Με όρους που εξασφαλίζουν πως θα συνεχίσει να είναι βιώσιμη η Ιχθυόσκαλα Χαλκίδας ζητά να γίνει η μεταφορά της το Σωματείο Ιχθυεμπόρων και Επιχειρήσεων Ιχθυόσκαλας Χαλκίδας «Ο Ευβοϊκός».
Το Σωματείο με ανακοίνωσή του αναφέρεται στην μεταφορά της Ιχθυόσκαλας στα Πολιτικά του δήμου Διρφύων Μεσσαπίων λέγοντας πως θα χαθούν οι αγορές που εφοδιάζει σήμερα η Ιχθυόσκαλα κυρίως λόγω απόστασης και κακού οδικού δικτύου.
Παράλληλα ζητούν τη συνδρομή κάθε αρμόδιου Φορέα, ώστε ο χώρος μεταφοράς της Ιχθυόσκαλας να βρίσκεται κοντά στη Χαλκίδα και στους κεντρικούς οδικούς άξονες και προτείνουν τη μεταφορά αυτής να γίνει στην περιοχή του Αγίου Στεφάνου, πλησίον της υφιστάμενης εγκατάστασης της Λαχαναγοράς.
Διαβάστε παρακάτω ολόκληρο το κείμενο του Σωματείου
Η Ιχθυόσκαλα της Χαλκίδας, από τις παλαιότερες Ιχθυόσκαλες της Ελλάδας, έχει συμβάλει και εξακολουθεί να συμβάλει στην αξιοποίηση του αλιευτικού πλούτου του Ευβοϊκού Κόλπου, διευκολύνοντας τη διάθεση της αλιευτικής παραγωγής με μειωμένο κόστος και όρους ασφαλούς υγιεινής.
Η Ιχθυόσκαλα της Χαλκίδας, λόγω της θέσης της, κοντά στο οδικό άξονα που ενώνει την υπόλοιπη Ελλάδα με το Νομό Ευβοίας εξυπηρετεί και τροφοδοτεί με ποιοτικά ψάρια τις αγορές κατά κύριο λόγο της Εύβοιας, Αττικής, Βοιωτίας, Φθιώτιδας αλλά και όλης της Ελλάδας. Ειδικότερα, η υφιστάμενη θέση της διευκολύνει α/ τους αλιείς που αλιεύουν στο βόρειο και νότιο Ευβοϊκό να συγκεντρώνουν την παραγωγή τους σε κεντρικό σημείο και β/ τους εμπόρους των παραπάνω νομών να έχουν εύκολη, γρήγορη και με χαμηλό μεταφορικό κόστος πρόσβαση στα αλιεύματα.
Στην Ιχθυόσκαλα της Χαλκίδας δραστηριοποιούνται σήμερα 18 επιχειρήσεις στο χονδρεμπόριο αλιευμάτων, 12 επιχειρήσεις παραγωγής αλιευμάτων, 1 επιχείρηση παραγωγής πάγου, 1 επιχείρηση μονάδας συσκευασίας νωπών αλιευμάτων και 1 επιχείρηση καφεστίασης. Όλες έχουν έδρα το Δήμο Χαλκιδέων και ειδικότερα την Ιχθυόσκαλα Χαλκίδας. Οι επιχειρήσεις αυτές απασχολούν περίπου 80 εργαζόμενους, στους οποίους δεν συμπεριλαμβάνονται οι εργαζόμενοι του ΟΚΑΑ. Οι επιχειρήσεις χονδρικού εμπορίου αλιευμάτων αγοράζουν τα αλιεύματα από τους αλιείς και μεταπωλούν με πρόχειρο δημόσιο πλειοδοτικό διαγωνισμό στους εμπόρους λιανικής κυρίως των παραπάνω νομών.
ΙΙ. Μεταφορά της Ιχθυόσκαλας για τη τουριστική αξιοποίηση της πόλης της Χαλκίδας.
Οι έμποροι της Ιχθυόσκαλας Χαλκίδας επιθυμούν την τουριστική αξιοποίηση της πόλης τους. Αν αυτή προϋποθέτει τη μεταφορά της Ιχθυόσκαλας από την υφιστάμενη θέση της, δεν θέλουν να σταθούν εμπόδιο σ’ αυτή. Ωστόσο, η όποια μεταφορά θα πρέπει να έχει αναπτυξιακό χαρακτήρα και πρέπει να γίνει σε τόπο και χώρο που θα εξασφαλίζει τη βιωσιμότητα της και τη συνέχιση της ομαλούς και απρόσκοπτης τροφοδοσίας των αγορών που ήδη εξυπηρετεί, χωρίς αύξηση του χρόνου και κόστους μεταφοράς.
