Έτσι θα γίνουν οι αυξήσεις στα διόδια
Το υπουργείο απέφυγε να ανακοινώσει την παραμικρή λεπτομέρεια για τη συνάντηση, ενώ «σιγή ασυρμάτου» τηρούν και οι εταιρείες παραχώρησης.Η συνάντηση, που έγινε μεταξύ των δύο πλευρών, ήταν σε τελείως διαφορετικό περιβάλλον από εκείνες τον Σεπτέμβριο, οπότε οι εταιρείες που διαχειρίζονται τους αυτοκινητόδρομους είχαν εμφανιστεί αδιάλλακτες για αυξήσεις, που θα μπορούσαν να ξεπεράσουν το 14% και μάλιστα είχαν ανακοινώσει αύξηση από 1η Σεπτεμβρίου, η οποία αποσύρθηκε λόγω της θεομηνίας στη Θεσσαλία.
Το υπουργείο απέφυγε να ανακοινώσει την παραμικρή λεπτομέρεια για τη συνάντηση, ενώ «σιγή ασυρμάτου» τηρούν και οι εταιρείες παραχώρησης.
Σύμφωνα όμως με πληροφορίες, φαίνεται ότι οι αυξήσεις θα επιμεριστούν σε 3 έτη, με κούρεμα της ονομαστικής αύξησης του 2023 στο 10%. Η πρώτη αύξηση θα τεθεί σε ισχύ από αρχές του νέου έτους και μένει να ανακοινωθεί το πώς θα μοιραστεί.
Το σενάριο θέλει ετήσια αναπροσαρμογή κατά 6%, στην οποία θα ενσωματωθεί, πιθανώς, και η αύξηση του πληθωρισμού 1,6% και αφορά στην προβλεπόμενη τιμαριθμική αναπροσαρμογή διοδίων του 2024. Από 2% συν τον πληθωρισμό κάθε έτους, θα διαμορφωθεί η αύξηση των διοδίων, που θα επωμιστούν οι χρήστες για τα έτη 2025 και 2026.
Η κατανομή ωστόσο δεν αποκλείεται να διαφοροποιηθεί. Τα ποσά θα οριστικοποιηθούν με τις στρογγυλοποιήσεις που θα κάνουν οι εταιρείες ανά Σταθμό και Κατηγορία Οχήματος, με βάση όσα ορίζει κάθε σύμβαση και θα ανακοινώσουν τις επόμενες μέρες στο υπουργείο.
Οπως προβλέπουν οι συμβάσεις παραχώρησης, η τιμαριθμική αναπροσαρμογή των Τελών Διέλευσης γίνεται για κάθε έτος βάσει του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή του Σεπτεμβρίου του προηγούμενου έτους. Αυτό είναι δηλαδή το ανώτατο περιθώριο της αύξησης.
Τις αυξήσεις ανά κατηγορία οχήματος θα ανακοινώσουν αναλυτικά οι παραχωρησιούχοι μετά τα μέσα Δεκεμβρίου, προκειμένου να ισχύσουν από την 1η Ιανουαρίου 2024.
Ενα κεφάλαιο που, κατά πληροφορίες, κλείνει με τη συμφωνία που κυοφορείται με το υπουργείο είναι η διεκδίκηση από την πλευρά των εταιρειών που διαχειρίζονται τους αυτοκινητόδρομους (Ολυμπία Οδό, Αττική Οδό, Ιόνια Οδό, Νέα Οδό, Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου, Μορέα), των απωλειών από τις αυξήσεις που δεν πραγματοποίησαν το 2023.
Σε όρους πραγματικών διελεύσεων είχαν εκτιμηθεί στα 40-45 εκατ. ευρώ.
Ακολουθήστε το evima.gr στο Google News
Διαβάστε όλες τις ειδήσεις για την Εύβοια
Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις για την Ελλάδα και τον Κόσμο στο evima.gr