανιών Στερεάς Ελλάδας ενδιαφέρεται για μειοψηφική σύμπραξη στο έργο, γιατί θα επιδράσει ευεργετικά σε κάθε επιχείρηση από τη Φθιώτιδα μέχρι τον Κορινθιακό Κόλπο. Μιλάμε για μια περίπτωση υποδειγματικής συνεργασίας μεταξύ δημόσιου και ιδιωτικού τομέα. Είχαμε μία σύσκεψή με συμμετοχή τοπικής αυτοδιοίκησης Α και Β βαθμού, Υπουργείου Ναυτιλίας και ιδιωτικού τομέα με πολύ καλά αποτελέσματα. Αποφασίστηκε η ανάθεση μελέτη σκοπιμότητας. Επιπλέον, στο παλιό λιμάνι θα διπλασιαστεί η παραλιακή εμπορική ζώνη της Χαλκίδας. Μιλάμε για χιλιάδες νέες – και καλές – θέσεις εργασίας.

Πετύχαμε πολλά αυτά τα χρόνια. Μπορούμε και πρέπει να πετύχουμε ακόμα περισσότερα. Το οφείλουμε στους πολίτες που μας εμπιστεύθηκαν, και επειδή η ψήφος επί του Προϋπολογισμού είναι ουσιαστικά ψήφος εμπιστοσύνης, δηλώνω ότι εμπιστεύομαι τον Κυριάκο Μητσοτάκη και, φυσικά, υπερψηφίζω.

Ακολουθήστε το evima.gr στο Google News

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις για την Εύβοια

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις για την Ελλάδα και τον Κόσμο στο evima.gr