ΙΙΙ. Προτεινόμενη μεταφορά της Ιχθυόσκαλας Χαλκίδας στα Πολιτικά του Δήμου Διρφύων – Μεσσαπίων.
Η πρόταση για μεταφορά της Ιχθυόσκαλας Χαλκιδας στα Πολιτικά του Δήμου Διρφύων – Μεσσαπίων ΔΕΝ μπορεί να γίνει δεκτή από τους Εμπόρους της, διότι είναι βέβαιο ότι η μεταφορά στο λιμάνι των Πολιτικών θα οδηγήσει στην απώλεια των αγορών που σήμερα η Ιχθυόσκαλα Χαλκίδας εφοδιάζει.
Η απόσταση του λιμανιού των Πολιτικών από τον οδικό άξονα – κεντρικό οδικό άξονα που ενώνει το Νομό μας με την υπόλοιπη Ελλάδα αυξάνει σημαντικά και αποτρεπτικά κυρίως το χρόνο αλλά και το κόστος για τους εμπόρους λιανικής. Είναι γνωστό ότι οι πρωϊνές ώρες που προσέρχονται οι έμποροι λιανικής για την αγορά των αλιευμάτων είναι ώρες αιχμής για την κίνηση στους δρόμους και όλοι γνωρίζουμε τις συνθήκες του οδικού δικτύου Χαλκίδας – Πολιτικών. Ακόμη κιαν κάποια στιγμή γίνει η Περιφερειακή Οδός και πάλι η κίνηση θα είναι σημαντική και αποτρεπτική. Οι έμποροι λιανικής θα προτιμήσουν να απευθυνθούν σε άλλες Ιχθυόσκαλες (Κερατσινίου, Βόλου, Πάτρας) ή θα επιλέξουν να επισκέπτονται την Ιχθυόσκαλα, αντί καθημερινά, όπως πράττουν μέχρι σήμερα, λιγότερες φορές την εβδομάδα. Τούτο, θα μειώσει τον όγκο των αγορών, με αποτέλεσμα τη ζημία των υφιστάμενων επιχειρήσεων, λόγω του ότι πολλά είδη δεν μπορούν να καταναλωθούν την επόμενη ημέρα, λόγω αλλοίωσής τους.
Είναι γνωστό σε όλους ότι επαγγέλματα και επιχειρήσεις στο Νομό μας έχουν πληγεί ποικιλοτρόπως. Η προαναφερόμενη πρόταση, αν υλοποιηθεί, θα πλήξει αχρείαστα και τον κλάδο των εμπόρων και αλιέων του Νομού Ευβοίας. Οι Έμποροι του Νομού Ευβοίας θα υποστούν ανεπανόρθωτη οικονομική ζημία, το ίδιο και οι αλιείς, αφού δεν θα μπορούν να διαθέτουν ευχερώς τα αλιεύματά τους. Στο σημείο αυτό επισημαίνεται ότι σήμερα στην Ιχθυόσκαλα Χαλκίδας διακινούνται πολύ μεγάλες ποσότητες ποιοτικών αλιευμάτων, που κατά κόρον αλιεύονται στο Νότιο και Βόρειο Ευβοϊκό Κόλπο. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη παραγωγική Ιχθυόσκαλα της Ελλάδας.
Βεβαίως, ο ΟΚΑΑ θα εισπράξει σε κάθε περίπτωση τα αναλογούντα από τις πωλήσεις έσοδα, ακόμη κιαν τα αλιεύματα του Ευβοϊκου διατεθούν μέσω άλλων Ιχθυόσκαλων στην Ελλάδα, γι’ αυτό ίσως δεν έχει επιδείξει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τον τόπο μεταφοράς της Ιχθυόσκαλας Χαλκίδας. Τους εμπόρους και τους αλιείς της Εύβοιας,όμως σαφώς και ενδιαφέρει η δραστηριότητα και τα κέρδη της να παραμείνουν στο Νομό μας και να μην απωλεσθεί εισόδημα και θέσεις εργασίας.
