Βόρεια Εύβοια: Θετικά τα πρώτα μηνύματα από τον εσωτερικό τουρισμό
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Βόρεια Εύβοια: Θετικά τα πρώτα μηνύματα από τον εσωτερικό τουρισμό

Καλά σημάδια φάινεται πως δίνει η φετινή τουριστική σεζόν στην πολύπαθη Βόρεια Εύβοια
Καλά σημάδια φάινεται πως δίνει η φετινή τουριστική σεζόν στην πολύπαθη Βόρεια Εύβοια.
Ίσως το βασικό κίνητρο για την επιλογή των Ελλήνων να κάνουν διακοπές στη Βόρεια Εύβοια να μην είναι ένα κύμα αλληλεγγύης απέναντι στον πληγωμένο τόπο από τις περσινές καταστροφικές πυρκαγιές, ωστόσο αυτό δεν σημαίνει πως οι επισκέπτες δεν έχουν αυτό το αίσθημα υποστήριξης προς το νησί.

Στην πραγματικότητα, όπως αναφέρει η «Καθημερινή» τα βασικά κίνητρα για την επιλογή της Εύβοιας (και ειδικότερα της βόρειας πλευράς του νησιού) είναι πιο πραγματιστικά και συμπυκνώνονται στη φράση: «μεγάλη ανάγκη για οικονομία στις φετινές διακοπές».

Με τον πληθωρισμό να τρέχει, με τις τιμές στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια να καθιστούν από δύσκολο έως ανέφικτο το ταξίδι στα νησιά για πολλούς Έλληνες και με την ακρίβεια στα τουριστικά «hot spots» να προκαλεί… τρόμο, οι κοντινοί στην πρωτεύουσα προορισμοί βρίσκονται πλέον ψηλά στην λίστα χιλιάδων πολιτών.

Θετικά τα τουριστικά μηνύματα από το νησί

«Προσβλέπουμε πολύ στα τρία επιδοματικά προγράμματα του τουρισμού: στο voucher North Evia-Samos Pass, στον Κοινωνικό Τουρισμό και στον Τουρισμό για Όλους» λέει στην «Κ» ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Λουτρών-Αιδηψού, Θοδωρής Ρουμελιώτης, και συνεχίζει: «Αυτή τη στιγμή έχουμε στη Βόρεια Εύβοια επισκέπτες που εξαργυρώνουν επιταγές από τα περσινά προγράμματα, τα οποία ισχύουν μέχρι 31 Ιουλίου. Μάλιστα, με τη λήξη των περσινών καταστροφικών πυρκαγιών η επιδότηση των 6 ημερών στην περιοχή μας ανέβηκε στις 12 ημέρες και αυτό αποτελεί φέτος ένα πολύ ισχυρό κίνητρο για τους Έλληνες ταξιδιώτες.

Aυτές οι 12 ημέρες φέτος θα είναι μάλιστα με μηδενική συμμετοχή. Σε αυτή τη φάση έχουμε Ρουμάνους, μια αγορά που κινείται πολύ καλά για εμάς τα τελευταία δύο χρόνια, και έχουμε και μερικά γκρουπ Ελλήνων που έρχονται μέσω τουριστικών γραφείων για τα λουτρά στην Αιδηψό. Να πω επίσης ότι το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος πήγε πολύ καλά και μας έδωσε την εικόνα ότι οι Έλληνες θα επισκεφτούν φέτος την Εύβοια».

Ποια είναι όμως αντικειμενικά και χωρίς ωραιοποιήσεις η εικόνα που δίνει το νησί μετά από τις περσινές πρωτοφανείς πυρκαγιές; «Η Αιδηψός και το Πευκί είναι σε καλή κατάσταση, με την έννοια ότι τον τόνο στη βασική εικόνα δεν τον δίνουν τα καμένα. Είναι καλό το περιβάλλον και ευχάριστο», μας λέει ο κ. Ρουμελιώτης και συμπληρώνει: «Δυστυχώς, τα πράγματα είναι πιο δύσκολα στην Αγία Άννα και στη Λίμνη, όπου το τοπίο είναι πιο σκληρό. Παρ’ όλα αυτά, εμείς από Αιδηψό αλλά και από άλλα μέρη της Βόρειας Εύβοιας στέλνουμε τον κόσμο να επισκεφθεί την Αγία Άννα για να φάει και να διασκεδάσει. Προσπαθούμε να στηρίξουμε ο ένας τον άλλον».

