Αυτή η απόκλιση προκαλεί έντονη ανησυχία σε παραγωγούς και καταναλωτές.
Οι παραγωγοί καταγγέλλουν ότι τα κέρδη παραμένουν στους μεσάζοντες, επισημαίνοντας ότι λίγες μεγάλες εταιρείες ελέγχουν τη διαδικασία τυποποίησης, επηρεάζοντας σημαντικά τις τελικές τιμές. Ορισμένοι αναφέρουν ότι οικονομικά συμφέροντα εμποδίζουν την άμεση προσαρμογή των τιμών, ενώ άλλοι υπογραμμίζουν την ανάγκη για μεγαλύτερη διαφάνεια στις εμπορικές πρακτικές.
Σε απλησίαστες τιμές εξακολουθεί να πωλείται το λάδι στα σούπερ μάρκετ και μάλιστα εφέτος, που η τιμή στον παραγωγό είναι έως και 40% πιο κάτω από πέρσι.
Τα σούπερ μάρκετ δικαιολογούν τις υψηλές τιμές, υποστηρίζοντας ότι οφείλονται σε απόθεμα από την περίοδο που οι τιμές παραγωγού ήταν υψηλές. Σύμφωνα με τον Γενικό Διευθυντή της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδος, Απόστολο Πεταλά, οι τιμές στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας έχουν ήδη πέσει κάτω από τα 10 ευρώ.
Οι επιλογές των καταναλωτών
Αντιμέτωποι με την ακρίβεια, οι καταναλωτές στρέφονται σε απευθείας αγορές από παραγωγούς, προσδοκώντας καλύτερη ποιότητα και χαμηλότερες τιμές. Παρ’ όλα αυτά, το κράτος προσπαθεί να περιορίσει τη διακίνηση ανώνυμων προϊόντων, σχεδιάζοντας ψηφιακό μητρώο που θα επιβάλλει πρόστιμα έως 5.000 ευρώ για κάθε μη δηλωμένο τενεκέ.
Διαβάστε όλες τις ειδήσεις για την Εύβοια
Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις για την Ελλάδα και τον Κόσμο στο evima.gr