Στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής βρίσκεται το μεγάλο οδικό έργο της Παράκαμψης Χαλκίδας και αναμένεται να υπογραφεί η σύμβαση προκειμένου να ξεκινήσει η υλοποίηση του έργου.
Οριστικά ανάδοχος είναι η εταιρεία Μυτιληναίος η οποία αναλαμβάνει το έργο με ποσοστό έκπτωσης 7,61%. Αναθέτουσα Αρχή του έργου είναι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Για την Μυτιληναίος θα είναι το δεύτερο μεγάλο έργο που αναλαμβάνει ύστερα από τον αυτοκινητόδρομο Άκτιο-Αμβρακία. Πολύ σύντομα θα προσθέσει ακόμα ένα οδικό έργο, αυτό του flyover της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης.
Σύμφωνα με το ypodomes.com, πρέπει να σημειωθεί πως το έργο της Παράκαμψης Χαλκίδας και Ψαχνών είναι το πρώτο πολύ μεγάλο έργο για την περιοχή της Εύβοιας. Το νησί παρότι βρίσκεται δίπλα στην Αττική, έχει ένα από τα χειρότερα οδικά δίκτυα της χώρας. Με το έργο εκτιμάται πως θα βελτιωθεί σημαντικά το επίπεδο οδικής ασφάλειας ενώ μπορεί να συμπαρασύρει στο μέλλον και άλλα τμήματα του δικτύου της σε αναβάθμιση και εκσυγχρονισμό.
Το κόστος του έργου έχει εκτιμηθεί σε ποσό με ΦΠΑ 210 εκατ. ευρώ (169,35 εκατ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ). Το κυρίως έργο έχει κόστος με ΦΠΑ 125 εκατ. ευρώ και η προαίρεση άλλα 85 εκατ. ευρώ. Περιλαμβάνει δύο οδικά τμήματα: το πρώτο από την Νέα Λάμψακο μέχρι τη Σήραγγα Βαθροβουνίου μήκους 2χλμ και στη συνέχεια στο τμήμα Σήραγγα Βαθροβουνίου μέχρι τα Ψαχνά μήκους 14,7χλμ. Ως προαίρεση περιλαμβάνονται τα τμήματα:
α) το τμήμα πριν τη Νέα Λάμψακο, προς Χαλκίδα / Υψηλή Γέφυρα, δηλαδή το τμήμα «Α. Κ. Σχηματαρίου – Νέα Λάμψακος», μήκους 4,0 χλμ. περίπου,
β) το τμήμα της παράκαμψης Ψαχνών και
γ) το τμήμα της αρτηρίας σύνδεσης Βόρειας – Νότιας Εύβοιας που συνδέει τον ανισόπεδο κόμβο Λιανής Άμμου της παράκαμψης Χαλκίδας με το οδικό δίκτυο προς τη νότια Εύβοια.
Η δημοπράτηση του έργου πραγματοποιήθηκε στις αρχές του έτους αρχικά με την υποβολή των φακέλων και στη συνέχεια με την αποσφράγιση των προσφορών. Η διάρκεια του έργου έχει οριστεί σε 48 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης. Τα έργα θα ξεκινήσουν στις αρχές του 2023 και εφόσον δεν παρουσιαστούν καθυστερήσεις κατά τη διάρκεια της κατασκευαστικής περιόδου, τότε θα μπορέσουν να έχουν ολοκληρωθεί το 2027.
Το έργο αναμένεται να χρηματοδοτηθεί από πόρους του ΕΣΠΑ 2021-2027. Η δημοπράτηση για την Παράκαμψη Χαλκίδας και Ψαχνών, ήταν μέρος ενός κύκλου δημοπρατήσεων 4 οδικών έργων από το υπουργείο ΥΠΟΜΕ. Υπό κατασκευή είναι το τμήμα του ΒΟΑΚ Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος. Σε προχωρημένη δημοπράτηση είναι επίσης: η επέκταση της Λ.Κύμης που είναι νέο τμήμα της Αττικής Οδού και το Μπράλος-Άμφισσα τμήμα του διαγώνιου άξονα Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο.
Η ταυτότητα του έργου
Η οδός Παράκαμψης Χαλκίδας με τα συνεχόμενα τμήματα της Παράκαμψης Ψαχνών και της αρτηρίας σύνδεσης Βόρειας – Νότιας Εύβοιας, εντάσσεται στα έργα βελτίωσης της σύνδεσης της Αθήνας και της Χαλκίδας με τη βόρεια Εύβοια και – παράλληλα – στην αποσυμφόρηση του αστικού ιστού της Χαλκίδας, της Ν. Αρτάκης και των Ψαχνών από τη διερχόμενη κυκλοφορία, η οποία σήμερα, αναγκαστικά διέρχεται από τις παραπάνω αστικές περιοχές.
Διαβάστε όλες τις ειδήσεις για την Εύβοια
Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις για την Ελλάδα και τον Κόσμο στο evima.gr