EVIMA.GR / ΚΟΙΝΩΝΙΑ / Τέμπη: Μυστήριο με τις φιάλες που βρέθηκαν στο σημείο της τραγωδίας
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τέμπη: Μυστήριο με τις φιάλες που βρέθηκαν στο σημείο της τραγωδίας
EVIMA TEAM
Στο επίκεντρο των ερευνών συνεχίζει να βρίσκεται η αιτία της έκρηξης από την φονική σύγκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη.
Στο επίκεντρο των ερευνών συνεχίζει να βρίσκεται η αιτία της έκρηξης από την φονική σύγκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη.
Σύμφωνα με πληροφορίες του MEGA, υπήρξαν αναφορές πως η πύρινη μπάλα που προκλήθηκε κατά τη διάρκεια της σύγκρουσης οφειλόταν ενδεχομένως σε λάδια, στον ηλεκτρικό τόκο, σε μετασχηματιστές μπαταρίας λιθίου που εξερράγησαν, ωστόσο κανένας δεν μπορεί να τα συνδέσει όλα αυτά με την έκρηξη.
Πάντως το Βήμα αναφέρει ότι οι πυροσβέστες βρήκαν στο σημείο της τραγωδίας ύποπτες φιάλες, οι οποίες πιθανολογείται πως σχετίζονται με την έκρηξη.
Η Hellenic Train, ωστόσο σε ανακοίνωση που εξέδωσε το Σάββατο, διαψεύδει ότι βρέθηκαν φιάλες.
Από το 2019 έπρεπε να έχουν ολοκληρωθεί τα έργα τηλεδιοίκησης
Έγγραφο αναφέρει ότι τα έργα τηλεδιοίκησης, που αν είχαν υλοποιηθεί θα απέτρεπαν το θανάσιμο λάθος που φέρεται να έκανε ο σταθμάρχης, είχε προγραμματιστεί να ολοκληρωθούν από τις αρχές του 2019.
Συγκεκριμένα, το έγγραφο αναφέρει πως «η αποκατάσταση/αναβάθμιση του συστήματος σηματοδότησης για το τμήμα ΣΚΑ – Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας (πλην Τιθορέα – Δομοκός) ξεκίνησε το 2014 και προγραμματίζεται να ολοκληρωθεί στις αρχές του 2019, οπότε το εν λόγω σύστημα θα καταστεί εκ νέου λειτουργικό.»Έως σήμερα έχει αποκατασταθεί το σύστημα σηματοδότησης στα τμήματα Αχαρναί – Οινόη και Πλατύ – Θεσσαλονίκη και έχουν τεθεί σε χρήση δίχως τηλεδιοίκηση».
Στην εφημερίδα «Το Βήμα της Κυριακής» δημοσίευμα αποκαλύπτει πώς μέχρι και το 2017 υπήρχαν έξι σταθμάρχες για να ελέγχουν το δίκτυο.
Συγκεκριμένα, υπήρχαν δύο σταθμάρχες στον τομέα της τηλεδιοίκησης, άλλοι δύο στον τομέα της σηματοδότησης, ένας κεντρικός σταθμάρχης ανά βάρδια και ένας βοηθός.
Αυτό απέτρεπε την πιθανότητα να σημειωθεί λάθος, όπως εκείνο που οδήγησε στην τραγωδία των Τεμπών, καθώς υπήρχαν έξι άτομα μαζί με τα ηλεκτρονικά συστήματα.
Σύμφωνα με πληροφορίες, τον τελευταίο καιρό η Πανελλήνια Ένωση Σταθμαρχών είχε ζητήσει από τη διοίκηση του ΟΣΕ να υπάρχει κάποιος εμπειρότερος, ο οποίος θα τους επιτηρεί.
Η διοίκηση του ΟΣΕ είχε απορρίψει το αίτημά τους, σχολιάζοντας πως ουσιαστικά οι υπάλληλοι υπονόμευαν και συκοφαντούσαν το έργο του Οργανισμού.