Eύβοια: Τι γνωρίζουμε για την Υψηλή Γέφυρα Ευρίπου;
Ειδησεις ευβοια

Eύβοια: Τι γνωρίζουμε για την Υψηλή Γέφυρα Ευρίπου;

Τι γνωρίζουμε για την Υψηλή Γέφυρα Ευρίπου στην Εύβοια

Eξαιρετικό ενδιαφέρον παρουσιάζει το πολεοδομικό οικοδόμημα της Υψηλής Γέφυρας Ευρίπου (αναφέρεται συνήθως ως Νέα γέφυρα Χαλκίδας) της καλωδιωτή γέφυρα πάνω από τον πορθμό του Ευρίπου στην Εύβοια, κοντά στη Χαλκίδα.

Αποτελεί τμήμα της οδικής παράκαμψης της Χαλκίδας και ενώνει τη βοιωτική ακτή κοντά στο εργοστάσιο τσιμέντων με την ευβοϊκή στο λόφο Μπαταριά, μέσω του Αυτοκινητοδρόμου Σχηματαρίου-Χαλκίδας.

Έχει συνολικό μήκος 694,5 μέτρα, ωφέλιμο πλάτος 12,5 μέτρα και ελεύθερο ύψος 34,5 μέτρα.

Το πάχος του καταστρώματος είναι 45 εκατοστά, το λεπτότερο στο κόσμο.

Η κατασκευή του έργου ξεκίνησε το Μάιο του 1985 και ολοκληρώθηκε το 1993.

Τα εγκαίνιά της τελέστηκαν στις 9 Ιουλίου 1993. Το κόστος του έργου έφτασε τα 2,5 δις δραχμές (με τιμές εκείνης της εποχής).

Η γέφυρα αποτελείται από τις προσβάσεις και το κεντρικό τμήμα.

Οι γέφυρες προσβάσεως έχουν μήκος 4 × 35,875 μέτρα (Βοιωτία) και 4 × 39 μέτρα (Εύβοια).

Το κεντρικό τμήμα της γέφυρας, μήκους 395 μέτρων είναι καλωδιωτό με κεντρικό άνοιγμα 215 μέτρα και πλευρικά 2 × 90 μέτρα.

Το κεντρικό τμήμα συγκρατείται από καλώδια ανά 6 μέτρα περίπου.

Η θεμελίωση των πυλώνων έγινε σε βάθος περίπου 28 μέτρων.

Έχει ληφθεί πρόνοια προστασίας του έργου από πρόσκρουση πλοίων.

Ακολουθήστε το evima.gr στο Google News

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις για την Εύβοια

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις για την Ελλάδα και τον Κόσμο στο evima.gr