Η Λαϊκή Συσπείρωση Χαλκίδας καταψήφισε το Τεχνικό Πρόγραμμα της Δημοτικής Αρχής καθώς «δεν ανταποκρίνεται στις αυξημένες ανάγκες των κατοίκων του Δήμου μας ιδιαίτερα στους τομείς της πολιτικής προστασίας, των σχολικών μονάδων, του σχεδιασμού για τη δημιουργία ελεύθερων χώρων, χώρων αθλητισμού και πολιτισμού«.
Στην ομιλία της η Γρανέττα Τσιβίκα ανέδειξε συγκεκριμένα παραδείγματα όπως τα μη ολοκληρωμένα αντιπλημμυρικά στο Λήλαντα, την τραγική κατάσταση με τις σχολικές μονάδες, την ανάγκη απαλλοτριώσεων χώρων όπως το πρώην στρατόπεδο Πηλίκα, το τσιμεντάδικο κλπ
Αντίθετα, η κατεύθυνση του Τεχνικού Προγράμματος για το 2024 ακολουθεί κατά γράμμα την μετατροπή της Χαλκίδας σε «τουριστικό προϊόν», με επίκεντρο το παραλιακό μέτωπο και το κέντρο της πόλης, ευνοώντας τους μεγάλους επιχειρηματίες του κλάδου. Ταυτόχρονα, δίνει εκατομμύρια σε μεγαλοεργολάβους καθώς από τη χρόνια υποστελέχωση η τεχνική υπηρεσία του δήμου δεν έχει τη δυνατότητα να φτιάξει ούτε ένα πεζοδρόμιο.
Ολόκληρη η παρέμβαση της Γρανέττας Τσιβίκα για το Τεχνικό Πρόγραμμα του Δήμου:
Το φετινό Τεχνικό Πρόγραμμα του Δήμου αναφέρει ένα συνολικό προϋπολογισμό για έργα στο Δήμο μας περίπου 31.5 εκ ευρώ, εξ των οποίων τα σχεδόν 3 εκ. προέρχονται από κρατικούς πόρους και τα υπόλοιπα από ευρωπαϊκά προγράμματα με ημερομηνία λήξης.
Προφανώς και έχει σημασία η μειωμένη κρατική χρηματοδότηση, όμως εξίσου σημαντικό είναι το πώς ένας Δήμος διαχειρίζεται αυτούς τους πόρους καθώς και τα κονδύλια από διάφορα ευρωενωσιακά προγράμματα που ως γνωστό κατευθύνονται σε συγκεκριμένα μονοπάτια «ανάπτυξης» και επιχειρηματικής δράσης στην Τοπική Διοίκηση.
Το παρόν Τεχνικό Πρόγραμμα του Δήμου είναι εμπλουτισμένο με αναπλάσεις και οδοποιία ιδίως στο κέντρο της πόλης αλλά και εκτός, με χρηματοδότηση κυριως από προγράμματα, με σκοπό τη μετατροπή της Χαλκίδας σε τουριστικό εμπορικό προϊόν προς όφελος της ανάπτυξης των μεγάλων καταστημάτων εστίασης και των εμπορικών αλυσίδων. Όσο για τους μικρούς εμπόρους και καταστηματάρχες της πόλης, που είναι ούτως ή άλλως καταδικασμένοι από το νέο φορολογικό νομοσχέδιο και σε ένα «αναβαθμισμένο κέντρο» όπου ενοίκια και έξοδα θα έχουν αυξηθεί, πολλοί δύσκολα θα τα βγάλουν πέρα .
Έργα σημαντικά για την πόλη έχουν μείνει πίσω σε χρονοδιάγραμμα που αφορά την ολοκλήρωσή τους.
-Η κεντρική Αγορά έχει εκτελεσθεί κατά το 50% σχεδόν 2,5 χρόνια μετά την έναρξη εργασιών .
-Η ανέγερση του 26ου Δημοτικού Σχολείου είναι στο 30% της εκτέλεσης έργων
-Η ανέγερση του Μουσικού Σχολείου, 3 χρόνια μετά, βρίσκεται στο 50% τηςολοκλήρωσης των εργασιών.
