ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Εξοπλισμό τηλεκπαίδευσης για τα σχολεία της Εύβοιας ζητά ο Θ. Ζεμπίλης

Εξοπλισμό τηλεκπαίδευσης για τα σχολεία της Εύβοιας ζητά ο Θ. Ζεμπίλης
Με την υπ. αριθμ.1500/6.11.2020 ερώτηση που κατέθεσε προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Νίκη Κεραμέως, ο βουλευτής Εύβοιας Θ. Ζεμπίλης επισημαίνει την ανεπάρκεια των υποδομών τηλεκπαίδευσης και την έλλειψη του απαραίτητου τεχνολογικού εξοπλισμού σε σχολικές μονάδες της Εύβοιας , ζητώντας παράλληλα την ενίσχυση των σχολείων και των οικονομικά ασθενών μαθητών με ηλεκτρονικούς υπολογιστές. Συγκεκριμένα η […]

Με την υπ. αριθμ.1500/6.11.2020 ερώτηση που κατέθεσε προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Νίκη Κεραμέως, ο βουλευτής Εύβοιας Θ. Ζεμπίλης επισημαίνει την ανεπάρκεια των υποδομών τηλεκπαίδευσης και την έλλειψη του απαραίτητου τεχνολογικού εξοπλισμού σε σχολικές μονάδες της Εύβοιας , ζητώντας παράλληλα την ενίσχυση των σχολείων και των οικονομικά ασθενών μαθητών με ηλεκτρονικούς υπολογιστές.

Συγκεκριμένα η ερώτηση έχει ως εξής:

Κυρία Υπουργέ,

Είναι πασιφανές ότι στην νέα καθημερινότητα που διαμορφώνεται, η χρήση των ηλεκτρονικών υπολογιστών και γενικότερα των νέων τεχνολογικών μέσων και του διαδικτύου διευρύνεται σε όλους ανεξαιρέτως τους τομείς της ανθρώπινης δραστηριότητας. Όπως είναι φυσικό, αυτό συμβαίνει και στην εκπαιδευτική διαδικασία, όπου η εξ αποστάσεως εκπαίδευση έχει γίνει πλέον μέρος της νέας σχολικής πραγματικότητας. Σε αυτό συνέβαλε και η πανδημία του covid 19, που λειτούργησε ως επιταχυντής των εξελίξεων. Είναι αυτονόητο όμως ότι θα πρέπει να εξασφαλιστεί ότι η νέα εκπαιδευτική μέθοδος θα είναι ισοδύναμη με την παραδοσιακή διδασκαλία, χωρίς να γίνονται εκπτώσεις στην ποιότητα και στο περιεχόμενό της, ενώ παράλληλα, με την αξιοποίηση όλων των διαθέσιμων μέσων, θα πρέπει να γεφυρωθεί το χάσμα της έλλειψης αμεσότητας στην επικοινωνία δασκάλου και μαθητών, όπως και στην αλληλεπίδραση και την κοινωνικοποίηση των μαθητών.

Πράγματι, είναι κοινώς παραδεκτό ότι, στην πρώτη προσπάθεια «αναχαίτησης» του κορωνοϊού την άνοιξη, το καινοτόμο τότε εγχείρημα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στέφθηκε με επιτυχία, καθώς το Υπουργείο και οι διδάσκοντες προσαρμόστηκαν άμεσα στις απαιτήσεις και κατάφεραν να αξιοποιήσουν το ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό και τις πλατφόρμες εκπαίδευσης. Ωστόσο, σε αρκετές περιοχές της χώρας προέκυψαν  και πολλά προβλήματα εξαιτίας της ανεπάρκειας σε τεχνολογικό εξοπλισμό, υποδομές, δίκτυο σύνδεσης και τεχνολογική επιμόρφωση. Οι αδυναμίες αυτές του συστήματος καταδεικνύονται και στην ετήσια έκδοση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή της «Έκθεσης παρακολούθησης της εκπαίδευσης και της κατάρτισης για το 2019», σύμφωνα με την οποία το ψηφιακό σχολείο στην χώρα μας δεν έχει γίνει ακόμη πραγματικότητα και οι ψηφιακές δεξιότητες δεν έχουν αναπτυχθεί επαρκώς.

