Καλάθι του νοικοκυριού: Eκτός αναψυκτικά και νερό – «Mπαίνουν» αλεύρι και όσπρια
Βιομηχανίες σκέφτονται πολύ σοβαρά να προσφύγουν έναντι οποιασδήποτε απόφασης ή πρακτικής που αποκλείει ή λειτουργεί υπέρ συγκεκριμένων προϊόντων ή κατηγορίας προϊόντων δημιουργώντας στρεβλώσεις στην αγοράΓια την επόμενη εβδομάδα, όπως όλα δείχνουν, πηγαίνει η ολοκλήρωση της ρύθμισης βάσει της οποίας το «καλάθι του νοικοκυριού» θα έχει το θεσμικό πλαίσιο προκειμένου να εφαρμοστεί. Την ώρα που στο υπ. Ανάπτυξης σβήνουν και γράφουν το κείμενο της ρύθμισης προκειμένου αφενός να ικανοποιήσουν αιτήματα κλάδων σε ότι αφορά τη συμπερίληψη βασικών προϊόντων που δεν βρέθηκαν στην αρχική λίστα που σχηματίστηκε, τα βλέμματα όλων στρέφονται στη γνωμοδότηση της Επιτροπής Ανταγωνισμού, χωρίς το «πράσινο φως» της οποίας θα προκληθεί τεράστιο πρόβλημα στην αγορά.
Είναι χαρακτηριστικό πως ήδη βιομηχανίες σκέφτονται πολύ σοβαρά να προσφύγουν έναντι οποιασδήποτε απόφασης ή πρακτικής που αποκλείει ή λειτουργεί υπέρ συγκεκριμένων προϊόντων ή κατηγορίας προϊόντων δημιουργώντας στρεβλώσεις στην αγορά.
Σε κάθε περίπτωση πηγές από το υπουργείο Ανάπτυξης επισημαίνουν πως η νομοθετική ρύθμιση, η οποία θα κατατεθεί στη Βουλή με τη μορφή τροπολογίας σε κάποιο απ’ τα επόμενα νομοσχέδια θα θωρακίζει νομικά το «καλάθι του νοικοκυριού» ώστε αυτό να λειτουργήσει και να βάλει φρένο στον καλπάζων πληθωρισμό και τις διαρκείς ανατιμήσεις σε βασικά αγαθά πλήττοντας ακόμα περισσότερο τα φτωχά νοικοκυριά.
Οι μέχρι τώρα ασφαλείς πληροφορίες αναφέρουν τα εξής:
στόχος είναι να τεθεί σε λειτουργία το «καλάθι του νοικοκυριού» μέσα στην πρώτη εβδομάδα του Νοεμβρίου
-Η ισχύς του μέτρου θα είναι τουλάχιστον μέχρι την άνοιξη ενώ θα υπάρχει πάντα το ενδεχόμενο παρατάσεων.
ο αριθμός των προϊόντων του καλαθιού θα παραμείνει ως έχει αν και εξετάζεται να ενταχθούν σε αυτά το αλεύρι για όλες τις χρήσεις και τα όσπρια. Εφόσον συμβεί αυτό, οι ίδιες ασφαλείς πληροφορίες αναφέρουν πως θα βγουν απ’ τη λίστα τα αναψυκτικά και το εμφιαλωμένο νερό, προϊόντα που λόγω του υψηλού ανταγωνισμού και των εκτεταμένων προσφορών έχουν ανατιμηθεί σε μικρότερο βαθμό.
-Σε ό,τι αφορά τη λίστα των προϊόντων, στόχος του υπ. Ανάπτυξης είναι να είναι εφικτή με απλές διαδικασίες (πχ με υπουργικές αποφάσεις) η τυχόν τροποποίηση της στο μέλλον. Κάτι που θα βοηθήσει κυρίως σε περιόδους εποχικότητας (πχ γιορτές Χριστουγέννων, Κούλουμα κοκ).
Υπενθυμίζεται πως κάθε σούπερ μάρκετ με τζίρο 90 εκατ. ευρώ, με βάση τη ρύθμιση που ετοιμάζεται, θα υποχρεούται να δηλώνει το «καλάθι του νοικοκυριού» στην ψηφιακή πλατφόρμα eκαταναλωτής, όπως εξάλλου γίνεται σήμερα με όλα τα βασικά αγαθά. Και αυτό προκειμένου αφενός να διευκολυνθούν οι καταναλωτές στην έρευνα αγοράς αλλά και τα στελέχη και η ηγεσία του υπ. Ανάπτυξης προκειμένου να δουν που θα χρειαστούν παρεμβάσεις ώστε να έχει αποτέλεσμα το μέτρο.
Ακολουθήστε το evima.gr στο Google News
Διαβάστε όλες τις ειδήσεις για την Εύβοια
Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις για την Ελλάδα και τον Κόσμο στο evima.gr