ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εύβοια: Δεν εμπιστεύονται τα τρένα οι πολίτες μετά την τραγωδία στα Τέμπη

Εύβοια: Δεν εμπιστεύονται τα τρένα οι πολίτες μετά την τραγωδία στα Τέμπη
Γεμάτα ταξιδεύουν από και προς την Εύβοια τα λεωφορεία των ΚΤΕΛ μετά τη σιδηροδρομική τραγωδία με την σύγκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη

Με «σφίξιμο» και ανησυχία δυστυχώς πραγματοποιούν οι πολίτες στην Εύβοια και όχι μόνο τις καθημερινές τους μετακινήσεις με μέσα σταθερής τροχιάς μετά και την τραγωδία με την σύγκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη που στοίχισε τη ζωή σε 57 συνανθρώπους μας αλλά και τις αποκαλύψεις για σωρεία δυσλειτουργιών και προβλημάτων που επηρεάζουν την ασφάλεια των σιδηροδρομικών μέσων στη χώρα.

Ενα μήνα μετά την τραγωδία, τα δρομολόγια των τρένων ξεκίνησαν εκ νέου ωστόσο οι πολίτες φαίνεται πως τα χρησιμοποιούν με ιδιαίτερη επιφύλαξη και άγχος και αυτό μόνο εφόσον δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν διαφορετικά στις μετακινήσεις τους, έχοντας ως δεδομένη την παραδοχή πως εάν ήταν εφικτό να κάνουν διαφορετικά, δεν θα τα χρησιμοποιούσαν.

Αρκετοί είναι οι πολίτες που σε κάθε περίπτωση επηρεάστηκαν τόσο πολύ από την σιδηροδρομική τραγωδία που αποφάσισαν να μην ταξιδέψουν με τρένο ποτέ ξανά, ή τουλάχιστον έτσι σκέφτονται την δεδομένη στιγμή.

Ωστόσο ολοένα και περισσότεροι είναι οι Ευβοιώτες που εκφράζουν τον προβληματισμό τους για το κατά πόσο είναι ασφαλες ένα ταξίδι με τρένο, εφόσον όλοι οι συρμοί που περνούν από τη Χαλκίδα για να πάνε στη βόρεια Ελλάδα, κάνουν ακριβώς το ίδιο δρομολόγιο με το φονικό τρένο.

Τα προβλήματα που έχουν βγει στην επιφάνεια δημιουργούν στους πολίτες της Χαλκίδας μεγάλη ανασφάλεια για να χρησιμοποιήσουν το τρένο ως μέσο για να ταξιδέψουν.

Σοκ προκαλεί η δήλωση του πρώην διευθυντή ασφαλείας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με αφορμή το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη, καθώς είπε ότι δεν μπαίνει σε τρένο από τα τέλη του 2020 έως τώρα.

Ο πρώην Διευθυντής Ασφαλείας και Κυκλοφορίας Αμαξοστοιχιών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και πρώην μέλος της Επιτροπής Ερευνών, Χρήστος Ρετσινάς τόνισε μιλώντας στην ΕΡΤ για την τραγωδία στα Τέμπη ότι εκείνος δεν ταξιδεύει με τρένο από τα τέλη του 2020 και εξήγησε το γιατί.

Ο κ. Ρετσινάς είπε ότι μέχρι το τέλος του 2020 υπήρχε ασφάλεια, διότι υπήρχε κέντρο παρακολούθησης κυκλοφορίας, το οποίο δεν υπάρχει πλέον και αυτός είναι ο λόγος που δεν θέλει να μπει σε τρένο από τότε.

«Μέχρι το τέλος του 2020 υπήρχε ένα κέντρο παρακολούθησης κυκλοφορίας, δευτεροβάθμιος έλεγχος – ο πρώτος είναι ο σταθμάρχης – στην οδό Καρόλου. Σήμερα δεν υπάρχει. Δεν υπήρχε περίπτωση να μην προλάβουμε λάθος σταθμάρχη, ελέγχαμε την κυκλοφορία των τρένων σε όλη την Ελλάδα», είπε συγκεκριμένα, για να προσθέσει ότι αν «Δεν υπάρχει το κέντρο και πλέον πάμε στα τυφλά με βάση το λάθος ή το σωστό του όποιου σταθμάρχη».

Σε ερώτηση για το εάν θα επέτρεπε να ξανακινηθούν τα τρένα μετά την τραγωδία στη Λάρισα, αν ήταν εκείνος υπουργός, ήταν κατηγορηματικός. «Όχι. Πρώτα να γίνουν αυτά που πρέπει να γίνουν».Γεμάτα ταξιδεύουν από και προς την Εύβοια τα λεωφορεία των ΚΤΕΛ στο περιθώριο των εξελίξεων.

Παρά το γεγονός ότι τα δρομολόγια των ΚΤΕΛ αυξήθηκαν προκειμένου να εξυπηρετήσουν την αυξημένη ζήτηση, ήδη η εύρεση εισιτήριου είναι από εξαιρετικά δύσκολη έως και αδύνατη.

Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες του Evima.gr, αρκετοί Ευβοιώτες φοιτητές μετά την τραγωδία στα Τέμπη έλεγαν πως φοβούνται να μετακινηθούν με το τρένο και έτσι επέλεξαν είτε αεροπλάνο, είτε στην πλειοψηφία τους τα ΚΤΕΛ.

Αρκετοί, δε, ταξίδεψαν οδικώς μέχρι κάποιους κοντινότερους προορισμούς, και από εκεί οι γονείς τους τους παρέλαβαν με τα αυτοκίνητά τους για να κάνουν Πάσχα στα σπίτια τους με τις οικογένειές τους.

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις για την Εύβοια

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις για την Ελλάδα και τον Κόσμο στο evima.gr