Ειδικότερα καταγράφεται «ψηφιακό χάσμα», καθώς μόλις στο 11% των ελληνικών σχολείων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, στο 15% της κατώτερης δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και στο 19% της ανώτερης δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης παρέχεται υψηλή ευρυζωνική ταχύτητα. Παράλληλα, όσον αφορά τον σύγχρονο εξοπλισμό, το ποσοστό των σχολείων που εφαρμόζουν ισχυρή πολιτική και λαμβάνουν ισχυρή στήριξη ως προς την ψηφιακή εκπαίδευση είναι χαμηλότερο στην Ελλάδα σε όλα τα επίπεδα σε σύγκριση με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. Ως εκ τούτου, ακόμα και οι ψηφιακά καταρτισμένοι εκπαιδευτικοί είναι πιθανό να αντιμετωπίζουν δυσκολίες κατά τη χρήση των δεξιοτήτων τους στην σχολική αίθουσα.

Το συγκεκριμένο ζήτημα της ανεπάρκειας υποδομών και έλλειψης τεχνολογικού εξοπλισμού είναι ιδιαιτέρως έντονο στην περιφέρεια της χώρας. Στην Εύβοια, για παράδειγμα, σε πολλές περιοχές τόσο της Βόρειας και Βορειοκεντρικής επαρχίας, στην Ιστιαία, το Μαντούδι και την Αγία Άννα, όσο και της Νότιας, σε χωριά της Κύμης, των Κονιστρών και της Καρύστου, η τηλεκπαίδευση διεξήχθη με προβλήματα λόγω έλλειψης εξοπλισμού, αλλά και της κακής συνδεσιμότητας με το διαδίκτυο. Χαρακτηριστικές είναι οι περιπτώσεις σε απομακρυσμένες Κοινότητες της Εύβοιας, όπου δεν υπάρχουν υποδομές για σύνδεση στο διαδίκτυο, ενώ και η συντριπτική πλειοψηφία των μαθητών δεν διαθέτει ηλεκτρονικούς υπολογιστές. Αντίστοιχα, δεν είναι λίγες και οι περιπτώσεις που η σχολική μονάδα δεν διαθέτει τον απαιτούμενο εξοπλισμό για να ανταποκριθεί απρόσκοπτα στην εξ´ αποστάσεως εκπαίδευση.

Είναι αλήθεια ότι καταβάλλεται μεγάλη προσπάθεια, και μέσω δωρεών, από το Υπουργείο Παιδείας για να καλυφθεί η ανάγκη τεχνολογικής ενίσχυσης των σχολικών μονάδων και των μαθητών σε πανελλαδικό επίπεδο, ώστε όλοι οι μαθητές να έχουν ουσιαστικά τις ίδιες εκπαιδευτικές ευκαιρίες. Ωστόσο, απομένει μακρύς δρόμος μέχρι να αμβλυνθούν οι κοινωνικές και γεωγραφικές ανισότητες και να διασφαλιστεί η καθολική και ισότιμη πρόσβαση στην ψηφιακή εκπαίδευση. 

Κατόπιν των παραπάνω ερωτάται η Κυρία Υπουργός:

1) Ποια μέτρα σκοπεύει να λάβει η κυβέρνηση για την ενίσχυση της ψηφιακής εκπαίδευσης και την ισότιμη πρόσβαση στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση;

2) Σε ποιο στάδιο βρίσκεται η διαδικασία, για την χρηματοδότηση μέσω ΕΣΠΑ της προμήθειας tablets και laptops, για τον εξοπλισμό σχολικών μονάδων, πανεπιστημίων, καθώς και των οικονομικά ασθενών μαθητών και φοιτητών;   

3) Ποιες δράσεις προγραμματίζονται για την εξ ΄αποστάσεως επιμόρφωση, καθώς και την εν γένει εξοικείωση  των εκπαιδευτικών με τα ψηφιακά μέσα τηλεκπαίδευσης;»

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις για την Εύβοια

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις για την Ελλάδα και τον Κόσμο στο evima.gr