Βασικός μοχλός κίνησης τα επιδοματικά τουριστικά προγράμματα

Το ενδιαφέρον της υπόθεσης είναι πως τα παραπάνω φαίνεται να επιβεβαιώνει πλήρως η μεγάλη επιτυχία του προγράμματος North Evia -Samos Pass. Δεν πρόλαβε σήμερα να ανοίξει η πλατφόρμα για το voucher και μέσα σε λίγες ώρες συμπληρώθηκε το όριο των αιτήσεων για τον Ιούλιο. Η πλατφόρμα έχει ήδη κλείσει από τις 13.23 για τη Σάμο και από τις 13.37 για την Εύβοια, καθώς συμπληρώθηκε το πλαφόν των αιτούντων (8.000 για τη Βόρεια Εύβοια και 4.000 για τη Σάμο).

Όσον αφορά στο κλίμα που διαμορφώνεται αυτή τη στιγμή για τη τουριστική σεζόν στη Βόρεια Εύβοια, ο κ. Ρουμελιώτης σημειώνει: «Πολλοί από τους ιδιοκτήτες ξενοδοχείων και ενοικιαζόμενων δωματίων στην περιοχή δέχονται ήδη κλήσεις για προκρατήσεις τον Αύγουστο, που είναι και ο αγαπημένος μήνας των Ελλήνων για διακοπές. Οι περισσότεροι μάς λένε πως θα αξιοποιήσουν τα προγράμματα τουρισμού. Γι’ αυτό και το σημαντικό για εμάς είναι να εγκριθούν γρήγορα οι αιτήσεις των πολιτών, ώστε να αρχίσουμε γρήγορα να δουλεύουμε και εμείς. Ο εσωτερικός τουρισμός είναι αυτή τη στιγμή η ελπίδα μας και ο μεγάλος υποστηρικτής της Βόρειας Εύβοιας».

Κάπως έτσι, σύμφωνα με τον κ. Ρουμελιώτη: «ο φετινός Ιούνιος θα κλείσει με 70% πληρότητα στα καταλύματα της περιοχής, ενώ, συνολικά μιλώντας, για όλο το καλοκαίρι οι επιχειρηματίες ευελπιστούν να φτάσουν στο 80% της κίνησης που πέτυχαν το 2019, η οποία ήταν μια πολύ καλή χρονιά για την Εύβοια».

«Το Πευκί πήρε… μπρος»

Η Άννα Κερασιώτη, γέννημα-θρέμμα Πευκιώτισσα και ιδιοκτήτρια μιας μικρής οικογενειακής επιχείρησης με ενοικιαζόμενα δωμάτια, την οποία κληρονόμησε από τον πατέρα της, δηλώνει και αυτή αισιόδοξη για την πορεία της φετινής χρονιάς. Όπως μας λέει: «Για την ώρα έχουμε στο χωριό μας Ρουμάνους επισκέπτες. Εγώ έχω γεμάτα τα 2 από τα 5 δωμάτιά μου και δέχομαι και τηλεφωνήματα από Έλληνες, ειδικά για τον Αύγουστο. Όλες οι ταβέρνες και τα μαγαζιά στην παραλία είναι ανοιχτά.

»Η εικόνα στην παραλία είναι καλή. Η αλήθεια είναι ότι αν σηκώσει κάποιος το κεφάλι του προς τα πάνω θα δει ένα μαύρο στεφάνι να πλαισιώνει το Πευκί. Θα δει μαύρους κορμούς δέντρων να στέκονται όρθιοι στο βουνό. Όμως, είναι ΟΚ. Το προσπερνάς.

»Εξαρτάται και μέσα από ποια διαδρομή θα επιλέξει κανείς να φτάσει σε εμάς. Αν πάρει τον δρόμο της Χαλκίδας, ναι, θα “μαυρίσει” η καρδιά του, θα δει στενάχωρες εικόνες από αυτό που ήταν κάποτε “το καμάρι” της Εύβοιας. Αν έρθει από την Αιδηψό, δεν θα καταλάβει τίποτα».

