Τραγωδία στα Τέμπη: Υπό κράτηση ο σταθμάρχης – Οι κατηγορίες εναντίον του
Οι κατηγορίες που θα απαγγελθούν σε βάρος του σταθμάρχη για την τραγωδία στα Τέμπη- Αναμένεται η άσκηση διώξεων από τον εισαγγελέαΥπό κράτηση βρίσκεται ως μοναδικός υπαίτιος, μέχρι αυτή τη στιγμή, για το δυστύχημα στα Τέμπη ο σταθμάρχης Λάρισας, ο οποίος σύμφωνα με τον Alpha ισχυρίστηκε στους άνδρες της τροχαίας Λάρισας που διενεργούν έρευνα ότι: «Εγώ πάτησα κανονικά το κουμπί γιατι είναι αυτόματο το σύστημα πλέον για να αλλάξει η γραμμή οπότε κάθε τρένο θα έμπαινε σε διαφορετική τροχιά, αλλά δεν λειτούργησε».
Ο σταθμάρχης φαίνεται να κατηγορείται καθώς δεν κατέβηκε να κάνει τον οπτικό έλεγχο, για να δει πως όντως μετακινήθηκε.
Ο σταθμάρχης Λάρισας τοποθετήθηκε στη συγκεκριμένη θέση πριν από μόλις ένα μήνα.
Στην ΕΡΤ νωρίτερα μίλησε ο πραγματογνώμονας Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων, Αναστάσιος Δέδες χαρακτηρίζοντας την κίνηση του σταθμάρχη «αψυχολόγητη, λανθασμένη και επικίνδυνη».
«Είναι ξεκάθαρο ότι πρόκειται γιαη ένα ανθρώπινο λάθος σε συνδυασμό με τη μη ύπαρξη των συστημάτων. Το τρένο έχει ξεκινήσει από Αθήνα, έφτασε στη Λάρισα και από εκεί και πέρα άλλαξε γραμμή κατόπιν εντολής του σταθμάρχη προς τον κλειδούχο και πήγε στη γραμμή η οποία ήταν η γραμμή καθόδου. Αυτή η ενέργεια η οποία έγινε ήταν για μένα εντελώς αψυχολόγητη, λανθασμένη και επικίνδυνη, καθόσον δεν υπήρχε έλεγχος από τον μηχανοδηγό της κίνησης η οποία υπήρχε στην κάθοδο».
Οι κατηγορίες που έχουν απαγγελθεί εναντίον του σταθμάρχη
Ο σταθμάρχης, ηλικίας 59 ετών, σύμφωνα με την Αστυνομία, χαρακτηρίζεται ως υπαίτιος του δυστυχήματος και κατηγορείται εκτός των άλλων, για ανθρωποκτονία από αμέλεια άρθρο 302 του Ποινικού Κώδικα), σωματική βλάβη από αμέλεια (314 ΠΚ) και επικίνδυνες παρεμβάσεις στην συγκοινωνία μέσων (291 ΠΚ).
Στο πλαίσιο της δικογραφίας που σχηματίζεται από την ΕΛΑΣ έχουν δώσει ανωμοτί καταθέσεις και άλλοι δύο υπάλληλοι στην Τροχαία Λάρισας.
Εν τω μεταξύ ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη Τάκης Θεοδωρικάκος είναι ήδη στη Λάρισα, ξεκινώντας τις συναντήσεις που θα έχει στο πλαίσιο της έρευνας, από την περιφέρεια Θεσσαλίας.
«Είναι άδικο η έρευνα να μείνει στο ανθρώπινο λάθος»
Εργαζόμενος της Hellenic Train και συνδικαλιστής της ΓΣΕΕ, ανέφερε πως: «Ο σταθμάρχης είναι αυτός που κάνει το χειρισμό για την κατεύθυνση των συρμών, οπότε ήταν ανθρώπινο λάθος. Δεν μπορούμε να ζητάμε συστήματα για έλεγχο γιατί δεν υπάρχει κεντρικό σύστημα ελέγχου, αυτό δηλαδή που θα μπορούσε να δει ο σταθμάρχης στην οθόνη του υπολογιστή ως τα δυο τρένα βρίσκονται στην ίδια γραμμή.
Το σύστημα αυτό έχει αγοραστεί από το 2000 και δεν έχει ολοκληρωθεί η τοποθέτησή του λόγω των εργολαβικών συμφερόντων. Υπάρχει μία τεράστια γραφειοκρατία γιατί τα χρήματα είναι πολλά. Είναι άδικο η έρευνα που διεξάγεται να μείνει μόνο στον σταθμάρχη και στο ανθρώπινο λάθος. Επίσης, ο σταθμάρχης εάν είχε έναν ακόμη σταθμάρχη δίπλα του τότε τα πράματα μπορεί να ήταν εντελώς διαφορετικά.
Εάν υπήρχε το σύστημα που λέμε τότε ο σταθμάρχης θα έβλεπε στην οθόνη του που είναι τα τρένα και θα είχε ειδοποιήσει. Επίσης, υπάρχει και μεγάλο πρόβλημα με το σήμα σε αυτή την περιοχή».
Ακολουθήστε το evima.gr στο Google News
Διαβάστε όλες τις ειδήσεις για την Εύβοια
Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις για την Ελλάδα και τον Κόσμο στο evima.gr