Πού βρίσκεται ο μοναδικός δρόμος της Ελλάδας με 5 λωρίδες κυκλοφορίας σε κάθε «ρεύμα»
Προνόμιο μόλις ενός ελληνικού οδικού άξονα είναι οι πέντε λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, και αυτός δεν είναι αυτοκινητόδρομος.Σύμφωνα με το carandmotor, αρκετοί είναι οι σύγχρονοι δρόμοι που έχουν κατασκευαστεί τόσο σε αστικό σε υπεραστικό επίπεδο στη χώρα μας, καθιστώντας σε μεγάλο βαθμό ταχύτερες και ασφαλέστερες τις μετακινήσεις των πολιτών.
Πρόκειται για οδικούς άξονες που πληρούν τις πιο αυστηρές προδιαγραφές και σε πολλές περιπτώσεις δεν έχουν να ζηλέψουν σε τίποτα τις αντίστοιχες υποδομές των πιο προηγμένων ευρωπαϊκών κρατών.
Παράλληλα, έχουν και το απαιτούμενο πλάτος προκειμένου να εξυπηρετούν μεγάλο όγκο οχημάτων, δίχως να σχηματίζονται ουρές οι οποίες κατά κανόνα σημαίνουν μεγάλες καθυστερήσεις για τους οδηγούς. Σπάνια, ωστόσο, θα συναντήσουμε δρόμο στην Ελλάδα με πάνω από τρεις λωρίδες ανά κατεύθυνση.
Πόσω μάλλον με… πέντε, όταν κάτι τέτοιο είναι προνόμιο αποκλειστικά ενός οδικού άξονα, ο οποίος, μάλιστα, δεν αποτελεί κάποιον αυτοκινητόδρομο, αλλά μια κεντρική λεωφόρο στην Αθήνα. Πρόκειται για τη Λεωφόρο Συγγρού, με 4 λωρίδες ανά κατεύθυνση που γίνονται πέντε σε κάποια σημεία με ανισόπεδους κόμβους.
Υπενθυμίζεται ότι η Λεωφόρος Ανδρέα Συγγρού συνδέει το κέντρο των Αθηνών με το Φάληρο και την Καλλιθέα στην περιοχή Τζιτζιφιές. Ξεκινά από τους Στύλους του Ολυμπίου Διός και καταλήγει στο Φαληρικό Δέλτα, έχοντας πολλούς ανισόπεδους κόμβους και υπόγειες διαβάσεις.
Κατασκευάστηκε σχεδόν ακριβώς στην ίδια ευθεία που βρισκόταν κατά την αρχαιότητα πλατιά οδός, και κατά τα πρώτα χρόνια του ελληνικού κράτους καρόδρομος, που κάλυπταν τις ανάγκες μεταφοράς ανθρώπων και αγαθών, από και προς το λιμάνι του Φαλήρου.
Κατά μήκος του δρόμου αναπτύσσεται ένας πυρήνας σημαντικής διοικητικής, οικονομικής και πνευματικής συμβολής, δεδομένου ότι συγκεντρώνονται κτίρια όπως το Πάντειο Πανεπιστήμιο, το Ωνάσειο Καρδιοχειρουργικό Κέντρο, το Ιωσηφόγλειο Ορφανοτροφείο, η Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση και το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.
Η κατασκευή της λεωφόρου ξεκίνησε το 1898, με μεγάλο τμήμα της να χρηματοδοτείται από κληροδοτήματα του Ανδρέα Συγγρού, Έλληνα επιχειρηματία, πολιτικού και εθνικού ευεργέτη, του οποίου το όνομα φέρει.
Ακολουθήστε το evima.gr στο Google News
Διαβάστε όλες τις ειδήσεις για την Εύβοια
Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις για την Ελλάδα και τον Κόσμο στο evima.gr