Ετοιμάζονται παρεμβάσεις, καθώς ξεφεύγει η κατάσταση με το πράσινο τιμολόγιο και τις διαφημίσεις.
Σύγχυση προκαλεί στους καταναλωτές το επικοινωνιακό μπαράζ για τα πολύχρωμα τιμολόγια στο οποίο έχουν επιδοθεί οι προμηθευτές ενέργειας.
Συνδυάζοντας την επιθετική εμπορική πολιτική με δώρα και παροχές, από δωρεάν πάγια μέχρι δωροκάρτες ή δωρεάν προγράμματα υγείας θολώνουν ακόμη περισσότερο το τοπίο κάνοντας δυσκολότερη τη σύγκριση των τιμών από τους καταναλωτές.
Ηδη 15 ημέρες μετά την έναρξη ισχύος των νέων πολύχρωμων τιμολογίων ηλεκτρικής ενέργειας έχουν φανεί οι πρώτες αποκλίσεις από τα όσα προβλέπονται τουλάχιστον σε ό,τι αφορά την επικοινωνιακή πολιτική και τις διαφημίσεις.
Η ΡΑΑΕΥ έχει ήδη στείλει επιστολές σε τέσσερις εταιρείες προμήθειας για παραπλανητικές διαφημίσεις και αθέμιτες πρακτικές. Πρόκειται για τις εταιρείες ΗΡΩΝ, Voltera, Solar Energy και Φυσικό Αέριο οι οποίες παρέκκλιναν από αυτά που προβλέπει το θεσμικό πλαίσιο για τα τιμολόγια ρεύματος και ειδικότερα για το πράσινο τιμολόγιο.
Παράλληλα η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας στην επόμενη συνεδρίαση της Ολομέλειας αναμένεται να εξετάσει ειδικά το ζήτημα του νέου τιμολογίου της Φυσικό Αέριο, το οποίο έχει κίτρινη σήμανση, καθώς έχει σταθερή χρέωση για οκτάμηνη διάρκεια και όχι ετήσια προκειμένου να λάβει τη μπλε σήμανση, αλλά διαφημίζεται ως σταθερό.
Οι εταιρείες προμήθειας που εγκαλούνται από τη ΡΑΑΕΥ εκτιμάται ότι προχώρησαν σε μια εξαιρετικά υψηλή έκπτωση συνέπειας παραπλανώντας τους καταναλωτές αφού παρέχουν τη συγκεκριμένη έκπτωση μόνο στους καταναλωτές που είναι συνεπείς για ένα ολόκληρο εξάμηνο και όχι για κάθε μήνα ξεχωριστά. Επιπλέον, εταιρεία ανακοίνωσε την υψηλή έκπτωση συνέπειας πολύ αργότερα από την αρχική ανακοίνωση των τιμολογίων.
Ανησυχία Σκυλακάκη
Πέραν των κινήσεων της ΡΑΑΕΥ ο προβληματισμός είναι έντονος και στο ΥΠΕΝ με τον κ. Σκυλακάκη να πραγματοποιεί σήμερα διαδοχικές συσκέψεις τόσο με την ηγεσία της ΔΕΗ όσο και με τους στενούς συνεργάτες του δηλαδή την υφυπουργό Αλεξάνδρα Σδούκου και τον γενικό γραμματέα Αριστοτέλη Αιβαλιώτη.
Στόχος του υπουργού είναι να σταματήσει όσο είναι νωρίς η κατάσταση που διαμορφώνεται στην αγορά, καθώς ανησυχεί πως σε διαφορετική περίπτωση κάθε μια από τις εταιρείες θα εφαρμόζει μικρές διαφοροποιήσεις των τιμολογίων της επιτείνοντας τη σύγχυση των καταναλωτών και οδηγώντας σε αποτυχία την προσπάθεια να υπάρξει ένα τουλάχιστον τιμολόγιο (το πράσινο) στο οποίο ο καταναλωτής θα έχει τη δυνατότητα να συγκρίνει τελικές τιμές.
Σημειώνεται ότι η ΡΑΑΕΥ στις οδηγίες περί ενημέρωσης των καταναλωτών στην πρώτη της ανακοίνωση για την εφαρμογή του ειδικού πράσινου τιμολογίου επισημαίνει ότι «προκειμένου για τη διαφανή ενημέρωση των καταναλωτών, οι Προμηθευτές που προβαίνουν σε συγκρίσεις του Ειδικού Τιμολογίου με διαφορετικούς τύπους τιμολογίων οφείλουν να εκθέτουν αναλυτικά τις παραδοχές που έχουν λάβει υπόψη για κάθε έναν τύπο τιμολογίου. Ενδεικτικώς, τυχόν σύγκριση που διενεργείται στη βάση των τιμών που διαμορφώθηκαν κατά τη διάρκεια ενός μόνο μήνα του 2023 μπορεί να οδηγήσει σε εσφαλμένα συμπεράσματα».
Διαβάστε όλες τις ειδήσεις για την Εύβοια
Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις για την Ελλάδα και τον Κόσμο στο evima.gr