Μετά από 9 χρόνια βρέθηκε ο κλεμμένος Πικάσο της Εθνικής Πινακοθήκης, ενώ, όπως ανακοίνωσε η Ελληνική Αστυνομία, στα χέρια της βρίσκεται και ένα ακόμη κλεμμένο έργο, του Ολλανδού ζωγράφου Πιτ Μοντριάν.
Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά μέχρι στιγμής, ο 49χρονος εντοπίστηκε από τους αστυνομικούς της Ασφάλειας ύστερα από συνδυαστική μελέτη των στοιχείων που είχαν συγκεντρωθεί όλα αυτά τα χρόνια και προσήχθη στη ΓΑΔΑ, όπου ομολόγησε τη συμμετοχή του στην κλοπή και υπέδειξε στους αστυνομικούς το σημείο που έκρυβε τους δύο πίνακες.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι πίνακες βρέθηκαν στην Κερατέα, σε σημείο μέσα σε ρεματιά, συσκευασμένοι και προστατευμένοι για να μην υποστούν φθορές.
Η ανακοίνωση της ΕΛ.ΑΣ. αναφέρει:
«Δύο πίνακες που είχαν αφαιρεθεί από την Εθνική Πινακοθήκη το 2012 (ένας του Πικάσο και ένας του Μοντριάν) βρίσκονται στα χέρια της Ελληνικής Αστυνομίας, μετά τον εντοπισμό τους από το 2ο τμήμα του ΥΔΕΖΙ».
Λόγω της ανάκτησης των κλεμμένων πινάκων από την Εθνική Πινακοθήκη, αύριο στις 11 το πρωί οι υπουργοί Προστασίας του Πολίτη Μιχάλης Χρυσοχοΐδης και Πολιτισμού και Αθλητισμού Λίνα Μενδώνη θα προβούν σε κοινές δηλώσεις στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη.
Το «Γυναικείο Κεφάλι», το έργο που δημιούργησε το 1939 ο Πικάσο και χάρισε στην Ελλάδα, εκλάπη το 2012 και μέχρι σήμερα η τύχη του ήταν άγνωστη.
Ο δεύτερος είναι ένας πίνακας του Ολλανδού Πιτ Μοντριάν, του 1905, που απεικονίζει ένα ανεμόμυλο κατά μήκος ποταμού «Ο ανεμόμυλος Στάμμερ», ο οποίος αγοράστηκε το 1963 από τον Αλέξανδρο Παππά, ο οποίος τον δώρισε στη συνέχεια στην Εθνική Πινακοθήκη.
Εκτός από τους δύο πίνακες που βρέθηκαν, από την Εθνική Πινακοθήκη είχε κλαπεί ένα ακόμη έργο και συγκεκριμένα ένα σχέδιο θρησκευτικής απεικόνισης του Ιταλού Γουλιέλμο Κάτσια, για το οποίο δεν έχει ανακοινωθεί κάτι επίσημα από την αστυνομία.
Η κλοπή του πίνακα του Πικάσο το 2012
Το ημερολόγιο έγραφε 9 Ιανουαρίου 2012 και μετά τις πρώτες πρωινές ώρες άρχισαν να γίνονται γνωστές οι λεπτομέρειες της κλοπής που είχε λάβει χώρα τα ξημερώματα. Μαζί με τις πρώτες πληροφορίες βγήκαν και οι πρώτες διαρροές από το περιβάλλον της αστυνομίας. Το έργο έφερε τον τίτλο «Γυναικείο Κεφάλι». Επρόκειτο για την Ντόρα Μάας, συντρόφου επί σειρά ετών του διάσημου ζωγράφου, που συχνά την είχε χρησιμοποιήσει ως μούσα και μοντέλο του. Ο συγκεκριμένος πίνακας ήταν το τελευταίο πορτραίτο της που δεν είχε πωληθεί και φιλοτεχνήθηκε το 1939.
Ο Ισπανός καλλιτέχνης δώρισε τον πίνακα στην Ελλάδα για να ευχαριστήσει τους Έλληνες για τη στάση τους απέναντι στον φασισμό και τον ναζισμό κατά τη διάρκεια του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου. Το «Γυναικείο Κεφάλι» έφερε και την ιδιόχειρη αφιέρωσή του στα γαλλικά, που έγραφε: «Pour le Peuple Grec, Hommage de Picasso», δηλαδή «Για τον ελληνικό λαό, Φόρος τιμής από τον Πικάσο».
Όταν διαπιστώθηκε η κλοπή, οι Αρχές ξεκίνησαν ανθρωποκυνηγητό προκειμένου να εντοπίσουν τους διαρρήκτες, οι οποίοι ήταν δύο όπως τότε φαινόταν στο υλικό από τις κάμερες ασφαλείας.
Διαβάστε όλες τις ειδήσεις για την Εύβοια
Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις για την Ελλάδα και τον Κόσμο στο evima.gr