Εθνική Τράπεζα: Τηλεδιάσκεψη για τον ψηφιακό μετασχηματισμό
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Εθνική Τράπεζα: Τηλεδιάσκεψη για τον ψηφιακό μετασχηματισμό

Τι συζήτησαν για τον ψηφιακό μετασχηματισμό

Ο Κώτσιος Αθανάσιος, Μέλος του Νομαρχιακού παραρτήματος του Συλλόγου Υπαλλήλων Εθνικής Τράπεζας Ελλάδος του νομού Λάρισας, του ΣΥΕΤΕ, με δελτίο τύπου προς την εφημερίδα ” evima ” αναφέρει τα ακόλουθα για την Τηλεδιάσκεψη που πραγματοποιήθηκε μεταξύ της Διοίκησης της Εθνικής Τράπεζας και του Προεδρείου του Συλλόγου Υπαλλήλων Εθνικής Τράπεζας Ελλάδος, του ΣΥΕΤΕ, για το σημαντικό και επίκαιρο θέμα  του Ψηφιακού Μετασχηματισμού.

Στο πλαίσιο των διαρκών πρωτοβουλιών του Σ.Υ.Ε.Τ.Ε. και σε εφαρμογή της σχετικής διάταξης της Επιχειρησιακής Σύμβασης 2019-2022, την Παρασκευή 2/4/2021 πραγματοποιήθηκε συνάντηση, μέσω τηλεδιάσκεψης, του Προεδρείου του Συλλόγου με τον Γενικό Διευθυντή Μετασχηματισμού, Στρατηγικής και Διεθνών Δραστηριοτήτων κ. Ε. Παναγιώτου, τη Γενική Διευθύντρια Ανθρωπίνου Δυναμικού, κυρία Ε.Χατζηιωάννου, τον Β. Γενικό Διευθυντή Ανθρωπίνου Δυναμικού, κ. Γ. Αρμελινιό και την επικεφαλής της Διεύθυνσης Επιχειρησιακού Μετασχηματισμού κα Ε. Γεωργιτζίκη.

Στη διάρκεια της (πολύωρης) συνάντησης, έγινε αναλυτική παρουσίαση των στόχων και της πορείας υλοποίησης του προγράμματος Μετασχηματισμού της Εθνικής Τράπεζας. Αναλύθηκαν οι δράσεις που είτε έχουν ήδη υλοποιηθεί είτε είναι προγραμματισμένο να υλοποιηθούν μέχρι την ολοκλήρωση του προγράμματος και αφορούν συνολικά θέματα Εταιρικής και Λιανικής Τραπεζικής, εξυγίανσης ισολογισμού, υποδομών, ψηφιακών καναλιών, τεχνολογίας και διαδικασιών, διαφάνειας και κανονιστικής συμμόρφωσης κτλ.

Μετά την παρουσίαση, ζητήσαμε και λάβαμε επιπλέον διευκρινίσεις σε επιμέρους θέματα και στη συνέχεια παραθέσαμε, όπως πάντα, αναλυτικά τις θέσεις μας τόσο για θέματα που σχετίζονται με το Μετασχηματισμό όσο και για θέματα που απασχολούν ευρύτερα τους εργαζόμενους της Εθνικής εν μέσω της ιδιαίτερης και παρατεταμένης περιόδου γενικότερης αβεβαιότητας που διανύουμε.

 ▪Ζητήσαμε να ενημερωθούμε για το βαθμό εμπλοκής εξωτερικών συμβούλων/εταιρειών στην υλοποίηση του Μετασχηματισμού (και τα κόστη που αυτή συνεπάγεται). Η Διοίκηση απάντησε ότι εξωτερικοί σύμβουλοι/εταιρείες για τη διαχείριση συνολικά του Μετασχηματισμού χρησιμοποιήθηκαν κυρίως στην αρχή και πλέον η συμμετοχή τους περιορίζεται σε συγκεκριμένα έργα/δράσεις ενώ το σχετικό κόστος έχει σχεδόν εκμηδενιστεί. Παράλληλα, ενημερωθήκαμε ότι στις δράσεις του Μετασχηματισμού συμμετέχουν, με διαφορετικό βαθμό εμπλοκής, περισσότεροι από 1.000 εργαζόμενοι της Τράπεζας.

 ▪Επαναλάβαμε την πάγια άποψή μας ότι η εργασιακή κουλτούρα στην Εθνική Τράπεζα με τις δημοκρατικές εργασιακές σχέσεις και τους θεσμούς που έχουν κτιστεί με τη συμμετοχή των εργαζόμενων, αποτελούν πλεονέκτημα για την Τράπεζα. Σε αυτή τη βάση, θέσαμε με έντονο τρόπο το θέμα των τοποθετήσεων ειδικών συνεργατών σε υψηλόβαθμες θέσεις ευθύνης, στερώντας με αυτόν τον τρόπο την υπηρεσιακή προοπτική από τους συναδέλφους που προέρχονται από τον κορμό της Τράπεζας. Τονίσαμε ότι η συγκεκριμένη πρακτική οδηγεί σε απογοήτευση τη μεγάλη πλειοψηφία των εργαζομένων στην Τράπεζα, οι οποίοι βλέπουν ότι υπάρχουν δύο μέτρα και σταθμά όσον αφορά στην επαγγελματική τους εξέλιξη. Απαιτήσαμε να σταματήσει επιτέλους η συγκεκριμένη αδιέξοδη πολιτική και να αξιοποιηθεί η πλειάδα των άξιων στελεχών που προέρχονται από τα σπλάχνα της Τράπεζας. Η απάντηση που πήραμε ήταν μη ικανοποιητική καθώς περιορίστηκε σε μια γενικόλογη διατύπωση ότι η Τράπεζα προσπαθεί να αξιοποιεί όλα τα στελέχη της.

