Σπατάλη τροφίμων: Γιατί αλλάζουν οι ετικέτες στα προϊόντα των σουπερ μάρκετ
Εξαφανίζονται από τα προϊόντα των σούπερ μάρκετ οι ετικέτες «ανάλωση κατά προτίμηση πριν από» καθώς βρέθηκε ότι οδηγούν σε μεγάλη σπατάλη τροφίμων.Όπως αναφέρει το dikaiologitika.gr οι ετικέτες αυτές χρησιμοποιούνται εδώ και δεκαετίες για να περιγράψουν όσο καλύτερα γίνεται πόσο φρέσκο είναι ένα προϊόν αλλά αυτό που ίσως καταφέρνουν είναι στην ουσία, με έμμεσο τρόπο, να προτρέπουν τους καταναλωτές να πετούν τα τρόφιμα ίσως και νωρίτερα από όσα αναφέρει η ετικέτα
«Διαβάζουν αυτές τις ημερομηνίες και μετά υποθέτουν ότι είναι κακό, δεν μπορούν να τα φάνε και τα πετούν. Στην πραγματικότητα αυτό δεν σημαίνει ότι δεν είναι βρώσιμα ή ότι δεν είναι ακόμα θρεπτικά ή νόστιμα», εξηγεί η Πάτι Εϊπλ, διευθύντρια στο Food Shift, έναν μη κερδοσκοπικό οργανισμό στην Καλιφόρνια που συλλέγει και χρησιμοποιεί ληγμένα τρόφιμα.
Μάλιστα για το λόγο αυτό μεγάλες αλυσίδες του Ηνωμένου Βασιλείου όπως οι Waitrose, Sainsbury’s και Marks & Spencer αφαίρεσαν πρόσφατα τις ετικέτες αυτές με τις ημερομηνίες λήξης από προσυσκευασμένα φρούτα και λαχανικά.
Παράλληλα η Ευρωπαϊκή Ενωση πρόκειται να ανακοινώσει μια αναθεώρηση της νομοθεσίας της για την επισήμανση έως το τέλος του τρέχοντος έτους και εξετάζει το ενδεχόμενο να καταργήσει εντελώς τις ετικέτες «best before».
Τα Ηνωμένα Εθνη εκτιμούν ότι το 17% της παγκόσμιας παραγωγής τροφίμων καταλήγει στα σκουπίδια κάθε χρόνο. Τα περισσότερα από αυτά προέρχονται από νοικοκυριά. Στις ΗΠΑ, έως και το 35% των διαθέσιμων τροφίμων δεν τρώγεται, σύμφωνα με την ReFED. Αυτό προσθέτει πολλή σπατάλη ενέργειας – συμπεριλαμβανομένου του νερού, της γης και της εργασίας για την παραγωγή τροφίμων – και υψηλότερες εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, όταν τα «ανεπιθύμητα» τρόφιμα καταλήγουν σε χώρους υγειονομικής ταφής.
Οι συγκεκριμένες ετικέτες υιοθετήθηκαν από τους κατασκευαστές περίπου τη δεκαετία του 1970 ως απάντηση στην ανησυχία που εξέφραζαν οι καταναλωτές σχετικά με την φρεσκάδα των προϊόντων, ενώ από το 2019 η Υπηρεσία Τροφίμων και Φαρμάκων έχει συστήσει στους κατασκευαστές να χρησιμοποιούν τις ετικέτες «κατανάλωση κατά προτίμηση μέχρι» για φρεσκάδα και «κατανάλωση μέχρι» για προϊόντα που θεωρούνται ευπαθή.
Ακολουθήστε το evima.gr στο Google News
Διαβάστε όλες τις ειδήσεις για την Εύβοια
Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις για την Ελλάδα και τον Κόσμο στο evima.gr