Ειδησεις ευβοια

Εύβοια: Ερωτήματα για τις μετακινήσεις των μαθητών με σχολικά λεωφορεία

Εύβοια: Ερωτήματα για τις μετακινήσεις των μαθητών με σχολικά λεωφορεία
Το θέμα των μετακινήσεων των μαθητών της Εύβοιας έφερε στη Βουλή με επίκαιρη ερώτηση ο βουλευτής Ευβοίας με το ΚΚΕ Γιώργος Μαρίνος

Στη Βουλή έφεραν το θέμα της ασφαλούς μεταφοράς των μαθητών με σχολικά λεωφορεία βουλευτές του ΚΚΕ μεταξύ αυτών και ο βουλευτής Ευβοίας Γιώργος Μαρίνος.

Με τη σχετική ερώτηση προς τους  Υπουργούς Υποδομών & Μεταφορών, Εργασίας & Κοινωνικών Υποθέσεων, Παιδείας & Θρησκευμάτων και Εσωτερικών, αναφέρονται σε ένα ζήτημα που προβληματίζει αρκετά και την Εύβοια, σχετικά με τις μετακινήσεις των μαθητών και κατά πόσο τα παιδιά είναι ασφαλή κατά την μεταφορά τους με τα σχολικά λεωφορεία.

 

«Οι έλεγχοι στα σχολικά λεωφορεία πραγματοποιούνται την πρώτη εβδομάδα του ακαδημαϊκού έτους και εξαιρετικά σπάνια κατά τη διάρκειά του. Τα κλιμάκια αυτά συστήνονται από υπαλλήλους του Υπουργείουμεταφορών και της Περιφέρειας.

Η απουσία ελέγχων έχει ως συνέπεια, σε αρκετές περιπτώσεις, να εργάζονται ως οδηγοί σε σχολικάλεωφορεία συνταξιούχοι οδηγοί ή οδηγοί σε δεύτερη εργασία, υπερβαίνοντας τις ώρες οδήγησης/ανάπαυσης ανά ημέρα και εβδομάδα, όπως αυτές ορίζονται από τον ΕΚ561/2009. Επιπρόσθετα, στους λιγοστούς ελέγχους που γίνονται δε συμμετέχει το Υπουργείο Εργασίας και δε μπορεί να γίνει αντιπαραβολή των ταχογράφων με την αναγγελία πρόσληψης των οδηγών, ώστε να ελέγχονται τα ωράρια εργασίας.

Παράλληλα, παρατηρείται το φαινόμενο, ιδιωτικά σχολεία να υποκαθιστούν τα σχολικά λεωφορεία με εννιαθέσια βαν. Τα οχήματα αυτά, δεν απαιτούν επαγγελματικό δίπλωμα για την οδήγησή τους, δεν απαιτείται ο οδηγός τους να είναι κάτοχος πιστοποιητικού επαγγελματικής ικανότητας, ούτε να υπόκειται σε ιατρικές εξετάσεις ανά πενταετία. Επίσης, δε φέρουν ταχογράφους ώστε να μπορεί να γίνει έλεγχος της τήρησης των ορίων ταχύτητας.

Η απουσία ελέγχων έχει  επιπλέον ως συνέπεια την παραπέρα υποβάθμιση της ποιότητας του στόλου  των σχολικών λεωφορείων καθώς τα περισσότερα εξ αυτών είναι υπέργηρα, αφού με την ισχύουσα νομοθεσία ορίζονται τα 27 έτη ως ανώτατο όριο ηλικίας τους. Το φαινόμενο των σχολικών λεωφορείων που μένουν στη μέση του δρόμου είναι καθημερινό, ενώ τα τελευταία τρία χρόνια έχουν υπάρξει δυο περιπτώσεις σχολικών λεωφορείων που έχουν πάρει φωτιά εν κινήσει.

ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ οι κ.κ. Υπουργοί, τι μέτρα θα πάρει η κυβέρνηση για την ασφαλή μετακίνηση των μαθητών με τα σχολικά λεωφορεία», αναφέρεται.

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις για την Εύβοια

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις για την Ελλάδα και τον Κόσμο στο evima.gr