ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Καμπανάκι για απάτες με λογιστές – μαϊμού που αδειάζουν τραπεζικούς λογαριασμούς

Καμπανάκι για απάτες με λογιστές – μαϊμού που αδειάζουν τραπεζικούς λογαριασμούς
Με πρόσχημα την αίτηση για κάποιο επίδομα ή την επιστροφή φόρου επιτήδειοι που παριστάνουν τους λογιστές και τους φοροτεχνικούς έχουν καταφέρει να πάρουν τα προσωπικά στοιχεία φορολογουμένων και να αδειάσουν τους τραπεζικούς λογαριασμούς τους.

Με πρόσχημα την αίτηση για κάποιο επίδομα ή την επιστροφή φόρου επιτήδειοι που παριστάνουν τους λογιστές και τους φοροτεχνικούς έχουν καταφέρει να πάρουν τα προσωπικά στοιχεία φορολογουμένων και να αδειάσουν τους τραπεζικούς λογαριασμούς τους.

Τέτοια φαινόμενα απάτης παρουσιάστηκαν το καλοκαίρι σε αρκετές περιοχές της χώρας, με τους συλλόγους φοροτεχνικών και λογιστών να κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου και να συστήνουν στους πολίτες να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί. Μάλιστα, σύμφωνα με τα Νέα, τον περασμένο Αύγουστο ο Λογιστικός Σύλλογος Μυκόνου, ο οποίος είχε δεχθεί αλλεπάλληλες καταγγελίες, ενημέρωσε τις Αρχές για τη δράση των επιτήδειων, οι οποίοι υποδυόμενοι τον λογιστή ή τη λογίστρια των «θυμάτων» τους επιχείρησαν να υποκλέψουν κωδικούς εισόδου στο Taxisnet ή στον τραπεζικό τους λογαριασμό, τον ΑΦΜ τους κ.λπ.

Με διάφορες αιτιολογίες, όπως ότι θα τους επιστραφούν χρήματα από την εφορία ή θα υποβάλουν για αυτούς την αίτηση για διάφορες επιδοτήσεις μέσω των ηλεκτρονικών εφαρμογών της ΑΑΔΕ, π.χ. Fuel Pass, οι επιτήδειοι προσεγγίζουν κυρίως άτομα τρίτης ηλικίας ή πολίτες που δεν έχουν ιδιαίτερες γνώσεις σχετικά με τη χρήση του Διαδικτύου κ.λπ.

Οι απατεώνες επικεντρώνονται κυρίως σε νέους τρόπους ώστε να ξεγελάσουν και να εξαπατήσουν τους πολίτες αποσπώντας τους προσωπικά στοιχεία λογαριασμών (PIN, κωδικοί πρόσβασης κ.λπ.) καθώς και σε απάτες αναφορικά με επενδυτικά προϊόντα που εξασφαλίζουν – όπως τονίζουν οι απατεώνες – υψηλές αποδόσεις.

Στο πλαίσιο αυτό ξεκίνησε στο τέλος του 2021 η εκστρατεία ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης του κοινού για τις ηλεκτρονικές απάτες που με τη συνεργασία των δυνάμεων του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, της Τράπεζας της Ελλάδος, της Ελληνικής Αστυνομίας και της Ελληνικής Ενωσης Τραπεζών (ΕΕΤ) έχει συμβάλει καθοριστικά στην κάμψη του αριθμού περιστατικών ηλεκτρονικής απάτης για πρώτη φορά μετά τη συνεχή άνοδο που γνώρισε τους τελευταίους μήνες, γεγονός που δημιουργεί αισιοδοξία, αλλά δεν αφήνει περιθώρια εφησυχασμού.

Στην ιστοσελίδα της ΕΕΤ έχουν μεταξύ άλλων αναρτηθεί τους τελευταίους μήνες, με αφορμή την τελευταία εκστρατεία ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης του κοινού για θέματα κυβερνοασφάλειας, ενημερωτικά βίντεο και infographics με οδηγίες αναγνώρισης και προστασίας από διάφορους τύπους ηλεκτρονικής απάτης στον κυβερνοχώρo όπως:

  • απατηλές τηλεφωνικές κλήσεις (vishing), απατηλά μηνύματα SMS (smishing), απατηλά μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (phishing).
  • απάτη του CEO (CEO Fraud).
  • απάτη μέσω τιμολογίων και λοιπών παραστατικών (invoice Fraud).
  • απατηλές ιστοσελίδες τραπεζών (spoofed bank websites).
  • απάτη μέσω διαδικτυακών ραντεβού (romance scam).
  • κλοπή δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα (personal data theft).
  • απάτες σχετιζόμενες με επενδύσεις (investment scams).
  • απάτες σε αγορές μέσω Διαδικτύου (online shopping scams).
  • απάτες υποτιθέμενης τεχνικής υποστήριξης.
  • απάτες μέσω αλλαγής κάρτας SIM (SIM swapping).

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις για την Εύβοια

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις για την Ελλάδα και τον Κόσμο στο evima.gr