ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Συνάντηση Κεδίκογλου- Καραμανλή – Τι θα συζητήσουν

Συνάντηση Κεδίκογλου- Καραμανλή – Τι θα συζητήσουν
Συνάντηση με τον Υπουργό Υποδομών, Κώστα Καραμανλή  θα έχει την Τετάρτη 7 Οκτωβρίου 2020 ο Σίμος Κεδίκογλου, προκειμένου να ενημερωθεί λεπτομερώς για τις διαδικασίες τήρησης του  χρονοδιαγράμματος  ολοκλήρωσης  της τροποποίησης των μελετών για την παράκαμψη Χαλκίδας, βάσει των υποδείξεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Σε συνέντευξη που παραχώρησε ο βουλευτής στο «Ράδιο Ένα 98.1» αναφέρθηκε στις τελευταίες […]

Συνάντηση με τον Υπουργό Υποδομών, Κώστα Καραμανλή  θα έχει την Τετάρτη 7 Οκτωβρίου 2020 ο Σίμος Κεδίκογλου, προκειμένου να ενημερωθεί λεπτομερώς για τις διαδικασίες τήρησης του  χρονοδιαγράμματος  ολοκλήρωσης  της τροποποίησης των μελετών για την παράκαμψη Χαλκίδας, βάσει των υποδείξεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Σε συνέντευξη που παραχώρησε ο βουλευτής στο «Ράδιο Ένα 98.1» αναφέρθηκε στις τελευταίες εξελίξεις, μετά και την πρόσφατη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε με τον Γενικό Γραμματέα Δημοσιών Επενδύσεων και ΕΣΠΑ, Δημήτρη Σκάλκο, επισημαίνοντας, ότι πλέον έχει εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση και μπορεί το έργο να ενταχθεί στο τρέχον ΕΣΠΑ με δυνατότητα «γέφυρας» και στην επόμενη Προγραμματική Περίοδο.

Τόνισε, επίσης, ότι το έργο της παράκαμψης Χαλκίδας είχε τεθεί ως άμεση προτεραιότητα για την κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη, ο οποίος όπως είπεχαρακτηριστικά– είναι ο μόνος πρωθυπουργός που έχει διασχίσει οδικώς όλη την Εύβοια,  από την Κάρυστο μέχρι την Ιστιαία, αντιλαμβανόμενος τη σημασία του έργου, προσθέτοντας: «πλέον είναι κρίσιμο το να έχουν ολοκληρωθεί οι αλλαγές στις μελέτες  μέχρι το τέλος του χρόνου».

Ο βουλευτής υπενθύμισε, ότι η Εύβοια μέχρι το 2012 ήταν εκτός Ε.Ε λέγοντας:  «Το 1999, όταν η τότε κυβέρνηση είχε δηλώσει ποια τμήματα από το εθνικό οδικό δίκτυο θέλει να ενταχθούν στα διευρωπαϊκά δίκτυα μεταφορών για να μπορούν να χρηματοδοτούνται από κοινοτικά κονδύλια, δεν είχε δηλώσει ούτε ένα χλμ.δρόμου στην Εύβοια. Αυτός ήταν ο λόγος που δεν μπορούσε να χρηματοδοτηθεί κανένα οδικό έργο στο Νομό μέχρι το 2013, οπότε πετύχαμε την άρση αυτής τηςμεγάλης αδικίας, όταν με απόφαση του Ευρωκοινοβουλίου και με τη βοήθεια του τότε Ευρωβουλευτή, Γιώργου Κουμουτσάκου καταφέραμε να ενταχθεί, επιτέλους, οδικώς η Εύβοια στην Ευρωπαϊκή Ένωση».

Και συνέχισε: « Αμέσως δρομολογήθηκε το έργο της παράκαμψης Χαλκίδας, ολοκληρώθηκαν οι μελέτες και  ο κ Χρυσοχοΐδης είχε προαναγγείλει τη δημοπράτηση του έργου. Τ 2015, δυστυχώς, η κυβέρνηση Τσίπρα επέλεξε να απεντάξει από το ΕΣΠΑ τον περιφερειακό της Χαλκίδας για να εντάξει το δρόμο Πάτρα Πύργος , παρόλο που δεν ήταν ώριμο έργο για να γίνει κατάτμηση και κατάτμηση και να το δώσε σε εκλεκτό τους εργολάβο. Σε αλλεπάλληλες ερωτήσεις μου στη Βουλή ο τότε υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης είχε παραδεχτεί, ότι το έργο Πάτρα-Πύργος δεν ήταν ώριμο έργο σε αντίθεση με την παράκαμψη Χαλκίδας που ήταν έτοιμη να δημοπρατηθεί,μη διστάζοντας μάλιστα να πει «παραμύθια» περί χρηματοδότησης από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων με αποτέλεσμα φυσικά να μη γίνει τίποτα απολύτως στα 4,5 χρόνια, εφόσον δεν χρηματοδοτεί οδικά έργα».

Ο βουλευτής τόνισε ότι πλέον είναι η τελευταία ευκαιρία να γίνει, επιτέλους, το πρώτο μεγάλο έργο στην Εύβοια από το 1990 και την Υψηλή Γέφυρα Χαλκίδας και αυτή η ευκαιρία δεν πρέπει να χαθεί. Συνεπώς είναι σημαντικό να βεβαιωθούν ότι θα έχουν ολοκληρωθεί εγκαίρως οιαπαιτούμενες αλλαγές στις μελέτες, εκτιμώντας ότι μέσα στο 2021 θα δημοπρατηθεί το έργο.

Απαντώντας στη συνέχεια σε ερώτηση αναφορικά με τους κεντρικούς οδικούς άξονες της Εύβοιας, σημείωσε τα εξής:

«Στο νότιο άξονα αυτό που αποτελεί «αγκάθι» είναι  τα 10 χλμ του δρόμου Στύρα-Νέα Στύρα– Πόρτο Λάφια  με τη περίπτωση του εργολάβου που συνεχώς εκπίπτει και που οφείλεται στο παλιό σύστημα των εκπτώσεων στα δημόσιαέργα. Συγκεκριμένα, πέντε εργολάβοι έχουν αλλάξει και φυσικά δεν μπορούμε να καταλογίσουμε ευθύνες. Αυτό όμως άλλαξε πλέον με το νέο τρόπο δημοπράτησης και βρίσκομαι σε διαρκή επικοινωνία με την Περιφέρεια και πιστεύω ότι θα ολοκληρωθεί μέσα στον επόμενο χρόνο.

»Για το βόρεια άξονα,  το μεγάλο ζητούμενο, σύμφωνα με προμελέτες που έχω δει, είναι  η κατασκευή σήραγγας τριών χλμ από το ύψος της Καμαρίτσας μέχρι το ύψος του Παγώντα, που θα μπορέσει να άρει αποκλεισμό βόρειαςΕυβοίας. Αυτό όμως απαιτεί να καταβληθεί κάθε δυνατή προσπάθεια για τη εξασφάλιση χρηματοδότησης εκμεταλλευόμενοι την ευκαιρία των κονδυλίων που μάς δίνει το Ταμείο Ανάκαμψης και τα οποία θα κατευθυνθούν σε ένα μεγάλο βαθμό και σε οδικά έργα υποδομής. Σίγουρα είναι ένα απαραίτητο έργο για να μπορέσει να αρθεί ο αποκλεισμός της βόρειας Εύβοιας.»

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις για την Εύβοια

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις για την Ελλάδα και τον Κόσμο στο evima.gr