ΙΙ. Μεταφορά της Ιχθυόσκαλας για τη τουριστική αξιοποίηση της πόλης της Χαλκίδας.
Οι έμποροι της Ιχθυόσκαλας Χαλκίδας επιθυμούν την τουριστική αξιοποίηση της πόλης τους. Αν αυτή προϋποθέτει τη μεταφορά της Ιχθυόσκαλας από την υφιστάμενη θέση της, δεν θέλουν να σταθούν εμπόδιο σ’ αυτή. Ωστόσο, η όποια μεταφορά θα πρέπει να έχει αναπτυξιακό χαρακτήρα και πρέπει να γίνει σε τόπο και χώρο που θα εξασφαλίζει τη βιωσιμότητα της και τη συνέχιση της ομαλούς και απρόσκοπτης τροφοδοσίας των αγορών που ήδη εξυπηρετεί, χωρίς αύξηση του χρόνου και κόστους μεταφοράς.
ΙΙΙ. Προτεινόμενη μεταφορά της Ιχθυόσκαλας Χαλκίδας στα Πολιτικά του Δήμου Διρφύων – Μεσσαπίων.
Η πρόταση για μεταφορά της Ιχθυόσκαλας Χαλκιδας στα Πολιτικά του Δήμου Διρφύων – Μεσσαπίων ΔΕΝ μπορεί να γίνει δεκτή από τους Εμπόρους της, διότι είναι βέβαιο ότι η μεταφορά στο λιμάνι των Πολιτικών θα οδηγήσει στην απώλεια των αγορών που σήμερα η Ιχθυόσκαλα Χαλκίδας εφοδιάζει.
Η απόσταση του λιμανιού των Πολιτικών από τον οδικό άξονα – κεντρικό οδικό άξονα που ενώνει το Νομό μας με την υπόλοιπη Ελλάδα αυξάνει σημαντικά και αποτρεπτικά κυρίως το χρόνο αλλά και το κόστος για τους εμπόρους λιανικής. Είναι γνωστό ότι οι πρωϊνές ώρες που προσέρχονται οι έμποροι λιανικής για την αγορά των αλιευμάτων είναι ώρες αιχμής για την κίνηση στους δρόμους και όλοι γνωρίζουμε τις συνθήκες του οδικού δικτύου Χαλκίδας – Πολιτικών. Ακόμη κιαν κάποια στιγμή γίνει η Περιφερειακή Οδός και πάλι η κίνηση θα είναι σημαντική και αποτρεπτική. Οι έμποροι λιανικής θα προτιμήσουν να απευθυνθούν σε άλλες Ιχθυόσκαλες (Κερατσινίου, Βόλου, Πάτρας) ή θα επιλέξουν να επισκέπτονται την Ιχθυόσκαλα, αντί καθημερινά, όπως πράττουν μέχρι σήμερα, λιγότερες φορές την εβδομάδα. Τούτο, θα μειώσει τον όγκο των αγορών, με αποτέλεσμα τη ζημία των υφιστάμενων επιχειρήσεων, λόγω του ότι πολλά είδη δεν μπορούν να καταναλωθούν την επόμενη ημέρα, λόγω αλλοίωσής τους.
Είναι γνωστό σε όλους ότι επαγγέλματα και επιχειρήσεις στο Νομό μας έχουν πληγεί ποικιλοτρόπως. Η προαναφερόμενη πρόταση, αν υλοποιηθεί, θα πλήξει αχρείαστα και τον κλάδο των εμπόρων και αλιέων του Νομού Ευβοίας. Οι Έμποροι του Νομού Ευβοίας θα υποστούν ανεπανόρθωτη οικονομική ζημία, το ίδιο και οι αλιείς, αφού δεν θα μπορούν να διαθέτουν ευχερώς τα αλιεύματά τους. Στο σημείο αυτό επισημαίνεται ότι σήμερα στην Ιχθυόσκαλα Χαλκίδας διακινούνται πολύ μεγάλες ποσότητες ποιοτικών αλιευμάτων, που κατά κόρον αλιεύονται στο Νότιο και Βόρειο Ευβοϊκό Κόλπο. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη παραγωγική Ιχθυόσκαλα της Ελλάδας.
Βεβαίως, ο ΟΚΑΑ θα εισπράξει σε κάθε περίπτωση τα αναλογούντα από τις πωλήσεις έσοδα, ακόμη κιαν τα αλιεύματα του Ευβοϊκου διατεθούν μέσω άλλων Ιχθυόσκαλων στην Ελλάδα, γι’ αυτό ίσως δεν έχει επιδείξει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τον τόπο μεταφοράς της Ιχθυόσκαλας Χαλκίδας. Τους εμπόρους και τους αλιείς της Εύβοιας,όμως σαφώς και ενδιαφέρει η δραστηριότητα και τα κέρδη της να παραμείνουν στο Νομό μας και να μην απωλεσθεί εισόδημα και θέσεις εργασίας.
