Νέες καταγγελίες για το νοσοκομείο Χαλκίδας: Ασθενείς εκλιπαρούν για νερό – Τι λένε εργαζόμενοι στο Evima.gr για τις ελλείψεις
Ειδησεις ευβοια

Νέες καταγγελίες για το νοσοκομείο Χαλκίδας: Ασθενείς εκλιπαρούν για νερό – Τι λένε εργαζόμενοι στο Evima.gr για τις ελλείψεις

Κύκλοι των εργαζόμενων, δήλωσαν στο Evima.gr πως «βάσει του ιατρικού δυναμικού θα έπρεπε να έχουν μειωθεί τα τμήματα. Είναι μόλις τρεις γιατροί για 48 ασθενείς στην παθολογική κλινική».

Ντροπή και θλίψη προκάλεσαν στην Εύβοια οι εικόνες ασθενούς που κυριολεκτικά εκπλιπαρούσε να του δώσουν λίγο νερό στο Νοσοκομείο της Χαλκίδας την Πέμπτη.

Πρόκειται για ηλικιωμένο νοσηλεύομενο στην Παθολογική κλινική ο οποίος για ώρα έκλαιγε και φώναζε προκειμένου το νοσηλευτικό προσωπικό να του δώσει λίγο νερό μάταια.

“Φέρτε μου λίγο νερό. Θα πεθάνω, θα πέσω κάτω. Λύστε με να πιω λίγο νερό. Θεέ μου, δεν μπορώ άλλο”, ανέφερε χαρακτηριστικά με τα λόγια του αυτά αναμφισβήτητα να προκαλούν ανατριχίλα.

Ο άνθρωπος με γάζες, προφανώς για λόγους ασφαλείας ήταν δεμένος στο κρεβάτι ενώ δεν υπήρχε μαζί του κάποιος συνοδός κι έτσι συνοδοί άλλων ασθενών απευθύνθηκαν στη γραμματεία του τμήματος η οποία όπως έγινε γνωστό μόνο άμεσα δεν αντέδρασε απαντώντας αόριστα πως θα έρθει νοσοκόμα να τον φροντίσει.

Κύκλοι των εργαζόμενων, δήλωσαν στο Evima.gr πως «βάσει του ιατρικού δυναμικού θα έπρεπε να έχουν μειωθεί τα τμήματα. Είναι μόλις τρεις γιατροί για 48 ασθενείς στην παθολογική κλινική».

Μάλιστα, λίγα 24ωρα πριν, οι εργαζόμενοι του νοσοκομείου Χαλκίδας είχαν εκδώσει και σχετική ανακοίνωση στην οποία για ακόμα μια φορά εξέθεταν τα προβλήματα που υπάρχουν, ζητώντας άμεσες λύσεις από τους αρμόδιους φορείς.

Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά, η ανακοίνωσή τους σχετίζεται με αλήθειες για το νέο νοσοκομείο Χαλκίδας, και εκδόθηκε με αφορμή την αποχώρηση του Διοικητή και ειδικότερα με τη λειτουργία του νοσοκομείου όλα αυτά τα χρόνια, που είχε και έχει συνέχεια.

Τονίζουν πως κάθε Διοικητής κρίνεται από το έργο του, τον τρόπο διαχείρισης του προσωπικού του, καθώς και από την επιλογή των άμεσα συνεργατών του, που τον βοηθούν σε αυτόν τον σκοπό! Κρίνεται δε και από τους πολίτες οι οποίοι είναι οι αποδέκτες των Υπηρεσιών Υγείας.

Χωρίς βέβαια να παραβλέπουμε το κύριο γεγονός ότι επιλέγεται απο τις κυβερνήσεις και είναι δεσμευμένος από την υλοποίηση της πολιτικής τους.

«Δεν είναι τυχαίες κάποιες από τις απαντήσεις από τη Διοίκηση του Νοσοκομείου ότι “διαφωνώ” αλλά είναι κυβερνητικός νόμος. Πέρα από όλα τα άλλα οι Διοικήσεις κρίνονται από το κράτος, από το κατά πόσο υλοποιούν την κυβερνητική πολιτική, κατά πόσο πετυχαίνουν τους δημοσιονομικούς στόχους, που σημαίνει λιγοστές υπηρεσίες υγείας, κατά πόσο προωθούν τα σχέδια εμπορευματοποίησης της υγείας»

«Εμείς ως Σύλλογος Εργαζομένων ευχόμαστε στον κο Χατζημαργαρίτη καλή συνέχεια σε ό,τι κάνει και σε όποια Υπηρεσία Υγείας υπηρετήσει να θέτει πρώτο στη λίστα του το ανθρώπινο δυναμικό και να επιλέγει σωστούς συνεργάτες! Το σημαντικότερο δε να ακούει τους εργαζόμενους…», αναφέρουν χαρακτηριστικά και προσθέτουν πως είναιγεγονός ότι τα τρία αυτά χρόνια υπήρξε επένδυση στην τεχνολογία.

