Να συμπεριληφθεί και η Εύβοια στις νησιωτικές περιοχές που ενισχύονται με αναπτυξιακά κίνητρα και χρηματοδοτικά εργαλεία για την στήριξη της νησιωτικής επιχειρηματικότητας και θαλάσσιας οικονομίας, ζήτησε ο βουλευτής Εύβοιας Θανάσης Ζεμπίλης με γραπτή ερώτηση (αρ.7168) που κατέθεσε προς τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Ιωάννη Πλακιωτάκη.
Ο κ. Ζεμπίλης έθεσε στον Υπουργό τον προβληματισμό του για το ό,τι η Εύβοια, το δεύτερο μεγαλύτερο νησί της χώρας, με τον νόμο 4597/2019 της προηγούμενης κυβέρνησης εξαιρέθηκε άδικα από τα ευεργετήματα της νησιωτικότητας, γεγονός που αποτελεί τροχοπέδη στην αναπτυξιακή της προοπτική.
Αναλυτικά το πλήρες κείμενο της Ερώτησης έχει ως εξής:
Κύριε Υπουργέ,
Η Εύβοια, δυστυχώς, εξακολουθεί να μένει «χωρίς ταυτότητα», με αποτέλεσμα να αδυνατεί να αναπτύξει έναν μεσομακροπρόθεσμο προγραμματισμό και χωρικό σχεδιασμό. Ο χαρακτηρισμός «χωρίς ταυτότητα» για το δεύτερο μεγαλύτερο νησί της χώρας έγκειται σε έναν ακατανόητο δυϊσμό, που δεν του αναγνωρίζει την νησιωτικότητα στο πεδίο της άσκησης δημόσιων πολιτικών.
Η άδικη αυτή μεταχείριση οφείλεται στο γεγονός ότι η προηγούμενη κυβέρνηση εξαίρεσε το νησί μας από το χωρικό πεδίο του νόμου 4597/2019, σύμφωνα με τον οποίο η άσκηση των αρμοδιοτήτων της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, που προβλέπονται στην παρ. 2 του άρθρου 68 του π.δ.13/2018 (Α΄ 26), επεκτείνεται σε όλα τα νησιά της Ελληνικής Επικράτειας. Η αιτιολογία του αποκλεισμού της Εύβοιας ήταν η σταθερή οδική σύνδεσή της με την ηπειρωτική Ελλάδα μέσω γέφυρας. Ωστόσο, η τεκμηρίωση αυτή είναι μονομερής και πλημμελής, καθώς δεν συνεκτιμά την μεγάλη έκταση του νησιού και την μορφολογία του εδάφους, που σε συνδυασμό με την κακή κατάσταση του οδικού δικτύου, καθιστά εξαιρετικά δύσκολη την διέλευση και τις εσωτερικές μετακινήσεις. Για τον λόγο αυτό, άλλωστε, η διακίνηση των εμπορικών αγαθών τόσο στη Βόρεια και Βορειοκεντρική Εύβοια, όσο και στη Καρυστία γίνεται μέσω θαλάσσης και συγκεκριμένα από τα τέσσερα πορθμεία, Αιδηψού-Αγιοκάμπου και Στύρων – Μαρμαρίου αντίστοιχα. Μάλιστα, πρόσφατα εμφανίστηκαν τεράστια προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα των περιοχών αυτών, λόγω της απόφασης του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για απαγόρευση του απόπλου, στο πλαίσιο των μέτρων για τον περιορισμό του κορονοϊού-covid 19, που ίσχυσε για όλα τα νησιά.
Έχουμε, λοιπόν, το φαινόμενο η Εύβοια να μην απολαμβάνει των νησιωτικών προνομίων και κινήτρων, που προκύπτουν από της μέριμνα της Πολιτείας για την ανάπτυξη των νησιωτικών περιοχών της χώρας, ενώ έχει τα χαρακτηριστικά που προσδιορίζουν την έννοια της νησιωτικότητας, με βασικό την προβληματική προσβασιμότητα,
την απομόνωση από την ηπειρωτική χώρα και την έλλειψη υπερτοπικών υποδομών. Είναι χαρακτηριστικό ότι το νησί μας δεν διατρέχει ούτε ένα χιλιόμετρο αυτοκινητοδρόμου ή σιδηροδρομικού δικτύου. Αυτό το γεγονός έχει αναπόδραστες συνέπειες στην προοπτική ανάπτυξης του τόπου, αλλά και στην καθημερινότητα των κατοίκων, που αντιμετωπίζουν υψηλό κόστος μετακίνησης, υψηλό κόστος μεταφοράς εμπορευμάτων, ελλείψεις σε παροχές υπηρεσιών υγείας, ελλείψεις προσωπικού σε δημόσιες υπηρεσίες και σχολεία, κ.α.
Κατόπιν των ανωτέρω ερωτάται ο κ. Υπουργός:
Σε ποιες ενέργειες προτίθεται να προβεί, στο πλαίσιο της θέσπισης νέας ολοκληρωμένης νησιωτικής πολιτικής, για να αρθεί η αδικία του νόμου 4597/2019 και να συμπεριληφθεί και η Εύβοια, ισότιμα, στις νησιωτικές περιοχές που ενισχύονται με αναπτυξιακά κίνητρα και χρηματοδοτικά εργαλεία για την στήριξη της νησιωτικής επιχειρηματικότητας και θαλάσσιας οικονομίας;
Διαβάστε όλες τις ειδήσεις για την Εύβοια
Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις για την Ελλάδα και τον Κόσμο στο evima.gr