Εύβοια: Χειμερινές εκπτώσεις με… έκπτωση στον τζίρο: Δυσαρεστημένοι οι έμποροι
Μπορεί οι έμποροι στην Εύβοια να ξεκίνησαν την εκπτωτική περίοδο με μεγάλες προσφορές στα προϊόντα τους, ωστόσο το καταναλωτικό κοινό πραγματοποίησε μικρότερης αξίας αγορέςΟ πρώτος, και ατέλειωτος λόγω των δεδομένων, κατά πολλούς, μήνας του χρόνου βρήκε τους περισσότερους πολίτες μάλλον «στριμωγμένους» αφού οι αγορές και τα αυξημένα έξοδα των γιορτών σε συνδυασμό με τις νωρίτερες πληρωμές του Δεκεμβρίου, περιόρισαν κατά πολύ το μπάτζετ.
Μπορεί οι έμποροι να ξεκίνησαν την εκπτωτική περίοδο με μεγάλες προσφορές στα προϊόντα τους, ωστόσο το καταναλωτικό κοινό πραγματοποίησε μικρότερης αξίας αγορές καθώς τα βασικά είδη αποτελούν προτεραιότητα και η μεγάλη άνοδος των τιμών οδηγεί σε «στενωπό» τα νοικοκυριά.
Υποχώρηση στο τζίρο των χειμερινών εκπτώσεων έδειξε και η εξαμηνιαία έρευνα του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών καθώς ένας στους δύο δήλωσε χειρότερο τζίρο σε σύγκριση με το 2023, ένας στους πέντε δεν είδε καμία αύξηση σε σχέση με πέρυσι και ένας στους τρεις δήλωσαν αύξηση του τζίρου.
Τα δεδομένα έχουν λογική συσχέτιση λαμβάνοντας υπ’ όψιν τα στοιχεία από την έρευνα της ΓΣΕΕ στην οποία αναφέρεται ότι «τα νοικοκυριά δέχονται ισχυρές πιέσεις, οι οποίες θέτουν εν αμφιβόλω της βιωσιμότητα τους».
Σε ανάλυση της, η ΓΣΕΕ υποστηρίζει ότι ο μισθός θα πρέπει να είναι 908 ευρώ προκειμένου ο μισθωτός να μπορέσει να ανταπεξέλθει στη σημερινή ακρίβεια.
Σημειώνεται πως σε ευρωπαϊκό επίπεδο, η χώρα βρίσκεται στην τελευταία θέση του πίνακα με τους κατώτατους μισθούς. Στη συγκεκριμένη κατάταξη, η Κύπρος είναι πάνω από την Ελλάδα, με τον κατώτατο μισθό στη Μεγαλόνησο να ανέρχεται στα 1.000 ευρώ.
Ακόμη, η Ελλάδα βρίσκεται κάτω από χώρες του Ευρωπαϊκού νότου, όπως η Πορτογαλία, η Μάλτα και η Ισπανία.
Σύμφωνα πάντα με την έκθεση, οι παράγοντες που συνετέλεσαν στην πτώση του τζίρου κατά την περίοδο των εκπτώσεων είναι
α) η μείωση του διαθέσιμου οικογενειακού εισοδήματος,
β) η αύξηση των τιμών στα τρόφιμα, σε συνδυασμό με τη συνεχιζόμενη παγκόσμια οικονομική αβεβαιότητα
Στην ουσία, η πλειοψηφία των καταστημάτων που συμμετείχαν στο δείγμα (68,3%) ανήκουν στην κατηγορία Ένδυση – Υπόδηση – Αξεσουάρ που έχουν πρωτεύοντα ρόλο στην εκπτωτική περίοδο.
Το 58,8% των σημείων πώλησης του δείγματος, λειτουργούν στα όρια του Δήμου Αθηναίων, ενώ για πρώτη φορά, καταγράφονται ξεχωριστά τα καταστήματα της τουριστικής περιοχής των Αθηνών.
Αντίστοιχη έρευνα του Ε.Σ.Α στο τέλος Φεβρουαρίου του 2023, έδειξε ότι το 61,3% δήλωνε αισιόδοξο για αύξηση των πωλήσεων το επόμενο εξάμηνο, έπεσε τον Αύγουστο του 2023 στο 26,5% και τώρα το κλίμα αισιοδοξίας ανέκαμψε πάλι στο 46,6%.
Οι χειμερινές εκπτώσεις δεν βοήθησαν στην ενίσχυση της αγοράς λόγω της μειωμένης αγοραστικής δύναμης των πολιτών
Ακολουθήστε το evima.gr στο Google News
Διαβάστε όλες τις ειδήσεις για την Εύβοια
Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις για την Ελλάδα και τον Κόσμο στο evima.gr