Στην ενότητα που αφορά σχολικές επισκευές, γίνεται ξεχωριστή αναφορά :
1/ Στα ΕΠΑΛ . Αναγράφεται, πως « έχει περατωθεί το 60% του φυσικού αντικειμένου». Ποιο είναι το περιεχόμενο του φυσικού αντικειμένου; Πρόκειται για μελέτη ή για έργο; Έχει ολοκληρωθεί ο έλεγχος της στατικής επάρκειας;
2/ Στο 1ο Δημοτικό της Ν. Αρτάκης. Προ έτους κατέρρευσε ψευδοροφή, φέτος υπογράφηκε η σύμβαση , του χρόνου ίσως αρχίσουν εργασίες και πάει λέγοντας…ενώ τα παιδιά έχουν ως σχολική στέγη κοντέινερ.
Αλήθεια με τι κριτήριο επιλέγονται οι δαπάνες για τις επισκευές των κτιριακών υποδομών για τα 131 σχολεία της πόλης ώστε να θεωρείται πως τα 2 εκ. αρκούν για να τις καλύψουν; Προσδιορίζονται οι ανάγκες και μετά το κονδύλι , ή δίνεται το κονδύλι και για όπου φτάσει; Όπως φαίνεται, ισχύει μάλλον το δεύτερο .
Θεωρούμε πως ο σχεδιασμός του Τεχνικού Προγράμματος δεν έχει προτεραιότητα του τις κοινωνικές ανάγκες των κατοίκων της πόλης. Τι εννοούμε:
Προσχολική Αγωγή – Βρεφονηπιακοί σταθμοί .Το 1/3 των νηπίων που οι γονείς τους έκαναν αίτηση και εγκρίθηκε, δεν έγιναν δεκτά στις δομές του Δήμου. Αναλόγως, τα 2/3 των βρεφών δεν τα κατάφεραν. Γιατί; Λόγω έλλειψης κτιριακών υποδομών αλλά και προσωπικού εκατοντάδες παιδιά στερούνται το δικαίωμα τους στη δωρεάν προσχολική αγωγή με τους γονείς να επωμίζονται επιπλέον έξοδα στις σημερινές ιδιαίτερα δύσκολες συνθήκες διαβίωσης.
Τα περισσότερα νηπιαγωγεία και σχολεία της πόλης δεν πληρούν προδιαγραφές σύγχρονων και ασφαλών κτιρίων. Ιδίως τα νηπιαγωγεία , αφού η πλειοψηφία τους βρίσκεται σε ισόγεια πολυκατοικιών, κάποια χωρίς προαύλιο χώρο , ή μεπερισσότερα από 50 παιδιά ανά τάξη.
Ειδική Αγωγή. Το Ειδικό Νηπιαγωγείο στο Μπούρτζι βρίσκεται εκτός αστικού ιστού σε ενοικιαζόμενο χώρο που διαμορφώθηκε με γυψοσανίδες σε επιμέρους αίθουσες πρόσφατα λίγο πριν τις εκλογές. Με τους μαθητές να υποβάλλονται στην καθημερινή ταλαιπωρία της μετακίνησης και να στερούνται μορφών κοινωνικοποίησης αφού η δομή είναι εκτός της πόλης .
Το Ειδικό Δημοτικό είναι κατά πολύ πίσω από τις ανάγκες αφού τα παιδιά δε χωρούν πλέον σε αυτόοπότε χρειάζεται να κατασκευαστεί νέο .
Το ΕΝΕΕΓΥΛ βρίσκεται κι αυτό εκτός πόλης με όλα τα προβλήματα που δημιουργούνται από την μακρινή απόσταση αλλά και το πανάκριβο ενοίκιο των 5000 ευρώ μηνιαίως .
Τι να πούμε για τα ΕΕΕΕΚ που δεν υπάρχει καν κτιριακή υποδομή και παιδιά ΑμεΑτσουβαλιάζονται από κοντέινερ σε κοντέινερ επί σειρά ετών! Ενώ θα έπρεπε να υπάρχει ήδη σύγχρονη κτιριακή δομή , δεν έχει γίνει καν αίτημα για ανέγερση νέου κτιρίου στο Υπουργείο Υποδομών, παρά τις συνεχείς διαβεβαιώσεις Δήμου και Περιφέρειας.