«Η Αγία Άννα χρειάζεται στήριξη»

Λιγότερο αισιόδοξοι, αλλά χωρίς να χάνουν τη διάθεσή τους να το παλέψουν, είναι οι κάτοικοι της Αγίας Άννας. Όπως μας λέει επιχειρηματίας και κάτοικος της περιοχής (τα στοιχεία της στη διάθεση της «Κ»): «Παλεύουμε κάτοικοι, επιχειρηματίες και δήμος για μια αξιοπρεπή εικόνα, αλλά δεν έχουν γίνει οι απαραίτητες ενέργειες σε ανώτερο επίπεδο. Μόνοι μας καθαρίζουμε και περιποιούμαστε τη μεγάλη παραλία.

»Παρ’ όλα αυτά, και εμάς μας παίρνει ο κόσμος και μας ρωτάει αν έχουμε διαθέσιμα δωμάτια. Αντιλαμβανόμαστε και εμείς κινητικότητα και έχουμε στηρίξει τις ελπίδες μας στα προγράμματα του τουρισμού. Τονίζω όμως ξανά πως η περιοχή μας χρειάζεται τη στήριξη όλων -πολιτείας, πολιτών αλλά και ΜΜΕ- για την ανάδειξη του τόπου μας».

Πιο αυτοματοποιημένα τα φετινά προγράμματα του τουρισμού

Σύμφωνα με τις πληροφορίες της «Κ», τόσο η ενεργοποίηση του voucher για την Εύβοια και τη Σάμο όσο και το πρόγραμμα «Τουρισμός για Όλους», το οποίο θα έχει ανοίξει το πολύ μέχρι το τέλος της πρώτης εβδομάδας του Ιουλίου, θα δουλέψουν φέτος με πιο αυτοματοποιημένο τρόπο, έτσι ώστε να μπορεί ο κόσμος να επισκέπτεται άμεσα τους προορισμούς που έχει επιλέξει.

Να σημειωθεί εδώ πως τα voucher North Evia-Summer Pass (στο πρότυπο των Fuel Pass και Energy Pass) είναι 32.000 και δικαιούχοι του προγράμματος είναι όλοι οι ενήλικες φορολογικοί κάτοικοι της Ελλάδας για το 2020, χωρίς εισοδηματικά κριτήρια.

Η λογική είναι να εξαλειφθούν γραφειοκρατία και μεγάλες αναμονές και ο αιτών να μαθαίνει την ώρα που κάνει την αίτηση ή σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα αν μπορεί να πάει εκεί που θα επιλέξει.

Πολιτιστικές πρωτοβουλίες για τη στήριξη της Βόρειας Εύβοιας

Ελπιδοφόρες και κυρίως πολύ βοηθητικές είναι και οι νέες πολιτιστικές πρωτοβουλίες που κάνουν φέτος για πρώτη φορά την εμφάνισή τους στη βόρεια πλευρά του νησιού.

Όπως αναφέρει στην «Κ» ο κ. Ρουμελιώτης: «Το Evia Film Project, μια ολοκαίνουργια πρωτοβουλία του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης με στόχο την ενίσχυση της τοπικής οικονομίας, έφερε από τις 15 έως τις 19 Ιουνίου έναν ικανοποιητικό αριθμό επισκεπτών στην Αιδηψό, τη Λίμνη και την Αγία Άννα, αναπτερώνοντας το ηθικό των κατοίκων».

Παρόμοια πρωτοβουλία είναι και αυτή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, η οποία ξεκινά την 1η Ιουλίου, με τίτλο «Το Μέγαρο στη Βόρεια Εύβοια – Οι Γέφυρες της Μουσικής». Θα ακολουθήσει το τριήμερο φεστιβάλ «Οι μουσικές του κόσμου: Η ανανέωση της παράδοσης, η αναγέννηση της φύσης» στην Αγία Άννα και στη Λίμνη από τις 8 έως τις 10 Ιουλίου. Η είσοδος σε όλες τις εκδηλώσεις είναι δωρεάν.

Ακολουθήστε το evima.gr στο Google News

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις για την Εύβοια

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις για την Ελλάδα και τον Κόσμο στο evima.gr