Ειδησεις ευβοια

Τραγωδία στην Κάρυστο: Νεκροί οι δύο πιλότοι του μοιραίου Καναντέρ

Τραγωδία στην Κάρυστο: Νεκροί οι δύο πιλότοι του μοιραίου Καναντέρ
Νεκρός ο κυβερνήτης και ο συγκυβερνήτης του μοιραίου Καναντέρ που έπεσε στην Κάρυστο.

Νεκροί σύμφωνα με όλες τις πληροφορίες φαίνεται ότι είναι οι δύο πιλότοι του πυροσβεστικού αεροπλάνου που έπεσε λίγο νωρίτερα στην Κάρυστο. Οι δυο πιλότοι ήταν 34 και 27 ετών.

Το canadair επιχειρούσε στο μέτωπο της φωτιάς στην περιοχή του Πλατανιστού, στην Εύβοια, είχε απογειωθεί από την Νέα Αγχίαλο Βόλου λίγο πριν από τις 12:00.

Η πτώση του αεροσκάφους έχει καταγραφεί από την κάμερα και πρόκειται κυριολεκτικά για συντριβή καθώς το αεροπλάνο αντιμετώπισε μετά την ρίψη του νερού απώλεια στήριξης.

Η ανακοίνωση του ΓΕΑ:

Την Τρίτη 25 Ιουλίου 2023 και ώρα 14:52 αεροσκάφος τύπου CL-215 της 355 Μοίρας Τακτικών Μεταφορών της 112 Πτέρυγας Μάχης, κατέπεσε, κατά τη διάρκεια αεροπυρόσβεσης, στον Πλατανιστό Ευβοίας με συνέπεια τον θανάσιμο τραυματισμό του κυβερνήτη, Σμηναγού (Ι) Χρήστου Μουλά, 34 ετών και του συγκυβερνήτη, Ανθυποσμηναγού (Ι) Περικλή Στεφανίδη, 27 ετών.

Πτώση Καναντέρ στην Κάρυστο: Γιατί έπεσε το αεροσκάφος

Λεπτομέρειες σχετικά με το τι μπορεί να έχει συμβεί με την πτώση του καναντέρ στην Κάρυστο έδωσε ο Φαίδων Καραϊωσηφίδης, αεροναυπηγός και εκδότης του περιοδικού ΠΤΗΣΗ.

Αρχικά σημείωσε ότι τα συγκεκριμένα αεροπλάνα (CL-215) δεν έχουν σύστημα εκτίναξης ή διαφυγής και ότι η καλύτερη ελπίδα που ελπίδα που έχουν οι χειριστές σε περίπτωση που συμβεί κάτι, είναι να επιχειρήσουν αναγκαστική προσγείωση έστω και σε ανώμαλο έδαφος, όπως συνέβη το 2015 στη Λακωνία και το 2016 στα Δερβενοχώρια.

Παρόλο που η εικόνα που βλέπουμε δυστυχώς δεν δίνει πολλές ελπίδες, είναι σημαντική, τόνισε, καθώς δείχνει τον πλωτήρα (το βοηθητικό εξάρτημα του καναντέρ το οποίο τον βοηθάει στην προσθαλάσσωση για να μην ακουμπήσει το φτερό κάτω) να ακουμπάει στις κορυφές των δέντρων. Άγνωστο ωστόσο είναι τι συνέβη προηγουμένως και η τροχιά του αεροπλάνου το οδήγησε μέσα στο εδαφικό ανάγλυφο. «Από κει και ύστερα δεν υπήρχε ούτε χρόνος αλλά κυρίως ούτε χώρος ελιγμών (…) Και αμέσως μετά τη ρίψη, επειδή το αεροπλάνο ελαφρώνει, εκτινάσσεται στον αέρα και λαμβάνεται κι αυτό υπόψη για το πώς μπορεί να ακολουθήσει μετά η τροχιά του ιπτάμενου μέσου» τόνισε μιλώντας στην ΕΡΤ.

Όσον αφορά το πώς αποφασίζεται το ύψος από το οποίο θα γίνει η ρίψη απάντησε ότι η εκπαίδευση των πιλότων γίνεται με βάση προδιαγραφές. Δηλαδή υπάρχει ένα σημείο εισόδου στην περιοχή της φωτιάς και ένα υπολογιζόμενο σημείο εξόδου. Πριν γίνει η ρίψη, τα καναντέρ περνάνε από πάνω και κάνουν επιθεώρηση του χώρου, ιδιαίτερα αν είναι η πρώτη φορά η πρώτη ρίψη της ημέρας μετά την υδροληψία. «Είναι θέμα εμπειρίας, είναι θέμα συνθηκών και βέβαια όλα γίνονται με γνώμονα την ασφάλεια. Είναι απόφαση του πιλότου μέχρι τι βάθος θα κατέβει για να κάνει τη ρίψη, χωρίς να υπάρχει κάποιο σύστημα ή κάποιο άλλο βοήθημα, δυστυχώς» κατέληξε.

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις για την Εύβοια

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις για την Ελλάδα και τον Κόσμο στο evima.gr