Το νοσοκομείο εντάχθηκε στα προγράμματα ΕΣΠΑ, ήρθε ιατροτεχνολογικός εξοπλισμός, και έγιναν βήματα για να γίνουμε ψηφιακό νοσοκομείο.

Όπως είναι γεγονός όμως, αντιπαραβάλλουν, ότι κλειδώθηκε ιατροτεχνολογικός εξοπλισμός, μετά την μετεγκατάσταση στο νέο κτίριο και έκλεισαν τμήματα. Ο εκσυγχρονισμός σε εξοπλισμό – κτιριακά είναι κενό γράμμα αν δεν υπάρχει το έμψυχο δυναμικό.

«Από τη μία αναδεικνύονται οι τεράστιες δυνατότητες για υψηλού επιπέδου υγεία και από την άλλη εμφανίζονται εμπόδια όταν το κέρδος καθορίζει τις ζωές μας. Για παράδειγμα δεν μπορεί να παραβλέψει κανείς το γεγονός ότι υπάρχει πλήρως εξοπλισμένη αίθουσα χειρουργείου στα Επείγοντα καθώς και αίθουσες ανάνηψης που δεν λειτουργούν γιατί δεν υπάρχει προσωπικό και πολλά άλλα»

«Είναι γεγονός ότι ήρθαμε στο νέο κτίριο με τον Οργανισμό του 2012 και συνεχίζουμε με τον ίδιο Οργανισμό, έχοντας και κάποιες μικρές συμπληρώσεις του, που δίνουν την δυνατότητα ανάπτυξης τμημάτων χωρίς την ανάλογη στελέχωση. Είναι γεγονός ότι έγινε επέκταση της λειτουργίας με την μετεγκατάσταση και λειτουργία νέων τμημάτων που δεν ήταν στον Οργανισμό του 2012» προσθέτουν.

«Είναι γεγονός ότι στο παλιό νοσοκομείο είχαμε 290 κενές οργανικές θέσεις εργαζομένων και στη θέση αυτών είχαν προσληφθεί 140 εργαζόμενοι με διαφόρων ειδών συμβάσεις. Ερχόμενοι στο νέο νοσοκομείο κάποιοι από αυτούς τους συμβασιούχους έφυγαν κάποιο άλλοι ήρθαν και φτάσαμε σήμερα να έχουμε περίπου 260 συμβασιούχους. Δηλαδή το 40% του προσωπικού είναι με συμβάσεις.
Είναι γεγονός ότι στο παλιό νοσοκομείο είχαμε 88 ειδικευμένους γιατρούς (μόνιμους &επικουρικούς) και στο νέο έχουμε 96 ειδικευμένους γιατρούς (μόνιμους & επικουρικούς) Ενώ από τη μετεγκατάσταση στο νέο κτίριο και μέχρι σήμερα έγιναν 60-65 συνταξιοδοτήσεις μόνιμου προσωπικού, όλων των ειδικοτήτων και αναμένονται και άλλες αποχωρήσεις έως τέλος του 2023
Από τη μετεγκατάσταση στο νέο κτίριο και μέχρι σήμερα αποχώρησαν πάνω από 20 γιατροί, λόγω συνταξιοδότησης, προσλήψεων σε άλλα νοσοκομεία ή για άσκηση Ιδιωτικού έργου.

