Η εταιρεία του παράγει ένα εκατομμύριο οκτακόσιες χιλιάδες χειροποίητα ντολμαδάκια ημερησίως, διαθέτει επτά εργοστάσια -από την Αθήνα μέχρι την Ιορδανία και την Κίνα- και εξάγει το διάσημο ελληνικό ντολμαδάκι σε περισσότερα από 50 κράτη.
Με μια παραγωγή που ξεπερνά το ενάμισι εκατομμύριο ημερησίως και μια ιστορία που ξεκινά από τη Χαλκίδα και φτάνει μέχρι τα πέρατα της οικουμένης, γράφει μαζί με την ομάδα του ένα μοναδικό success story.
«H ιστορία της εταιρείας μας ξεκινά το 1957, όταν ο πατέρας μου Αντώνης μαζί με τη γυναίκα του Νότα, παράγουν στην κουζίνα του σπιτιού τους στα Πολιτικά Ευβοίας, τουρσιά αλλά και τα κλασικά ελληνικά ντολμαδάκια. Η επιτυχία δεν έρχεται από τη μια στιγμή στην άλλη. Χωρίς ρεύμα και με πανάρχαια μέσα, χρησιμοποιώντας τις γυναίκες της οικογένειας, καταφέρνει να κάνει τα ντολμαδάκια του περιζήτητα φτιάχνοντας ταυτόχρονα την πρώτη του βιοτεχνία.
Εγώ μπήκα στη δουλειά πολύ μικρός, σχεδόν 8 ετών. Η δουλειά για εμένα έμοιαζε παιχνίδι. Μετά την αποστείρωση κρυώναμε τα κουτιά με νερό, φορτώναμε, ξεφορτώναμε κ.λπ. Μαζί με τα τρία αδέλφια μου περάσαμε όλα τα στάδια της δουλειάς».Παίρνει ανάσα και συνεχίζει: «Λόγω της αγάπης μου για τη δουλειά και συνεπαρμένος από την οικογενειακή δραστηριότητα πήρα την απόφαση να σταματήσω το σχολείο. Εγκατέλειψα ουσιαστικά το λύκειο για να βοηθήσω τον πατέρα μου που μέχρι εκείνη τη στιγμή ήταν one man show. Ομολογώ ότι δεν το μετάνιωσα, η ίδια η δουλειά ήταν ένα ανοικτό πανεπιστήμιο».
Ο αυτοδημιούργητος Αντώνης Σουλιώτης είναι έξυπνος και ανήσυχος άνθρωπος. Την εποχή που η Ελλάδα κοιτάει με το κιάλι τις εξαγωγές, το 1974 εκείνος εξάγει σε μια από τις δυσκολότερες αγορές του κόσμου, αυτή των ΗΠΑ.
«Θυμάμαι στα Πολιτικά κάποιες τουρίστριες να εργάζονται τα καλοκαίρια σε εμάς. Τα ανθρώπινα χέρια είναι πολύτιμα στη δουλειά μας. Εκείνες από την άλλη εξασφάλιζαν τα έξοδα των διακοπών» παραδέχεται σήμερα ο Κώστας Σουλιώτης.Ο Κώστας Σουλιώτης με τις κινήσεις του καταφέρνει να κάνει το ντολμαδάκι συνώνυμο της καλής ελληνικής γεύσης. Δημιουργεί δύο βιομηχανικές μονάδες στη Βουλγαρία, ένα εργοστάσιο στην Κίνα για τις εγγύς αγορές και στη συνέχεια η εταιρεία του εγκαινιάζει ένα ακόμη εργοστάσιο στην Ιορδανία.
«Η Ιορδανία βοήθησε και στην είσοδό μας στην Αραβική Χερσόνησο. Οι Αραβες δεν αρέσκονται απλά στα ντολμαδάκια, τα λατρεύουν».Το 2019 εισήλθε ως στρατηγικός επενδυτής στην Παλίρροια η VKN Capital του Βασίλη και της Νέλλυς Κάτσου, αποκτώντας το 36% του μετοχικού κεφαλαίου. Το γεγονός ότι ο Βασίλης και η Νέλλυ Κάτσου πίστεψαν στο success story της εταιρείας και το όραμα του Κώστα Σουλιώτη λειτούργησε καταλυτικά.
Ο επιχειρηματίας που έφερε Παλίρροια ακόμη και στις Galeries Lafayette Ο ίδιος μοιράζει τη ζωή του μεταξύ Αθήνας και Χαλκίδας και αν τον ρωτήσεις με τι ηρεμεί, χωρίς δεύτερη, σκέψη σου λέει: «Ηρεμία μού φέρνει το αγνάντι της θάλασσας αλλά και το ψάρεμα». Λατρεύει τη γνώριμη μυρωδιά του τσιγαριστού κρεμμυδιού που έχουν τα ντολμαδάκια του και παραδέχεται ότι στις προσκλήσεις για φαγητό οι φίλοι του απαιτούν πάντα ντολμαδάκια Παλίρροια.«Είναι υπέροχο ότι μεγάλες αλυσίδες super Market σε ΗΠΑ, Αραβία αλλά και Ευρώπη μας αντιμετωπίζουν ως παραγωγούς με την καλύτερη ποιότητα και γεύση. Δεν νοείται μαγαζί με Μεσογειακή κουζίνα του εξωτερικού που να μην έχει τα ντολμαδάκια μας» παραδέχεται με υπερηφάνεια ο Κώστας Σουλιώτης.
Η εταιρεία του παράγει πολλά προϊόντα πια, από γίγαντες μέχρι έτοιμα φαγητά, τα ντολμαδάκια όμως φέρουν πια τη δική τους επιτυχία γι’ αυτό και έχουν πολλά πολλά διεθνή βραβεία. Είναι εκπληκτικό ότι σε μια εποχή που όλα είναι βιομηχανοποιημένα, οι ακούραστοι άνθρωποι της «Παλίρροια» φτιάχνουν ντολμαδάκια με τα χέρια.Διάσημοι σεφ ανά τον κόσμο τα χρησιμοποιούν στα πιάτα τους, ενώ ο πιο σνομπ λαός στη γεύση, οι Γάλλοι, τα τιμούν με τον πλέον κολακευτικό τρόπο. Τα πωλούν στις περίφημες Galeries Lafayette. Τα χειροποίητα ελληνικά ντολμαδάκια Παλίρροια (Paliria) για τους Γάλλους κοσμούν τις βιτρίνες του τμήματος Gourmet των διάσημων γαλλικών πολυκαταστημάτων με τα εκατομμύρια επισκέπτες.
Ρωτώ τον Κώστα Σουλιώτη πώς προέκυψε το όνομα «Παλίρροια»: «Μα, είμαστε Ευβοιώτες, οπότε απόλυτα συνυφασμένοι με το φαινόμενο αυτό της θάλασσας. Όταν άνοιξε η εταιρεία πολύ ταύτισαν την ονομασία του brand με το περιεχόμενο. Πίστευαν λοιπόν ότι εμπορευόμασταν θαλασσινά. Με τα χρόνια όμως μας έμαθαν όλοι».
Διαβάστε όλες τις ειδήσεις για την Εύβοια
Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις για την Ελλάδα και τον Κόσμο στο evima.gr