Διευκρινίζεται ότι σύμφωνα με το Κανονισμό που αφορά στη διακίνηση και εμπορία των νωπών αλιευμάτων, αυτά πρέπει υποχρεωτικά να διακινούνται μέσω των Ιχθυοσκαλών της χώρας και δεν επιτρέπεται η διάθεσή τους με άλλο τρόπο. Ο παραγωγός για την πώληση των αλιευμάτων του υποχρεωτικά αναζητεί εμπορικά βιώσιμη Ιχθυόσκαλα για την άμεση διάθεσή τους. Να ληφθεί δε υπόψιν ότι οι Έμποροι της Ιχθυόσκαλας όλα τα χρόνια παράλληλα με το επάγγελμά τους επιτελούν και κοινωνικά έργο διαθέτοντας σημαντικές ποσότητες ιχθύων σε ιδρύματα και συνανθρώπους μας που έχουν ανάγκη.
ΙV. Αιτήματα – Προτάσεις Εμπόρων Σωματείου.
1.Ζητούμε τη συνδρομή κάθε αρμόδιου Φορέα, ώστε ο χώρος μεταφοράς της Ιχθυόσκαλας να βρίσκεται κοντά στη Χαλκίδα και στους κεντρικούς οδικούς άξονες και προτείνουμε η μεταφορά αυτής να γίνει στην περιοχή του Αγίου Στεφάνου, πλησίον της υφιστάμενης εγκατάστασης της Λαχαναγοράς, με σκοπό τον αναπτυξιακό χαρακτήρα και τα οικονομικά οφέλη για το Νομό της Εύβοιας και ιδιαίτερα το Δήμο Χαλκιδέων.
2. Ζητούμε από τον ΟΛΝΕ, να προβεί σε κάθε απαιτούμενη ενέργεια για την επέκταση της χερσαίας ζώνης λιμένων στην περιοχή μετά τον όρμο του Αγίου Στεφάνου Χαλκίδας και μέχρι τη δημοτική αγορά νωπών προϊόντων στην Τοπική Κοινότητα Νέας Λαμψάκου, ώστε να καταστεί εφικτή η δημιουργία Ιχθυαγοράς στον συγκεκριμένο σημείο. Το εν λόγω σημείο κρίνεται σημαντικά προσφορότερο για τη μεταφορά των δραστηριοτήτων της Ιχθυόσκαλας Χαλκίδας, ιδίως σε σχέση με το απρόσφορο της μέχρι σήμερα προτεινόμενης θέσης στα Πολιτικά Ευβοίας.
3.Ζητούμε επίσης να δημιουργηθεί προβλήτα στην παραπάνω περιοχή εκφόρτωσης των αλιευμάτων από τα αλιευτικά σκάφη, όταν αυτά αλιεύουν στο Νότιο Ευβοϊκό κόλπο.
4.Στη νέα ιχθυαγορά που θα δημιουργηθεί, να υφίστανται θέσεις για όλες τις λειτουργούσες σήμερα επιχειρήσεις της Ιχθυόσκαλας Χαλκίδας.
5.Η μεταφορά της Ιχθυόσκαλας Χαλκίδας ΔΕΝ μπορεί να γίνει πριν την θέση σε κυκλοφορία της νέας περιφερειακής οδού Χαλκίδας – Ψαχνών.
Οι Έμποροι της Ιχθυόσκαλας Χαλκίδας γνωστοποιούν ότι δεν είναι διατεθειμένοι να μεταφέρουν τις επιχειρήσεις τους στα Πολιτικά του Δήμου Διρφύων – Μεσσαπίων, διότι δεν θα επιβιώσουν εκεί. Θα επιλέξουν άλλες λύσεις ή από κοινού ή ο καθένας αυτόνομα.
Η ιστορική Ιχθυόσκαλα Χαλκίδας θα σβήσει άδοξα ενώ θα πληγεί ένας σημαντικός κλάδος του Νομού.
ΕΚ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΕΙΟΥ ΙΧΘΥΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΙΧΘΥΟΣΚΑΛΑΣ ΧΑΛΚΙΔΑΣ
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΠΑΥΛΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ ΘΕΟΔΟΣΗΣ ΓΕΩΡΓΟΥΛΟΠΟΥΛΟΣ