Φυσικά είναι γεγονός:
– η 100% πληρότητα, ιδιαίτερα των μεγάλων κλινικών
– η καθημερινή 24ωρη εφημερία, 365 μέρες το χρόνο, με κάλυψη Εύβοιας, μεγάλου τμήματος Βοιωτίας και τμήματος Αττικής
– οι συνεχείς βάρδιες προσωπικού, με ένα ρεπό την εβδομάδα σε πολλά τμήματα, δεκάδες οφειλόμενα ρεπό και οφειλόμενη κανονική άδεια ακόμα και από το 2020.
– οι αυθαίρετες αλλαγές του νόμιμου προγράμματος εργασίας, βάζοντας ωράρια 9-5 ή 10-6, προκειμένου να ‘’μπαλωθούν’’ κενά
-. οι συνεχείς – εξαντλητικές εφημερίες γιατρών, πολύ πάνω από αυτές που ορίζει ο νόμος
– η δημιουργία Αυτοτελούς ΤΕΠ, χωρίς την ανάλογη στελέχωση σε Ιατρικό και Νοσηλευτικό προσωπικό
– η λειτουργία υποτιθέμενου τμήματος διαλογής στα Επείγοντα, χωρίς εφαρμογή της νομοθεσίας για την 24ωρη στελέχωση του τμήματος διαλογής με γιατρό και νοσηλευτή
-. η αρχική λειτουργία της ΜΕΘ με μετακινήσεις προσωπικού από άλλα τμήματα, με ταχύρρυθμη – υποτυπώδη εκπαίδευση και χωρίς ειδικευμένους στην Εντατική Θεραπεία ιατρούς
-. η συνέχιση λειτουργίας μιας υποστελεχωμένης ΜΕΘ, μιας ΜΕΘ όπου το προσωπικό εργάζεται, εναλλάξ, στη ΜΕΘ Γενική και ΜΕΘ covid. Μάλιστα με πρωτοποριακή λειτουργία, αφού με το ίδιο προσωπικό λειτουργεί η ΜΕΘ για γενικά περιστατικά και η ΜΕΘ για ασθενείς με κορονοϊό!
– η λειτουργία νοσηλευτικών τμήματα των 48, 36, και 34 κλινών με 2-3 νοσηλευτές στη βάρδια.
– η λειτουργία Καρδιολογικού τμήματος και Μονάδας εμφραγμάτων μαζί, με κοινό προσωπικό. Τρεις νοσηλευτές και 1 καρδιολόγος με τον ειδικευόμενο του, για μονάδα, κλινική και κάλυψη του ΤΕΠ
– η λειτουργία 3 από τις 6 αίθουσες του Χειρουργείου, ενώ υπάρχουν στη λίστα εκατοντάδες ΤΑΚΤΙΚΑ χειρουργικά περιστατικά, όλων των ειδικοτήτων, για να χειρουργηθούν και πολλά ΕΠΕΙΓΟΝΤΑ περιστατικά, όλο το 24ωρο. Και αυτό γιατί δεν επαρκεί το Νοσηλευτικό προσωπικό και οι Αναισθησιολόγοι.
– η λειτουργία του Μαγνητικού τομογράφου μια φορά την εβδομάδα
– η μετακίνηση προσωπικού μέχρι την Αμφίκλεια και τη Λαμία και πάλι πίσω, και από την Κάρυστο για Χαλκίδα και πάλι πίσω.

Με λίγα λόγια:

ΕΙΝΑΙ ΓΕΓΟΝΟΣ ΟΤΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΑΝ ΚΑΙ ΕΞΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΝΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝ ΤΜΗΜΑΤΑ, ΧΩΡΙΣ ΤΗΝ ΑΝΑΛΟΓΗ ΣΤΕΛΕΧΩΣΗ….!!!
ΕΙΝΑΙ ΓΕΓΟΝΟΣ ΟΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΠΕΝΔΥΣΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΠΟΣΟΤΗΤΑ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ, ΑΝΑΛΟΓΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΕΜΨΥΧΟ ΔΥΝΑΜΙΚΟ ΠΟΥ ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΙ ΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΣ ΥΠΟΨΗ ΤΙΣ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ…!!!
ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΠΕΝΔΥΣΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΟΥΣΙΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΣΤΟ ‘’ΦΑΙΝΕΣΘΑΙ’’!!!
ΔΙΟΙΚΗΤΕΣ ΚΑΙ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΙΣ ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΦΕΥΓΟΥΝ ΑΠΟ ΤΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΧΑΛΚΙΔΑΣ!

ΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ….. με κοινά προβλήματα και διεκδικήσεις: για καλύτερες, ασφαλείς συνθήκες εργασίας για εύκολη πρόσβαση όλων των πολιτών σε ένα Δημόσιο σύστημα υγείας χωρίς καμία επιχειρηματική δραστηριότητα για προσφορά ποιοτικών υπηρεσιών υγείας στους συμπολίτες μας, σε ένα σύγχρονο νοσοκομείο.

Ακολουθήστε το evima.gr στο Google News

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις για την Εύβοια

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις για την Ελλάδα και τον Κόσμο στο evima.gr