 ▪Σε ότι αφορά στην ισχυροποίηση της ψηφιακής παρουσίας της Τράπεζας και στην παροχή νέων ψηφιακών λύσεων και καναλιών εξυπηρέτησης των πελατών (τάση που επιταχύνθηκε μέσα στην πανδημία), θέσαμε εκ νέου το αίτημά μας για έγκαιρη και στοχευμένη εκπαίδευση των εργαζομένων προκειμένου να αποκτήσουν τις απαιτούμενες δεξιότητες έτσι ώστε να είναι σε θέση να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της νέας πραγματικότητας/εποχής. Η απάντηση της Τράπεζας ήταν ότι ήδη σχεδιάζεται σχετικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα.

 ▪Τονίσαμε, με το βλέμμα στο Δίκτυο της Τράπεζας που βίωσε μεγάλη συρρίκνωση όλα τα προηγούμενα χρόνια, τον αναντικατάστατο ρόλο του παράγοντα «άνθρωπος» στη σχέση με τους πελάτες και την τοπική κοινωνία, όσο και αν η τεχνολογία κερδίζει μερίδιο στις τραπεζικές εργασίες. Η θέση της Τράπεζας, όπως ειπώθηκε, είναι ότι το Δίκτυο θα έχει πάντα σημαίνοντα ρόλο στις εργασίες της Τράπεζας.

▪Μεταφέραμε τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι στα Καταστήματα και τις Διευθύνσειςαπό την απότομη αλλαγή διαδικασιών στην εκτέλεση ορισμένων εργασιών. Η υποστελέχωση των περισσότερων Μονάδων και η ταυτόχρονη ανάγκη άμεσης προσαρμογής σε νέες διαδικασίες (π.χ. κεντροποίηση) έχουν σαν αποτέλεσμα να απαιτείται υπερπροσπάθεια από τους συναδέλφους προκειμένου οι εργασίες να εκτελούντα έγκαιρα και ορθά και να παραμείνει η εξυπηρέτηση της πελατείας στο ποιοτικό επίπεδο που απαιτείται στις μέρες μας. Οι εκπρόσωποι της Διοίκησης αναγνώρισαν τα προβλήματα λέγοντας ότι οι εν λόγω δυσλειτουργίες οφείλονται στο μεταβατικό στάδιο που διανύουμε ενώ δόθηκε διαβεβαίωση ότι θα εξομαλυνθούν στο προσεχές διάστημα.

▪ Τονίσαμε σε όλους τους τόνους ότι, ιδιαίτερα τώρα εν μέσω πανδημίας, με αυξημένη ψυχολογική και σωματική κόπωση, και την υποχρεωτική τηλεργασία για μεγάλη μερίδα συναδέλφων, το ωράριο και το δικαίωμα στην αποσύνδεση πρέπει να γίνονται σεβαστά και σε κάθε περίπτωση αποτελούν αναφαίρετα εργασιακά δικαιώματα των εργαζομένων.

▪ Τέλος, επισημάναμε με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο τη σταθερή θέση του Συλλόγου ότι οποιαδήποτε βελτίωση δεικτών και αποτελεσμάτων μπορεί να προέλθει μόνο από την ανάπτυξη των εργασιών της Τράπεζας και όχι από πολιτικές συρρίκνωσης οι οποίες πλέον έχουν υπερβεί τα όριά τους.

Το πρόγραμμα Μετασχηματισμού σχετίζεται σχεδόν με το σύνολο των δραστηριοτήτων της Τράπεζας. Στο πλαίσιο αυτό η πρωτοβουλία του Σ.Υ.Ε.Τ.Ε. για πλήρη, ουσιαστική και συστηματική ενημέρωση από τα αρμόδια στελέχη της Διοίκησης, τόσο γενικότερα για την πορεία του όσο και ειδικότερα για θέματα εργασιακής φύσης που σχετίζονται με το Μετασχηματισμό, αποτελεί την ικανή και αναγκαία συνθήκη για να μπορούμε να παρεμβαίνουμε αποτελεσματικά όταν και όπου χρειάζεται προς όφελος όλων των εργαζομένων, διασφαλίζοντας έτσι ότι αυτή η μετάβαση θα γίνει ομαλά και κυρίως χωρίς αρνητικές επιπτώσεις στα εργασιακά μας δικαιώματα.

Στη συνάντηση αυτή επιβεβαιώθηκε για μια ακόμη φορά ο αναντικατάστατος ρόλος του Σ.Υ.Ε.Τ.Ε. ως θεσμικός συνομιλητής με την Τράπεζα για όλα τα θέματα που αφορούν τους εργαζόμενους της Εθνικής.

Η παρέμβαση μας και η συμμετοχή μας σε όλες τις εξελίξεις που αφορούν το παρόν και το μέλλον των εργαζομένων στην Εθνική Τράπεζα, με γνώμονα πάντα την προστασία των εργασιακών δικαιωμάτων των συναδέλφων, είναι αποδεδειγμένα παράγοντας ομαλότητας, σταθερότητας, ασφάλειας και προοπτικής για όλους τους εργαζόμενους.

Ο Μετασχηματισμός και η ψηφιοποίηση της Τράπεζας σε καμία περίπτωση δεν πρέπει και δεν μπορεί να έχει ως στόχο η Εθνική να γίνει μια απρόσωπη επιχείρηση.

Η μετάβαση της Εθνικής Τράπεζας στη νέα εποχή πρέπει να βασιστεί στους εργαζόμενους και στα στελέχη μας.

Ακολουθήστε το evima.gr στο Google News

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις για την Εύβοια

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις για την Ελλάδα και τον Κόσμο στο evima.gr