Ένα σπουδαίο μάθημα- εφόδιο για την μετέπειτα ζωή πήραν οι μαθητές της Στ τάξης του Δημοτικού Σχολείου στα Κριεζά Ευβοίας, ασχολούμενοι με το θέμα της διαχείρισης συναισθημάτων και ειδικότερα με τον εκφοβισμό και τον σχολικό εκφοβισμό στα εργαστήρια δεξιοτήτων και συγκεκριμένα στην υποθεματικη : «Συμπερίληψη , αλληλοσεβασμός , Διαφορετικότητα».
Μια από τις δράσεις που έλαβαν χώρα στην τάξη ήταν και η διαχείριση θυμού .
Είχε προηγηθεί κατανόηση και ανάλυση συναισθημάτων , οπότε αυτή τη φορά στοχεύσαμε στο συναίσθημα του θυμού.
Ο θυμός είναι ένα συναίσθημα που συχνά τα παιδιά δεν δύνανται να διαχειριστούν .
Αρχικά, διαβάστηκε το βιβλίο «Θυμός» απο Τρέις Μορονι , εκδ. μεταίχμιο. Κατανοήθηκε και αναλύθηκε τα συναισθήματα του ήρωα με τα παιδιά να προβληματίζονται και να γράφουν σε χαρτάκι (το κάθε παιδί ανώνυμα) τι του προκαλεί θυμό.
Έπειτα, κάθε παιδί έπαιρνε και διάβαζε ενα χαρτάκι τυχαία , μη γνωρίζοντας ποιανού ειναι. Στόχος είναι να αντιληφθούν οι μαθητές τι ακριβώς τους προκαλεί θυμό αλλά και οτι πολύ συχνά έχουμε ίδια συναισθήματα και ίδιες ανησυχίες με τους γύρω μας.
Εν συνεχεία, οι μαθητές παρακολούθησαν βίντεο για τη διαχείριση θυμού και συμπληρώσαν εκ νέου ανώνυμα χαρτάκια περιγράφοντας περιστατικό που δε διαχειρίστηκε το κάθε παιδί σωστά το θυμό του.
Ποια η συνέπεια; Τι ένιωσε μετά; Τι θα μπορούσε να κάνει;
Ακολουθήθηκε η ίδια διαδικασία ανάγνωσης των χαρτιών και προφορική ανάλυση,
Έπειτα, τους μοιράστηκε το «θυμόμετρο» το οποίο χρωμάτισαν , μετά την κατανόηση των επιπέδων θυμού . Έγραψαν σε κάθε επίπεδο και αντίστοιχο προσωπικό συναίσθημα.
Τέλος, έφτιαξαν πινακίδες με στιχάκια ενθάρρυνσης και διαχείρισης θυμού.
Διαβάστε όλες τις ειδήσεις για την Εύβοια
Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις για την Ελλάδα και τον Κόσμο στο evima.gr