Και βέβαια σημαντική παράμετρος της ασφάλειας των σχολικών κτιρίων είναι και η αντισεισμική θωράκιση τους. Έχει γίνει ο απαραίτητος έλεγχος για να σχεδιαστούν και να προϋπολογιστούν οι ανάλογες επισκευές;
Τι κονδύλια εξασφαλίζονται για τους αναγκαίους παιδικούς σταθμούς , τα σύγχρονα και ασφαλή νηπιαγωγεία, τα σχολεία, την Ειδική Αγωγή και τις αυξημένες ανάγκες της;
Οι δομές Πρόνοιας επαρκούν; Υπάρχουν στέγες διαβίωσης για παιδιά ΑμΕΑ; Και βέβαια δεν εννοούμε το θεραπευτήριο της Αυλίδας που η λέξη εξαθλίωση δε φτάνει για να περιγράψει την κατάσταση του. Υπάρχουν δομές φιλοξενίας για κακοποιημένες γυναίκες και τα παιδιά τους ώστε να μιλάμε για ολόπλευρη στήριξη τους;
Τι κονδύλια διατίθενται για προληπτικά μέτρα αντιπλημμυρικής θωράκισης όπως έργα στις κοίτες των ποταμών, κατασκευή δικτύων απορροής όμβριων υδάτων, καθαρισμό φρεατίων κ.α. , για να μην πνιγόμαστε σε κάθε βροχή; Ή , τι διατίθεται για μέτρα αντιπυρικής προστασίας όταν το φετινό καλοκαίρι πολύ κοντά σε βιομηχανική και οικιστική περιοχή στην Ν. Αρτάκη ξέσπασε πυρκαγιά .
Τι γίνεται με το αποχετευτικό σύστημα της πόλης όπου πολλές περιοχές δεν καλύπτονται ( Λ. Άμμος , Ποσειδωνία..) Η με την ύδρευση όπου για πχ γειτονιες της Ν. Αρτάκης μένουν συχνά χωρίς νερό;
Δε γίνεται κουβέντα για την κατασκευή ΜΕΑ-ΧΥΤΥ στη Χαλκίδα από κρατικά κονδύλια στα οποία αναμένεται έγκριση από το 2019, προφανώς γιατί η διαχείριση των απορριμμάτων οδεύει ταχέως προς ιδιωτικοποίηση.Παρά το μείζονος σημασίας ζήτημα που αφορά την καθαριότητα της πόλης και την ασφάλεια και υγιεινή των κατοίκων της
Επιπλέον, οι εργαζόμενοι στην Τεχνική υπηρεσία , αλλά και όλες τις υπηρεσίες του Δήμου επαρκούν για να καλύψουν τις αυξημένες ανάγκες του Δήμου Χαλκιδέων δεδομένου ότι οι προσλήψεις γίνονται με το σταγονόμετρο και έχουν ημερομηνία λήξης ; Προφανώς και όχι! Τα έργα δίνονται σε εργολάβους που βγάζουν κέρδη, καθυστερούν τα έργα, δεν έχουν κριτήριο την ποιότητά τους , εκμεταλλεύονται τους εργαζόμενους.
Ενδεικτικά αναφέρθηκαν κάποια από τα έργα που εμείς ιεραρχούμε ως κοινωνικές ανάγκες και θα έπρεπε να καταλαμβάνουν τη μερίδα του λέοντος στο Τεχνικό Πρόγραμμα. Όμως αυτό δε συμβαίνει γιατί όπως φαίνεται δεν αποτελούν προτεραιότητα στο σχεδιασμό της Δημοτικής Αρχής όπως βέβαια δεν αποτελούσαν προτεραιότητα και για τις προηγούμενες Δημοτικές Αρχές. Ακόμη και όσα τέτοιου είδους έργα συμπεριλαμβάνονται στο Τεχνικό Πρόγραμμα. είναι πολύ πίσω από πραγματικές ανάγκες του λαού της πόλης.
Καταψηφίζουμε το Τεχνικό Πρόγραμμα του Δήμου . Δε συναινούμε στην υλοποίηση της αντιλαϊκής πολιτικής που εφαρμόζεται και στο Δήμο μας με μειωμένες και υποβαθμισμένες κοινωνικές παροχές , με έργα σχεδόν ανύπαρκτα για τις ανάγκες τις δικές μας και των παιδιών μας προκειμένου να ενισχυθεί η κερδοφορία επιχειρηματικών ομίλων και σε τοπικό επίπεδο.
Διαβάστε όλες τις ειδήσεις για την Εύβοια
Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις για την Ελλάδα και τον Κόσμο στο evima.gr