Διευκρινίζεται ότι σύμφωνα με το Κανονισμό που αφορά στη διακίνηση και εμπορία των νωπών αλιευμάτων, αυτά πρέπει υποχρεωτικά να διακινούνται μέσω των Ιχθυοσκαλών της χώρας και δεν επιτρέπεται η διάθεσή τους με άλλο τρόπο. Ο παραγωγός για την πώληση των αλιευμάτων του υποχρεωτικά αναζητεί εμπορικά βιώσιμη Ιχθυόσκαλα για την άμεση διάθεσή τους. Να ληφθεί δε υπόψιν ότι οι Έμποροι της Ιχθυόσκαλας όλα τα χρόνια παράλληλα με το επάγγελμά τους επιτελούν και κοινωνικά έργο διαθέτοντας σημαντικές ποσότητες ιχθύων σε ιδρύματα και συνανθρώπους μας που έχουν ανάγκη.
ΙV. Αιτήματα – Προτάσεις Εμπόρων Σωματείου.
1.Ζητούμε τη συνδρομή κάθε αρμόδιου Φορέα, ώστε ο χώρος μεταφοράς της Ιχθυόσκαλας να βρίσκεται κοντά στη Χαλκίδα και στους κεντρικούς οδικούς άξονες και προτείνουμε η μεταφορά αυτής να γίνει στην περιοχή του Αγίου Στεφάνου, πλησίον της υφιστάμενης εγκατάστασης της Λαχαναγοράς, με σκοπό τον αναπτυξιακό χαρακτήρα και τα οικονομικά οφέλη για το Νομό της Εύβοιας και ιδιαίτερα το Δήμο Χαλκιδέων.
2. Ζητούμε από τον ΟΛΝΕ, να προβεί σε κάθε απαιτούμενη ενέργεια για την επέκταση της χερσαίας ζώνης λιμένων στην περιοχή μετά τον όρμο του Αγίου Στεφάνου Χαλκίδας και μέχρι τη δημοτική αγορά νωπών προϊόντων στην Τοπική Κοινότητα Νέας Λαμψάκου, ώστε να καταστεί εφικτή η δημιουργία Ιχθυαγοράς στον συγκεκριμένο σημείο. Το εν λόγω σημείο κρίνεται σημαντικά προσφορότερο για τη μεταφορά των δραστηριοτήτων της Ιχθυόσκαλας Χαλκίδας, ιδίως σε σχέση με το απρόσφορο της μέχρι σήμερα προτεινόμενης θέσης στα Πολιτικά Ευβοίας.
3.Ζητούμε επίσης να δημιουργηθεί προβλήτα στην παραπάνω περιοχή εκφόρτωσης των αλιευμάτων από τα αλιευτικά σκάφη, όταν αυτά αλιεύουν στο Νότιο Ευβοϊκό κόλπο.
4.Στη νέα ιχθυαγορά που θα δημιουργηθεί, να υφίστανται θέσεις για όλες τις λειτουργούσες σήμερα επιχειρήσεις της Ιχθυόσκαλας Χαλκίδας.
5.Η μεταφορά της Ιχθυόσκαλας Χαλκίδας ΔΕΝ μπορεί να γίνει πριν την θέση σε κυκλοφορία της νέας περιφερειακής οδού Χαλκίδας – Ψαχνών.
Οι Έμποροι της Ιχθυόσκαλας Χαλκίδας γνωστοποιούν ότι δεν είναι διατεθειμένοι να μεταφέρουν τις επιχειρήσεις τους στα Πολιτικά του Δήμου Διρφύων – Μεσσαπίων, διότι δεν θα επιβιώσουν εκεί. Θα επιλέξουν άλλες λύσεις ή από κοινού ή ο καθένας αυτόνομα.
Η ιστορική Ιχθυόσκαλα Χαλκίδας θα σβήσει άδοξα ενώ θα πληγεί ένας σημαντικός κλάδος του Νομού.
ΕΚ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΕΙΟΥ ΙΧΘΥΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΙΧΘΥΟΣΚΑΛΑΣ ΧΑΛΚΙΔΑΣ
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΠΑΥΛΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ ΘΕΟΔΟΣΗΣ ΓΕΩΡΓΟΥΛΟΠΟΥΛΟΣ
Διαβάστε όλες τις ειδήσεις για την Εύβοια
Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις για την Ελλάδα και τον Κόσμο στο evima.gr